וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

ח"כ יואב קיש הודה בתיאום עם שקד, הליכוד הכריז על עוצר ריאיונות

עודכן לאחרונה: 2.11.2022 / 18:43

לפי קיש, ההחלטה של שקד להתמודד עד הסוף נועדה לבזבז קולות מתחת לאחוז החסימה וכך להעלות את הרף עבור מפלגות השמאל הקטנות. בליכוד מיהרו להכחיש את דבריו ואמרו כי "לא היה שום תיאום מול איילת שקד". בבית היהודי טוענים לעומת זאת: היינו מתואמים

בווידאו: נתניהו חגג במטה הליכוד: "זכינו להבעת אמון אדירה"/צילום: קונטקט

ח"כ יואב קיש (הליכוד) אמר היום (רביעי) כי ההחלטה של איילת שקד להתמודד עם הבית היהודי עד הסוף ולא לפרוש היתה מתואמת עם הליכוד, במטרה לבזבז קולות מתחת לאחוז החסימה וכך להעלות את הרף עבור מפלגות השמאל הקטנות.

"אני יודע שהייתה כוונה שלה לפרוש, והיה שיח עם הליכוד על האירוע הזה", אמר קיש בראיון בחדשות 12, ומיד הוסיף. "אני לא רוצה להיכנס יותר מדי לפרטים. לא הבטחנו... מבחינת הבטחה - אני לא יודע כלום ולא שמעתי שהובטח שום דבר, אף אחד לא הבטיח כלום. לא הבטחנו לה תפקיד אבל דובר על סליחה".

יו״ר הבית היהודי ושרת הפנים, איילת שקד הצביעה הבוקר בתל אביב. ללא, אתר רשמי
תיאמה? שקד בקלפי, אתמול/אתר רשמי, ללא
יואב קיש. ראובן קסטרו
היה או לא היה? קיש/ראובן קסטרו

בליכוד הוציאו הכחשה רשמית לדבריו של קיש ואמרו ש"לא היה שום תיאום מול איילת שקד". בנוסף, במפלגה הוכרז על עוצר ריאיונות. עם זאת, גם גורמים בבית היהודי מספרים כי הריצה של שקד, בשלביה הסופיים, היתה מתואמת עם הליכוד, וגם שקד עצמה רמזה בתחילת השבוע שלסירוב שלה לפרוש יש סיבה אסטרטגית, והוסיפה: "ואחרי הבחירות אתם תבינו גם למעלה". בבית היהודי אומרים כי שקד קיימה מגעים עם בכירים בליכוד מהם הבינה כי היו שמחים כי תמשיך לרוץ כדי לשרוף קולות לצד השני.

"ההחלטה לרוץ עד הסוף הייתה שלי בלבד מתוך אמונה שהקול של הבית היהודי הוא קול חשוב שחייב לבוא לידי ביטוי", מסרה שקד בתגובה. "מתוך אחריות לגוש הימין שוחחתי עם יריב לוין ווידאתי שבמקרה שלא נעבור את אחוז החסימה הריצה לא תפגע בגוש הימין. יריב לוין הבהיר שעמדתם היא שהריצה אינה מזיקה כלל לגוש, אלא להיפך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully