וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

לפיד: אם סמוטריץ' ובן גביר יהיו בממשלה - הלהט"בים יכולים לשכוח מזכויות

עודכן לאחרונה: 25.10.2022 / 11:25

ראש הממשלה הזהיר בכנס ג'רוזלם פוסט כי "אם נתניהו ישיג קואליציית 61, תשכחו מזכויות נשים ומלימודי ליבה". אחרי פרסום הקלטותיו, סמוטריץ' הודיע כי יעדר מהוועידה בשל "אילוצי לו"ז". ח"כ לוין מהליכוד: "בשום שלב לא היינו מוכנים להקים ממשלה שנשענת על רע"ם"

בווידאו: ראש הממשלה, יאיר לפיד בכנס ג׳רוזלם פוסט/מערכת וואלה!

רה"מ לפיד הזהיר היום (שני) כי "אם המפלגה של סמוטריץ' ובן גביר תהיה חלק מהשלטון, הלהט"בים יכולים לשכוח מהזכויות שהם קיבלו". את הדברים אמר כנס "פסגת המנהיגים" של ג'רוזלם פוסט, והתריע: "אם נתניהו ישיג את קואליצית ה-61 שהוא רוצה, תשכחו מזכויות נשים ותשכחו מנשים בתפקידים בכירים. תשכחו מלימודי ליבה ותשכחו מהמלחמה בשחיתות השלטונית. כל מה שעשינו, ייעלם ביום אחד".

בפתח הוועידה, תקפה יו"ר העבודה מרב מיכאלי את רה"מ יאיר לפיד. בריאיון לטל שלו התייחסה לחשש ממספר המנדטים הנמוך וטענה כי לפיד "מרשה לעצמו להתנהג בחוסר אחריות. אני לא מבינה את הקו הדק שהוא הולך עליו".

ראש הממשה, יאיר לפיד במהלך כנס ג'רוסלם פוסט 24 באוקטובר 2022. אבשלום ששוני, מעריב
"אם נתניהו יגיע ל-61, תשכחו מזכויות נשים". לפיד/מעריב, אבשלום ששוני

שר המשפטים גדעון סער (המחנה הממלכתי) טען כי "אם ביבי לא יגיע ל-61 יהיו התפתחויות מרחיקות לכת בליכוד ותקום ממשלת אחדות רחבה". הוא תקף את תוכניתו של סמוטריץ' למערכת המשפט וטען כי היא "תרסק את ישראל, עיר מקלט בכנסת לפושעים, גן עדן לעבריינים". הוא הזהיר כי "אנחנו בסכנה להיות מדינה שונה לגמרי, שגולשת לדיקטטורה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

בני גנץ נאם לאחר מכן ואמר כי "לאחר הבחירות המפלגות יצטרכו להתיישר למרכז כדי להקים קואליציה". הוא תקף את נתניהו על רקע התנהלותו מול איראן וטען, "הוא לא קיים דיונים מסודרים עם ראשי מערכת הביטחון, הוא לא התעקש על הכנת 'פלאן בי' אמיתית בישראל או בארצות הברית".

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ביטל ברגע האחרון את הגעתו. להודעה על ביטול ההשתתפות קדם פרסום הקלטות של סמוטריץ' תוקף את נתניהו אולם בסביבתו של יו"ר הציונות הדתית מנמקים את ההיעדרות ב"בלת"ם בלו"ז". יו"ר מרצ, זהבה גלאון, טענה כי "לדעתי הוא הבריז לכם כי הייתם מעמתים אותו אם הדברים שהוא אמר. אני מאחלת בהצלחה לשני הצדדים, הם מגיעים אחד לשני אבל לא מגיעים לנו".

גלאון טוען כי "לסמוטריץ' יש אג'נדה שנקראת עליונות יהודית, מדינה שהתורה חוקתה. יש לו מטרה ברורה, הם אפילו לא מסתירים את זה. נתניהו היה מוכן בנסיבות האלה, שהוא מרגיש שהוא כפסע בינו לבין מעשיהו, לשלם מחיר במחיר שבמדינה מתוקנת אין לו מקום". היא הוסיפה כי בעיניה בן גביר אינו מועמד לגיטימי לשר. "התקשורת נרמלה אותו ונתנה לו לגיטימציה והיום הכהניזם קם לתחייה".

בווידאו: שר הביטחון, בני גנץ בכנס ג׳רוזלם פוסט/מערכת וואלה!

יו"ר תע"ל אחמד טיבי אמר כי הוא "חורש את השטח" כדי להעלות את שיעור ההצבעה בחברה הערבית, וטען כי נתניהו "רוצה להרחיק אותם מהקלפיות באמצעות דיכוי הצבעה וקמפיינים בערבית". הוא אף אמר, "יש אמון שהציבור, ככל שהימים מתקדמים, שיעור ההצבעה יעלה ולא ייתן למפולת של הציבור הערבי להתרחש. זה חלומו הרטוב של בנימין נתניהו והימין".

כשנשאל על מי ימליץ לראשות הממשלה השיב, "אני רוצה לראות את תוצאות הבחירות. אם יהיה מנהיג שיקבל את התנאים שאנחנו רוצים זה יהיה פרק חדש בפוליטיקה הישראלית. נחכה ונראה".

יו"ר יהדות התורה משה גפני התבטא נגד הקלטות סמוטריץ' על נתניהו ואמר, "זה לא בסדר, לא אומרים דברים כאלה. אתה שותף שלו. אני נגד דיבורים כאלה, על היריב הגדול ביותר שלי לא אומר את זה". הוא ציין כי הוא לא יודע אם נתניהו ניסה להקים ממשלה בתמיכת רע"מ. "אנחנו מדברים ומגיעים להסכמות עם הציבור הערבי, הם חלק לגיטימי מהציבור. הם נבחרים לכנסת ועושים איתם דברים שהם לגיטימיים". הוא ציין, "ביקשתי מהליכוד באחד ההסכמים הקואליציוניים לאשר את פסקת ההתגברות, מצב שבו הפוסק האחרון הוא הכנסת, אבל הליכוד לא נתן. אני רוצה לשנות את זה".

שר הביחטון, בני גנץ במהלך ועידת ג'רוסלם פוסט 24 באוקטבור 2022. אבשלום ששוני, מעריב
"המפלגות יצטרכו להתיישר למרכז". גנץ/מעריב, אבשלום ששוני

שרת הפנים איילת שקד טענה כי בהקלטות סמוטריץ' "האמת יצאה לאור". היא הסבירה, "נתניהו רצה ממשלה עם רע"מ, ניסה לשכנע את סמוטריץ' ולא הצליח. מסתבר שבשנה וחצי האחרונות צדקנו למרות ההכחשות שלהם". עם זאת סייגה, "הקלטה של אדם בשיחה סגורה היא לא הגונה". היא אמרה שהיא לא חושבת שתחזור לשתף פעולה עם בנט בעתיד. "אני אף פעם לא זזתי מהנקודה הערכית שבה אני נמצאת", אמרה. "אני יכולה לומר לכם שאני ישנה בשקט, כי לקחתי את ההחלטות שהיו נכונות עבור המדינה".

היא טענה, "לולא אני נתניהו היה היסטוריה. מנעתי כמעט לבדי את חוק הנאשם, ולא מסיבה פרסונלית, אלא מסיבת אידאולוגית. כשהחוק חוקק הרציונל היה שיועמ"ש לא יוכל להדיח ראש ממשלה מכהן, והוא נכון. התנגדתי לחוק מסיבות אידאולוגיות".

לאחר מכן, איתמר בן גביר אמר כי "אם כהנא היה רואה אותי היום, הוא היה מרוצה ממני". "אני מקווה שהוא היה רואה את מסירות הנפש והיה מבסוט, אבל הוא יודע היטב שחוקים כמו לגרש את כל הערבים ולהכליל את כולם לא עוברים אצלי", הוסיף. "אני לא שונא ערבים, אני אוהב יהודים. גם לרב כהנא, צריך לומר, עשו עוול. הוא גם נלחם עשה למען המדינה, אבל אני מסכים שהוא היה במקום אחד ואני באחר".

על הקלטות סמוטריץ' אמר שוב כי הוא "לא אהב אותן ולא את הסגנון". "אני לא יודע. אני יודע שההקלטות האלה הן דבר לא טוב, לא אהבתי אותן ולא את הסגנון. יש בינינו מחלוקות וניואנסים, ובהחלט אנחנו פונים לציבורים אחרים, אבל הוא אידיאליסט והוא שותף שלי. אני גאה בו", אמר. הוא הוסיף כי הוא לא התרשם שנתניהו "שקרן ומרמה, אני מתרשם שיש לו יועצים שמייעצים לו לעשות אחרת ממה שהוא מבטיח".

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר במהלך ועידת ג'רוזלם פוסט 24 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
"כהנא היה מרוצה ממני". בן גביר/ראובן קסטרו

ח"כ יריב לוין כינה את הקלטות סמוטריץ' "אמירה אומללה". "בפוליטיקה אנשים אומרים דברים לא אחראים לפעמים, אבל רב המשותף על המפריד", הוסיף בריאיון לטל שלו. "הוכחנו את זה לא רק בדיבורים, אלא גם במעשים. עבדנו כאיש אחד כדי להחליף את הממשלה הרעה הזו, ואני מאמין שנדע לעבוד ביחד. הבעיה בדבריו של סמוטריץ' הוא לא הכינוי שהוא אמר, אלא התוכן המהותי של הדברים והניסיון לצייר את עצמו כמי שמנע ממשלה עם עבאס. אני אומר שמי שהיה שם, ולא כמי שסיפרו לו: אנחנו בשום שלב לא היינו מוכנים להקים ממשלה שנשענת על רע"ם".

הוא טען כי אמר לעבאס שממשלה עמו הוא "דבר חסר כל היתכנות אמיתית, מכיוון שאי אפשר לקיים ממשלה יציבה משום שהוא לא יוכל לעמוד בלחצי הציבור שלו". לוין הוסיף, "אנחנו ניסינו לשכנע אותו לא להצטרף לממשלה בצד השני, ואמרנו לו שאם הוא לא יקים ממשלה עם השמאל, גם בנט וגם חברי כנסת מתקווה חדשה לא ירצו ללכת לבחירות ואנחנו נוכל להקים ממשלה. הוא אמר לי, ואני יכול להבין אותו, שהוא לא מוכן להסתכן בעוד בחירות כי התקנון הפנימי של רע"מ יכול למנוע ממנו להתמודד שוב.

בנוסף, טען כי "מהסקרים שיש לנו הליכוד כרגע מקבל במגזר הערבי מקבל מכל המפלגות הציוניות האחרות ביחד, לרבות מרצ, העבודה, יש עתיד והמחנה הממלכתי".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון במהלך ועידת ג'רוסלם פוסט 24 באוקטבור 2022. אבשלום ששוני, מעריב
"לסמוטריץ' יש אג'נדה שנקראת עליונות יהודית". גלאון/מעריב, אבשלום ששוני

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן העריך שמי שהדליף את ההקלטות של סמוטריץ' הוא יו"ר הציונות הדתית בעצמו. "הוא בן אדם מחושב, חתרן בלתי נלאה. מה שהוא עשה עכשיו לנתניהו זה המשך ישיר של פעילותו. סמוטריץ' אמר את האמת סוף סוף. אני לא אגיד מה נתניהו חושב על סמוטריץ', אבל שניהם צודקים. ברור שיריב פוליטי אומר על מישהו שהוא שקרן, זה דבר אחד. כשאומר את זה השותף הבכיר שלו, זה כבר חותמת בהקשר בד"ץ".

כנס "פסגת המנהיגים" של ג'רוזלם פוסט מתקיים היום בהשתתפות שורת בכירים במגזר הציבורי והעסקי. בין הפוליטיקאים שידברו בכנס יהיו ראש הממשלה יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ, שר המשפטים גדעון סער, שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת התחבורה מרב מיכאלי, יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר ויו"ר מפלגת יהדות התורה משה גפני.

באירוע משתתפים גם נשיא לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, עו"ד רועי כהן; נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה בישראל, יוסי אלקובי; שגריר ארצות הברית בישראל לשעבר דיוויד פרידמן; ומנכ"לית קופת החולים מאוחדת, סיגל רגב רוזנברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully