וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

חגיגה דמוקרטית? חשד לשיבושים בקלפיות ברחבי הארץ

עודכן לאחרונה: 1.11.2022 / 11:48

בעוד מיליוני ישראלים יוצאים להצביע, בכמה קלפיות התעורר חשד לניסיון שיבוש ההליך הדמוקרטי. שקד, סמוטריץ' ובן גביר חשדו כי "העלימו" בקלפיות את פתקי מפלגותיהם; בישראל ביתנו ובמרצ טענו כי פתקיהם הוחלפו בפתקי הליכוד. בקלפי בבית שמש - אלמונים התיזו נוזל בואש

בווידאו: בחירות 2022_פוליטיקאים בוחרים/מערכת וואלה!

הקלפיות נפתחו היום (שלישי) ברחבי הארץ, אך בכמה מהן עלו חשדות לניסיונות שיבוש ההליך הדמוקרטי. הבית היהודי וישראל ביתנו טענו כי פתקיהן נעלמו מקלפיות, ובבית שמש - אלמונים התיזו בתוך הקלפי נוזל בואש.

מפלגת הבית היהודי בראשות איילת שקד טענה כי בקלפיות בקריית ארבע העלימו את כל פתקי המפלגה הנושאים את האות ב'. המפלגה הגישה בקשה לועדת הבחירות המרכזית לסגור לאלתר את הקלפיות החשודות. מהמפלגה נמסר כי הם "רואים בחומרה את היעלמותם של פתקי ההצבעה. אנו קוראים לכל הציבור לשמור על טוהר הבחירות".

ישראל ביתנו, מפלגתו של אביגדור ליברמן, טענה כי בקלפי בבית הספר טרומפלדור בנהריה הוחלפו פתקי המפלגה, עם האות ל', בפתקי הליכוד, מחל. כך גם במפלגת מרצ, שם דיווחו כי בכמה קלפיות בירושלים, נתניה וחדרה הוצאו פתקי מרצ מהקלפי או כוסו על ידי פתקי הליכוד.

מרכז לוגיסטיקה של ועדת הבחירות המרכזית בשוהם 20 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
חשד לשיבושים בפתקי ההצבעה/ראובן קסטרו

הציונות הדתית, רשימתם של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, טענה כי בקלפיות בבני ברק "הועלמו" פתקי ההצבעה שנושאים את האות ט'. מהמפלגה נמסר כי "לאחר פנייה מהירה של הצוות המשפטי של עוצמה יהודית לוועדת הבחירות והגעה של צוותי השטח של עוצמה יהודית לקלפי, הפתקים הוחזרו".

גם במחנה הממלכתי התלוננו על חוסר בפתקי המפלגה, הנושאים את האותיות "כן", בקלפיות שונות ברחבי הארץ. המפלגה מסרה כי "הועברה תלונה ליושבי ראש הקלפיות, הנושא נבדק אל מול קלפיות הזהב המסומנות של המחנה הממלכתי, בכדי להבין אם מדובר באחוזי הצבעה גבוהים הבוקר, או בפעילות אסורה של המתחרים".

בבית שמש, המשטרה הוזעקה לקלפי בעקבות דיווח על מפגע ריח. מבירור ראשוני, עולה כי אלמונים התיזו נוזל בואש שהוביל לריח מצחין בקלפי, במטרה לשבש את ההצבעה במקום. לאחר שהקלפי נוקתה, היא נפתחה מחדש כסדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully