וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

הפער בין לפיד לנתניהו מצטמצם; אין הכרעה בין הגושים

עודכן לאחרונה: 25.10.2022 / 21:07

לפי סקר חדשות 13, מפלגת יש עתיד מתחזקת במנדט אחד על חשבון הגוש שלה, בעוד שמהליכוד נוגסת הציונות הדתית, שגדלה במנדט אחד נוסף. מפלגות הבית היהודי ובל"ד לא עוברות את אחוז החסימה. כמו כן, שיעור אחוז ההצבעה במגזר הערבי בעליה ועומד כעת על 47%

בווידאו: שקד מבהירה: "לא פורשת, תפסיקו לירות בנגמ"ש"/צילום: ניב אהרונסון

מפלגת יש עתיד מתחזקת ומצמצמת את הפער לליכוד, מה שמביא להפרש המנדטים הקטן ביותר בין המפלגות במערכת הבחירות לכנסת ה-25 עד כה - כך לפי סקר חדשות 13 ופרופ' קמיל פוקס שפורסם הערב (שלישי) במהדורת החדשות בערוץ. לפי ניתוח הסקר, יאיר לפיד מתחזק במנדט על חשבון הגוש שלו בעוד שהציונות הדתית מתחזקת במנדט על חשבון בנימין נתניהו. אין שינוי במפת הגושים.

מהסקר עולה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, גוש נתניהו היה מקבל 60 מנדטים והקואליציה הנוכחית - 56 מנדטים. שלוש המפלגות עם מספר המנדטים הגדול ביותר היו הליכוד עם 31 מנדטים; יש עתיד עם 27 והציונות הדתית-עצמה יהודית עם 14 מנדטים.

מפלגת הבית היהודי בראשות איילת שקד ומפלגת בל"ד עדיין לא עוברת את אחוז החסימה. כמו כן עולה מהסקר כי שיעור אחוז ההצבעה במגזר הערבי בעליה ועומד כעת על 47%.

למרכז הסקרים של וואלה

/

בסקר נבדק איך תראה מפת המנדטים במקרה של פרישה של איילת שקד מהמירוץ, ונמצא כי אין שינוי במפת המנדטים וכן בתמונת הגושים.

בתשובה לשאלה האם הבוחר החליט בוודאות למי להצביע, 65% ענו כי החליטו בוודאות, לעומת 29% שעדיין מתלבטים. כמו כן נשאלו המשתתפים בסקר מי נושא באחריות הגדולה ביותר לגל עליות המחירים, לכך ענו 32% כי הממשלה הנוכחית, 14% ענו שיצרניות ויבואניות המזון, 2% רשתות השיווק ו-42% ענו שלדעתם כולם אחראים באותה מידה.

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2022

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully