וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

גפני: "שנתניהו לא יעזור לנו, שיעשה את עבודתו בליכוד"

עודכן לאחרונה: 30.10.2022 / 11:12

בכיר יהדות התורה אמר את הדברים ברקע ניסיונותיו של יו"ר האופוזיציה להוציא את המצביעים משאננות באמצעות סיורים במעוזי ההצבעה החרדיים. הוא גם טען: "בן גביר עשוי ללכת עם השמאל". בן גביר השיב: "ייתכן שהלחץ שלו נובע שאם נהיה גדולים, הוא לא יוכל לפזול לגנץ"

ח"כ משה גפני מיהדות התורה בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה/צילום: ראובן קסטרו

ח"כ משה גפני, מראשי יהדות התורה, התייחס הבוקר (ראשון) לביקור נתניהו בבני ברק ולניסיון של יו"ר הליכוד להוציא את המצביעים החרדים משאננות לקראת בחירות 2022. "שלא יעזור לנו, שיעשה את עבודתו בליכוד", אמר בריאיון לרדיו קול ברמה. "אנחנו נביא את המצביעים שלנו לקלפיות. יש התעוררות גדולה בימים האחרונים של מצביעי יהדות התורה ובעזרת השם נביא את המנדט השמיני. אנחנו מקשיבים לגדולי התורה ולא לחברי כנסת (נתניהו, י"א)".

גפני גם תקף את יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, על רקע התחזקותו בסקרים. "ראינו מה קרה עם נפתלי בנט, איילת שקד ומתן כהנא ה'ימין הקיצוני'. ברגע שהשתלם להם הם נטשו את כולנו והלכו עם השמאל", אמר. "אין להם ערכים אין להם דרך, הכל זה אינטרסים צרים. אני 34 שנים בכנסת, מעולם לא הלכתי עם השמאל. תמיד רק עם הימין. בכלל לא בטוח שאיתמר בן גביר ברגע שזה ישתלם לו הוא ילך עם לפיד וגנץ לממשלת שמאל, בדיוק כפי שעשו חבריו בנט ושקד ה'ימין הקיצוני'".

בן אמר בתגובה כי "בנתיים היחיד שכבר הצהיר שהוא קרוב יותר לשמאל מלימין, ולא מפסיק להסתחבק עם אחמד טיבי - זה משה גפני עצמו. אם יש סכנה שמישהו יקים ממשלה עם השמאל - היא מגיעה ממשה גפני עצמו". הוא הוסיף: "ייתכן בהחלט שהלחץ של גפני נובע מהעובדה שאם אנחנו נהיה גדולים הוא לא יוכל לפזול לממשלה עם גנץ. אני קורא לגפני: תפסיק לירות בנגמ"ש ולגרום נזק למחנה הימין. עם ישראל רוצה ממשלת ימין אמיתית - ולא ממשלה גם גורמי שמאל שגפני משום מה מחבב".

בנימין נתניהו, משה גפני. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
נתניהו וגפני בכנסת/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

גפני אף התייחס לדיווחים כביכול הוא שומר על קשרים עם לפיד או גנץ למקרה שנתניהו לא ישיג 61 מנדטים. "לא היה ולא נברא", אמר. "לא שוחחתי עם לפיד לא בנושא הגז עם לבנון ולא באף נושא אחר בתקופה האחרונה. גנץ ולפיד בתחרות מי יוכל להרכיב ממשלה וזה גורם להם לשקר במצח נחושה".

גפני התייחס בשבוע שעבר בריאיון לאולפן וואלה! לחשש בגוש הימין משאננות בקרב המצביעים החרדים של יהדות התורה, והוא דחה זאת. "יש התעוררות רבה בציבור החרדי. אני מקווה שנעלה במנדט. מכל מי שעושה רעש כזה על ירידה במנדט, כנראה שיש לו אינטרס לעשות רעש כזה אבל זה לא מעבר".

הוא סירב להתייחס לאפשרות כי נתניהו לא ישיג 61 מנדטים להרכבת הממשלה. הוא אמר כי לפי ההערכות שלו "תהיה ממשלה בראשות נתניהו. עברנו שנה קשה, כולם ראו את זה ויבואו להצביע. אם לא יהיו 61, נתכנס הגוש יחד עם נתניהו ונחליט".

באשר לאפשרות כי מפלגתו תשתף פעולה עם ממשלה בראשות יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר ח"כ גפני כי "גנץ לא על הפרק, בכלל. הוא מבחינתי לא שותף פוטנציאלי. כל השנים הלכנו עם הימין וגנץ הוא שמאל. אנחנו כל השנים הלכנו עם הימין, המפלגה שלנו היא אידאולוגית, לא ננטוש לעולם את הציבור המסורתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully