וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

בכיר בחד"ש-תע"ל: בל"ד סירבה לחתום איתנו על הסכם עודפים

עודכן לאחרונה: 21.10.2022 / 13:06

על פי בכיר במפלגה של עודה וטיבי, בבל"ד לא ענו להצעה שלהם. "הם הוכיחו שוב שאינטרסים צרים חשובים להם יותר מלעבוד יחד נגד הכיבוש ולמען שוויון מלא לפלסטינים אזרחי ישראל", אמר הבכיר

ח”כ אחמד טיבי בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה! 19.10.22/צילום סטילס: ראובן קסטרו

מפלגת בל"ד סירבה לחתום על הסכם עודפים עם חד"ש-תע"ל לקראת הבחירות לכנסת ה-25 - כך אמר היום (שישי) בכיר במפלגתם של איימן עודה ואחמד טיבי. "הצענו להם הסכם עודפים מתוך אחריות פוליטית, אבל לצערנו הם אפילו לא טרחו לענות", אמר הבכיר. "בל"ד הוכיחו שוב שאינטרסים צרים חשובים להם יותר מלעבוד יחד נגד הכיבוש ולמען שוויון מלא לפלסטינים אזרחי ישראל".

בנוסף לשלוש המפלגות הערביות שלא חתמו על הסכמי עודפים, גם ישראל ביתנו והבית היהודי נשארו ללא הסכמי עודפים. המשמעות היא שקולות אבודים של המפלגות ללא הסכם שלא ישלימו למנדט שלם לא ייספרו במניין המנדטים ועלולים לרדת לטמיון.

סמי אבו שחאדה, מטאנס שחאדה,דועא חוש טאטור בהגשת הרשימות לבחירות לכנסת, 18 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
"לא טרחו לענות". בכיר בל"ד בעת הגשת הרשימות לכנסת/ראובן קסטרו

בגוש נתניהו כל ארבע המפלגות חתמו על הסכמי עודפים: הליכוד עם הציונות הדתית וש"ס עם יהדות התורה, כך שהחשש מאיבוד קולות מינימלי. בגוש המרכז שמאל ישראל ביתנו נותרה ללא פרטנר להסכם עודפים, בעוד יש עתיד והמחנה הממלכתי חתמו על הסכם וכך גם העבודה ומרצ. אף אחת מהמפלגות הערביות לא חתמה על הסכם, מה שיפגע בכוחן של אלה שיעברו את אחוז החסימה - שלא יוכלו לאחד שברירי מנדטים ולזכות בעוד כסאות בכנסת.

על פי כל הסקרים האחרונים, בל"ד לא עוברת את אחוז החסימה. עם זאת, לאחרונה הציגה המפלגה מגמת התחזקות בחלק מהסקרים. סקר מעריב שפורסם היום מעניק למפלגה 1.3% מקולות הבוחרים, הרחק מאחוז החסימה שעומד על 3.25%. אולם, סקר חדשות 13 מאתמול מעניק לה 2.5%.

בל"ד הודיעה על פרישה מהרשימה המשותפת רגע לפני סגירת הרשימות לפני יותר מחודש וגרמה לפיצולה. חילוקי הדעות הרשמיים היו סביב המקום השישי ברשימה, והשאלה אם תהיה רוטציה עליו או לא.

  • עוד באותו נושא:
  • חד"ש
  • תע"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully