וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

גנץ על אלימות המתנחלים: יש קשר להתבטאות מנהיגים פוליטיים

עודכן לאחרונה: 23.10.2022 / 7:49

שר הביטחו גינה בריאיון ל-103 את התקריות האחרונות בשטחים, שבהן הותקפו גם חיילי צה"ל. לדבריו, חלק מההתנהלות וההתבטאויות של סמוטריץ' ובן גביר "מטרידות מאוד בתחום"

שר הביטחון בני גנץ בהתאחדות התעשיינים של ישראל.

19 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
שר הביטחון בני גנץ בהתאחדות התעשיינים של ישראל. 19 באוקטובר 2022/ראובן קסטרו

שר הביטחון בני גנץ הצביע היום (ראשון) על קשר בין מעשי האלימות של מתנחלים בימים האחרונים לבין התבטאויות פוליטיות. לדבריו בריאיון לתכנית "שבע תשע" ב-103, חלק מההתנהלות וההתבטאויות של ראשי מפלגת הציונות הדתית - בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר - "מטרידות מאוד בתחום".

"ביטויים והתנהלות קיצונית של מנהגים פוליטיים מהווים תשתית רעה להתנהגות גורמים פורעים בשטח ומפרים את החוק", אמר גנץ. "אני חושב שיש קשר בין התבטאות מנהיגים פוליטיים למה שהם עושים בשטח. ראינו איך אנשים דיברו ואיך זה נגמר בנובמבר 95'". לדבריו, "הגברנו את הפעילות שלנו נגד פשיעה לאומנית, יש פה אתגר גדול של משטרת ישראל. פשיעה לאומנית היא דבר לא ישראלי ולא ציוני".

גנץ הוסיף כי הוא "לא מוכן לקבל את ההתנהגות האלימה של חלק מהקיצוניים שפועלים נגד פלסטינים חפים מפשע או חיילי צה"ל, אחקור כל חריגה בעניין הזה".

שר הביטחון התייחס גם למצב הביטחוני וגל הפיגועים, האחרון שבהם אתמול במזרח ירושלים. "יש פה רצף תקופות רגישות, אנחנו ממשיכים את הפעילות שלנו בצורה נחושה. בסופו של דבר גורמי הטרור אוהבים לראות את ישראל נחבטת בטרור ורבה עם עצמה סביב הטרור, אני לא קשור לעניין הזה אלא לצרכים הביטחוניים. צה"ל יפעל בכל הכלים שהוא צריך".

גנץ נשאל גם על מצב מפלגתו "המחנה הממלכתי" בסקרים, כשבוע וחצי לפני הבחירות. "לא אתן לאף אחד, לא משנה כמה הוא משגר סיסמאות, להסיט אותי מהדרך שלי. מאמין שנהיה מספר דו-ספרתי משמעותי. אנחנו רואים יציבות עם מגמת התפתחות בימים האחרונים", אמר.

מפלגת עוצמה יהודית, שבראשה עומד ח"כ בן גביר, תקפה את גנץ בתגובה לדבריו. "יש בוודאות קשר ישיר בין כהונתו של בני גנץ כשר ביטחון, לבין העליה החדה בפיגועי הטרור. בשונה מבני גנץ שכובל את ידיהם של חיילי צה"ל במאבק בטרור, ח"כ בן גביר מבקש לשחרר את הכבלים הללו, ולהעניק ללוחמי צה"ל וכוחות הביטחון חסינות - על מנת שיוכלו להיאבק בו באופן חופשי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully