וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

המעריץ של פוטין והרב שטען שמיכאלי "קנתה ילד באמזון": הח"כים של עוצמה יהודית

עודכן לאחרונה: 2.11.2022 / 11:17

בן גביר רשם הישג ענק בבחירות, ומביא עמו רשימה אלמונית שמעולם לא הייתה בכנסת. השוטר לשעבר שלמד מפלישת רוסיה לאוקראינה "מהי הנהגה", הביטחוניסט שקרא לירות בראש של זורקי אבנים פלסטינים - והאלמנה שנפצעה בפיגוע שבו נרצח בעלה | הרשימה המלאה

בווידאו: הצהרתו של בצלאל סמוטריץ,/מערכת וואלה!

מי הם המועמדים החדשים של הסיעה השלישית בגודלה בכנסת? הציונות הדתית, המפלגה של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, השיגה תוצאה מרשימה בבחירות לכנסת ה-25. כעת, חבריה צפויים להפוך בקרוב ממועמדים אלמוניים לחברי כנסת.

יצחק וסרלאוף, מקום 5 מטעם עוצמה יהודית

וסרלאוף, בן 30, נשוי ואב לשלושה, תושב דרום תל אביב הוצב במקום החמישי ברשימה המאוחדת של הציונות הדתית. הוא כיהן כמנכ"ל המפלגה של בן גביר ונחשב שותפו הבכיר במפלגה. הוא בוגר מסלול ציוני דתי קלאסי, למד בישיבת הסדר ושירת בגולני אבל בסוף הגיע לקדמת הבמה של עוצמה יהודית. הוא החל את דרכו בפוליטיקה בצעירי האיחוד הלאומי ואז הפך לפעיל אצל בן גביר.

אשתו גדלה בבית חרדי בתל אביב, ואת ילדיהם שלחו ללמוד במוסדות חינוך חרדים. למרות גילו הצעיר והיותו אחד מחברי הכנסת הצעירים במשכן בכנסת הבאה, וסרלאוף ניהל את חמש מערכות הבחירות האחרונות. הוא נחשב נאמן מאוד לבן גביר, ולאחרונה בריאיון למקור ראשון הפגין עמדה נחרצת נגד התנועה הרפורמית, וטען כי הם "הביאו חורבן עצום על יהדות ארצות הברית, ההתבוללות היא מכה נוראה. הם עשו צחוק מהדת. חוגגים בר-מצווה לכלבים, עורכים חתונה של רב וכומר יחד. התוצאה היא אובדן אחוזים רבים מיהדות ארצות הברית בכל שנה. פה בארץ אין כמעט קהילות רפורמיות, הם רק עושים רעש כאילו יש להם תמיכה".

יצחק וסרלאוף. יוסי לוגסי פלשמן, אתר רשמי
"התנועה הרפורמית הביאה חורבן על יהדות ארה"ב". וסרלאוף/אתר רשמי, יוסי לוגסי פלשמן

אלמוג כהן, מקום 7 מטעם עוצמה יהודית

בן גביר כינה אותו "הלוחם מהנגב" והוא הוצב במקום השביעי ברשימה עם סמוטריץ'. כהן נשוי ואב לשניים, תושב אופקים, יליד הנגב, פעיל ימין, שהקים בנגב סיירת אזרחית חמושה ועצמאית. כהן שירת במשך כעשור במשטרת ישראל. לקראת בחירתו לכנסת, מחק כהן את חשבונותיו בפייסבוק ובטוויטר, אבל הצצה לדברים שכתב ברשתות לאורך שנים ממציגים את דעותיו והיחס שהפגין לחוק, פקודות הצבא, והקהילה הגאה.

על שוטרי מח"ש כתב שהם "כלבי התקיפה של הפוסט-נאציזם", ובחודש הגאווה כתב כי "מצעד הגאווה זה לגמרי מצעד בהמיות של מסיבת סקס משולחת רסן וחסרת מעצורים, תוך הטרדת נערים וקטינים ובעיקר מחזה מזעזע של פורנו קשה וחולני". בערב פלישת רוסיה לאוקראינה הביע תמיכה בפוטין: "למדנו ממנו מהי הנהגה - מקבלים החלטה ושיתפוצץ העולם".

אלמוג כהן, עוצמה יהודית 6 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
"למדנו מפוטין מהי הנהגה". כהן/ראובן קסטרו

הרב עמיחי אליהו, מקום 9 מטעם עוצמה יהודית

אליהו, נשוי ואב לשישה, תושב רימונים, יליד ירושלים, שירת בצנחנים ובנו של הרב שמואל אליהו, רבה של צפת. הוא היה ממקימי בית הדין למוגנות מפני פגיעות מיניות על ידי אנשים בעלי סמכות. לאחרונה, במהלך הבחירות האחרונות, עורר סערה לאחר שכתב בעקבות החלטתה של שרת התחבורה מרב מיכאלי על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת כי "מי שקנתה ילד באמזון, לא תחנך אותנו", לאחר מכן הבהיר את דבריו.

גם אליהו מפגין עמדה נחרצת נגד הקהילה הלהט"בית ופרסם מאמר בעבר, שבו טען כי "הפתרון הוא פשוט - להפסיק לפחד כלל. לצאת מהארון ולהגיד בפה מלא וברור: יחסים חד-מיניים זה רע. נקודה. זה אסור, זה ההיפך מיהדות, זה נגד רצונו של מי שאמר והיה העולם, זה לא טבעי, זה לא נורמלי, זה לא בריא. זה רע".

עמיחי אליהו, עוצמה יהודית 6 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
"מיכאלי קנתה ילד באמזון, היא לא תחנך אותנו". אליהו/ראובן קסטרו

צביקה פוגל, מקום 10 מטעם עוצמה יהודית

תא"ל במיל' צביקה פוגל, נשוי ואב לשלושה, תושב משמר הירדן (אצבע הגליל), חבר בפורום הביטחוניסטים שקורא לסיפוח בקעת הירדן. פוגל כיהן כראש מטה פיקוד דרום, ומפקד מרכז האש של פיקוד דרום במהלך "עופרת יצוקה" ו"עמוד ענן". היה ראש המועצה הממונה בישוב הבדואי טובא-זנגרייה והתמודד ב-2003 על ראשות העיר באר שבע מטעם מפלגת שינוי. לאחרונה אמר כי "ערבי שזורק אבן על חייל צריך לקבל כדור בראש, יהודי שזורק אבן על חייל צריך לחנך".

צביקה פוגל. יוסי לוגסי פלשמן, אתר רשמי
קורא לסיפוח בקעת הירדן. פוגל/אתר רשמי, יוסי לוגסי פלשמן
לימור סון הר מלך. רעות קורנברג, אתר רשמי
הפכה לאחד מסמלי המאבק נגד ההתנקות בצפון השומרון. סון הר מלך/אתר רשמי, רעות קורנברג

לימור סון הר מלך, מקום 13 מטעם עוצמה יהודית

סון הר מלך בת 43, נשואה ואם ל-10 ילדים, תושבת שבי שומרון, ילידת ירושלים. מראשוני הגרעין הדתי בחומש, שם התגוררה עם בעלה שולי הר מלך, שנרצח בפיגוע ב-2003 שבו היא עצמה נפצעה, ומספר שעות לאחר מכן ילדה את בתם. בהמשך, היא נישאה בשנית, לבעלה יהודה. סון הר מלך נחשבת ממובילי המאבק נגד ההתנתקות בצפון השומרון והפכה לאחד מסמלי המאבק. ממייסדי "חומש תחילה" - מטה המאבק לשיבה לצפון השומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully