וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

הקלטות הלחץ של נתניהו: מי שרוצה לחזק אותי בהצבעה לסמוטריץ' ובן גביר - מצביע ללפיד

עודכן לאחרונה: 28.10.2022 / 11:02

יו"ר הליכוד עולה שלב במתקפה נגד בן גביר וסמוטריץ' ואמר במהלך מפגש עם עיתונאים חרדים בירושלים כי כל מי שרוצה לחזק את הליכוד על ידי הצבעה לציונות הדתית - הוא "באופן פרדוקסלי מצביע ללפיד". נתניהו: "מה זה יעזור אם יהיה להם עוד מנדט או שניים באופוזיציה?"

בווידאו: נתניהו: מי שמצביע בן גביר וסמוטריץ’ - מצביע ללפיד/מערכת וואלה NEWS

עולה שלב במתקפה נגד בן גביר וסמוטריץ': יו"ר הליכוד בנימין נתניהו אמר אתמול (חמישי) במהלך מפגש עם עיתונאים חרדים בירושלים כי מי שיצביע למפלגה של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר - מצביע ללפיד. בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! נשמע נתניהו אומר כך: "מי שבא ואומר שהוא רוצה לחזק את נתניהו על ידי עוד מנדט אחד או שניים לסמוטריץ', הוא באופן פרדוקסלי מצביע ללפיד". עד כה נתניהו ניהל קמפיין נגד הצבעה לציונות הדתית כדי לשמור על כוחה של הליכוד אך נמנע מאמירה כה חריפה.

המפגש של נתניהו נערך במסעדה בירושלים, זאת במטרה לעורר את המצביעים החרדים שלפי הסקרים - חלקם אינם מתכוונים להצביע. במהלך המפגש נתניהו תקף את יריביו הפוליטיים מגוש המרכז שמאל אך הקדיש גם דקות ארוכות לסמוטריץ' ובן-גביר, זאת לאור העלייה בסקרים בין היתר גם על חשבון הליכוד.

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בכנס התאחדות התעשיינים של ישראל.

19 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
הצבעה לסמוטריץ' ובן גביר היא תמיכה בלפיד. נתניהו/ראובן קסטרו

"התוכנית שלהם", אמר נתניהו בכוונתו ליש עתיד וראש הממשלה לפיד, "היא לעבור את הליכוד במנדט אחד או שניים. הוא (לפיד) מטפס ומקווה שיורדיו מנדטים מהליכוד כדי שמלאכת ההרכבה (הרכבת הממשלה) תוטל עליו והוא ימצא כבר את הסקרים. מה שבטוח שאם מלאכת ההרכבה לא תוטל עליו - הדרך הזאת נחסמת, ולכן - צריך ליכוד גדול". נתניהו המשיך: "סמוטריץ' ובן גביר בכל מקרה יהיו שרים בממשלה שלי, אז עוד מנדט אחד או שניים להם - זה לא משנה אבל עוד מנדט אחד או שניים פחות לליכוד, יכול להכריע את הכול".

לאחר שהסביר זאת לנוכחים - נתניהו דיבר באופן ישיר על ההצבעה לבן גביר וסמוטריץ': "לכן, כל מי שבא ואומר שהוא רוצה לחזק את נתניהו על ידי עוד מנדט אחד או שניים לסמוטריץ', הוא בעצם באופן פרדוקסלי מצביע ללפיד. מה זה יעזור אם יהיה לבן גביר וסמוטריץ' עוד מנדט או שניים באופוזיציה? אנחנו רוצים אותם בשלטון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ראש הממשלה, יאיר לפיד בכנס הארץ 24 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
"רוצה לעבור את הליכוד במנדט או שניים". לפיד/ראובן קסטרו

בפתח המפגש נתניהו דיבר על השאננות בקרב מצביעי יהדות התורה. "יש בעיה. מנדט שלם של יהדות התורה שיושב בבית". הוא תהה בפני קבוצת העיתונאים "מה עושים?", והוסיף כי "מדובר בשיגעון לתת לשמאל את השלטון". נתניהו אמר כי הגוש בראשותו "כפסע מניצחון. הם רוצים את הרב קריב כשר בממשלה, מתן כהנא וליברמן? מה שנשאר בבית - מצביע לממשלה שלהם. נמשיך עם הממשלה הזאת שתחריב את עולם התורה ואת מדינת ישראל. זה יכול להכריע את הבחירות".

נתניהו התחייב במפגש לבטל את המס על החד-פעמי והשתייה המתוקה, לפתור את מצוקת הדיור ולטפל ביוקר המחייה ואמר כי "יש לנו סקר פנימי על נכונות להצבעה. ליכוד גבוה מאד, ש"ס גבוה מאד, השמאל פחות אבל הכי נמוך זה יהדות התורה". ראש הממשלה לשעבר תהה גם "מה עם הפלג הירושלמי", זרם חרדי ליטאי קיצוני שאינו מצביע בבחירות בשנים האחרונות אך כוחו קרוב למנדט. הוא ניסה לברר האם "הם לא יכולים להצביע לציונות הדתית?", והנוכחים השיבו כי במקרה שלהם "זה חסר סיכוי".

ריאיון | משה גפני 26 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
"בן גביר רק צועק ומשתולל". גפני/ראובן קסטרו

לא רק נתניהו והליכוד מוטרדים מהעלייה המשמעותית של הציונות הדתית בסקרים. במהלך השבוע האחרון החריף העימות בין בן גביר לראשי יהדות התורה, והמתקפות עליהם עלו שלב. ביהדות התורה חוששים כי צעירים חרדים רבים יצביעו לבן גביר, ובקמפיין המפלגה החרדית מגייסים רבנים, פוליטיקאים ואישי ציבור כדי לתקוף אותו. בראיון לוואלה! אמר ח"כ משה גפני כי "בן גביר לא עשה כלום למען מדינה יהודית" וטען כי הוא רק "צועק ומשתולל" על השר לביטחון הפנים עמר בר לב לאחר פיגועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully