וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

חברת "הדקה ה-90" תסיר את הקמפיין שמציע הטבה כספית לבוחרים

עודכן לאחרונה: 23.10.2022 / 7:53

השופט עמית קיבל את עתירת ח"כ ארבל וקבע כי הקמפיין שמציע הטבה של 150 שקלים למי שיצביע בבחירות מהווה הפרה של חוק הבחירות. החברה תשלם הוצאות משפט של 20 אלף שקלים

בווידאו: הדפסת פתקי הצבעה לבחירות 2022, קרני שומרון, 11 באוקטובר 2022/ראובן קסטרו

יו"ר ועדת הבחירות השופט יצחק עמית הורה היום (שישי) לחברת הנסיעות והנופשים "הדקה ה-90" להסיר מיידית את הקמפיין שהעלתה, שמציע הטבה כספית לכל מי שיצביע בבחירות לכנסת ה-25. זאת, בתגובה לעתירה שהגיש ח"כ משה ארבל מש"ס. כמו כן, חייב את החברה לשלם הוצאות משפט בסך 20 אלף שקלים.

המפלגה פרסמה לאחרונה קמפיין, לעטנתה פרסומי, שקורא להצביע למפלגות השונות בבחירות, והציעה הטבה של 150 שקלים. החברה טענה כי מדובר בקמפיין שיווקי הכולל "טיזר פרובוקטיבי" שאינו עובר על החוק. זאץ, לטענתה משום שההטבה ניתנת לכל אדם, בלי קשר לשאלה אם הוא זכאי להצביע, אם הוא מצביע בפועל ולמי הוא מצביע. זאת, כפוף לרכישת מוצר מהחברה.

השופט קבע כי אדם ממוצע שרואה את הפרסומת, כשבה מופיע שמו של ראש מפלגה או רשימה מסוימת, יפרש אותו כעונה על הגדרת החוק של שוחד בחירות. לדבריו, משום שמי שנתקל בפרסומת סבור שהוצעה לו הטבה כספית עבור הצבעה, מדובר בעבירה על החוק.

עו"ד שמעון גיגי שייצג את ח"כ ארבל מסר בתגובה: "החלטת יו"ר ועדת הבחירות מבהירה באופן חד וברור את המובן מאליו כי חופש הבחירה חייב להיות מלא וכי אין מקום להצעות פרובוקטיביות לשוחד בחירות לרבות על ידי חברות מסחריות".

חברת "הדקה ה-90" הגיבה אתמול להחלטה, ומסרה כי היא מסירה את הפרסום הבעייתי אשר לא התייחס לכל המפלגות. במקומו, כך מסרה - העלתה באתר החברה מודעת פרסומת הכוללת את כלל המפלגות המתמודדות בבחירות.

"אנו מברכים על הסרת הפרסום הבעייתי", אמר עו"ד הידי נגב, ראש מחלקת ליטיגציה בתנועה לאיכות השלטון. "אנו קוראים למפלגות ולחברות המסחריות להיזהר בפרסומיהן שלא יעברו על חוקי התעמולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully