וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

סמוטריץ' קורא למפלגות גוש הימין לקיים מו"מ מקביל עוד לפני ההמלצות לנשיא

עודכן לאחרונה: 2.11.2022 / 20:23

לפי ההצעה של יו"ר הציונות הדתית, צוותי המו"מ של כל המפלגות יתכנסו ביחד בתחילת השבוע הבא בכפר המכביה, ויעבדו במקביל על גיבוש ההסכמות וההסכמים להקמת הממשלה. עוד קודם להרכבת הממשלה מתכננים בליכוד להחליף את יו"ר הכנסת כבר ביום ההשבעה

בווידאו: הרגעים הגדולים של ליל הבחירות/מערכת וואלה!

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הציע לראשי המפלגות בגוש הימין לקיים משא מתן קואליציוני מרתוני של שלושה ימים, במטרה להגיע לסבב ההמלצות אצל הנשיא כבר עם ממשלה מוכנה. לפי ההצעה של סמוטריץ', צוותי המו"מ של כל המפלגות יתכנסו ביחד בתחילת השבוע הבא בכפר המכביה, ויעבדו במקביל על גיבוש ההסכמות וההסכמים להקמת הממשלה. לדברי בכירים בליכוד, גם נתניהו שואף להגיע להסכמות עם המפלגות בגוש ולהציג את הממשלה החדשה כבר להשבעת הכנסת בעוד כשבועיים, אך לא ברור עדיין באיזו מתכונת יתקיימו השיחות.

‏סבב ההמלצות אצל הנשיא יצחק הרצוג עשוי להתחיל כבר בסוף השבוע הבא, לאחר שיימסרו לו התוצאות הסופיות מוועדת הבחירות המרכזית ביום רביעי. לפי החוק, נציגי הסיעות שנבחרו יזומנו להתייעצויות עם הנשיא בבית הנשיא, שבסיומו הנשיא מטיל את תפקיד מלאכת הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת. לפי תוצאות הבחירות, ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו יהיה רוב של ממליצים והוא זה שצפוי לקבל את המנדט.

בצלאל סמוטריץ' יו"ר מפלגת הציונות הדתית באירוע משותף עם איתמר בן גביר 26 באוקטובר 2022. אבי רוקח
סמוטריץ', בשבוע שעבר/אבי רוקח
תוצאות אמת/

עוד קודם לכן, בליכוד שואפים לממש את הרוב בבחירות כבר ביום השבעת הכנסת, ולהחליף את יו"ר הכנסת מיקי לוי מיד אחרי ההשבעה בעוד כשבועיים. בליכוד שוקלים את האפשרות לבחור תחילה יו"ר זמני מטעמם, שיוחלף בהמשך בהתאם לחלוקת התיקים והתפקידים במו"מ הקואליציוני.

על תפקיד יו"ר הכנסת מתחרים כעת בליכוד לפחות שני חברים - ח"כ אופיר אקוניס, המקורב לנתניהו והשגריר לשעבר דני דנון, שהודיע היום כי הוא יתמודד על התפקיד. לפי חוקת הליכוד, המועמד לתפקיד יו"ר הכנסת נבחר בהצבעה סיעתית, אך בדרך כלל לא היו מתמודדים שאתגרו את המועמד של היו"ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully