וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

עלייה בהתרעות לפיגועים ביום הבחירות, דריכות שיא ביהודה ושומרון

עודכן לאחרונה: 31.10.2022 / 11:39

במערכת הביטחון מעריכים כי ארגוני הטרור הפלסטינים ינסו להשפיע על יום הבחירות בישראל באמצעות פיגועים והתפרעויות ביהודה ושומרון ובעוטף עזה. לצד הסגר שיוטל על השטחים, צה"ל והמשטרה יגבירו את נוכחות הלוחמים במוקדי החיכוך ויגויסו שתי פלוגות מג"ב במילואים

בוודיאו: זירת הפידוע ליד יריחו/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ארגוני הטרור הפלסטינים נערכים להשפיע על הבחירות שיתקיימו מחר (שלישי), ובמערכת הביטחון נערכים ביתר שאת, על רקע עשרות התרעות לפיגועים ולהתפרעויות ביהודה ושומרון ובעוטף עזה. עם כניסת הסגר על השטחים הלילה, צה"ל והמשטרה יגבירו את נוכחות הלוחמים במוקדי החיכוך ביהודה ושומרון, בצירים, ביישובים וסביב הקלפיות, לא רק ביהודה ושומרון אלא גם בעורף ישראל.

בהתאם להערכת המצב, הוחלט על גיוס מידי של שתי פלוגות מג"ב במילואים לפעילות ביטחון שוטף בעוטף ירושלים וביהודה ושומרון, כדי להתמודד עם האלימות הגואה ועל רקע החשש שחברון תצטרף לגל ההסלמה.

גורם ביטחוני הסביר כי ברגע שיש בחירות בישראל, המוטיבציה של גורמי הטרור ברחוב הפלסטיני עולה. "הפלסטינים מסקרים את מערכת הבחירות בישראל מאחר וזה אירוע ותהליך שמאוד משפיע עליהם בצורה עקיפה וישירה, רוצים להשפיע על מי ייבחר", הרחיב. "יש שיח ער בנושא של מי יבחר בישראל ומי ירכיב ממשלה".

פעילות כוחות צה"ל ביממה האחרונה במרחב יהודה ושומרון כחלק מהמצוד אחר האסירים הנמלטים. דובר צה"ל
"חמאס עסוק מסביב לשעון לערער את היציבות ביהודה ושומרון". לוחמי צה"ל בשטחים/דובר צה"ל

גורמי ביטחון העריכו כי מנגנוני הביטחון הפלסטינים ממשיכים בתיאום ביטחוני הדוק כדי למנוע התפרעויות אלימות ופיגועים, מאחר ולרשות הפלסטינית יש אינטרס שלא לפגוע בממשלה הנוכחית. גורמי ביטחון הוסיפו כי על אף שהטלת הסגר ביום הבחירות נעשית באופן קבוע, היא יוצרת אי-נוחות בצד הפלסטיני, שנאלץ להפסיד יום עבודה.

למרות ההתרעות לפיגועים, מבצע "שובר גלים" למעצר חשודים בטרור ממשיך באותו היקף ושיטה - כך הדגיש גורם ביטחוני. "חמאס עסוק מסביב לשעון לערער את היציבות ביהודה ושומרון כדי לפגוע בישראל אך גם לערער ולפרק את הרשות הפלסטינית", אמר הגורם. "בנושא הזה למנגנוני הביטחון ולצה"ל יש אינטרס משותף לשמור על שקט על רקע ההסתה הקיצונית ברשתות החברתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully