וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

לפיד, גנץ, ליברמן, מיכאלי ועבאס. איפה אתם?

עודכן לאחרונה: 3.11.2022 / 12:58

במקום לעשות את המינימום שאתם חייבים לבוחרים שלכם ולהגיד להם, "נמשיך להילחם בשבילכם", אתם מתחפרים בלשכות שלכם. איך אמור להרגיש טרנסג'נדר שעלול מחר להיות נרדף, ערבי שרק רוצה להתפרנס והופך בין לילה למחבל, ונשים שיודעות שבגלל הרכב הממשלה לא יהיה להן קול?

בווידאו: הצהרתו של יאיר לפיד/מערכת וואלה!

יאיר לפיד, בני גנץ, אביגדור ליברמן, מרב מיכאלי ומנסור עבאס, איפה אתם? כבר יממה וחצי אחרי תוצאות המדגמים, ואחרי שספירת הקולות הסתיימה, אתם מתחפרים בלשכות שלכם, עסוקים בללקק את הפצעים, לרחם על עצמכם ולהכות על חטא, במקום לעשות את המינימום שאתם חייבים לבוחרים שלכם: לעמוד מולם בראש מורם ולהגיד להם, "אנחנו פה. נמשיך להילחם בשבילכם".

הדיכאון שנפל על גוש המרכז שמאל, מהול הפעם בהרבה מאוד פחד. אין בו רק עצב על ההפסד, אלא חשש אמיתי לאיך יראו החיים של מיעוטים שהאמינו בכם והצביעו לכם. איך אמור להרגיש היום טרנסג'נדר שעלול מחר להיות נרדף על ידי קיצוניים, ערבי שרק רוצה להתפרנס והופך בין לילה למחבל, ונשים שיודעות שבגלל הרכב הממשלה הבאה נטול הייצוג הנשי, לא יהיה להן קול?

בהדממה שגזרתם על עצמם, אתם מפקירים והופכים אותם לטרף קל בידי אלה שרק מחכים להזדמנות לנעוץ בהם שיניים. האיום הקיומי שהם חשים כל כך ממשי, שיש בהם כאלה שקונים ברגעים אלה כרטיס טיסה לכיוון אחד. דווקא הצד הימני של המפה, הוא זה שמשדר עכשיו מסרים מרגיעים. במקום שאתם תהיו שם, הוא זה שמעודד אותם ומבטיח שהכל יהיה בסדר.

להיות מנהיג, שזה לא רק לעמוד על הפודיום ולשאת נאומים חוצבי להבות במטה המפלגה מול קהל מריע. מנהיגות נבחנת בימים של חולשה וכישלון. האידיאולוגיה שלכם אמורה להיות חזקה מכל מפלה ואתם גורמים לבוחרים שלכם לחשוב, שהיא היתה רק המסווה כדי להגיע לשלטון ואין מאחוריה להט או אמונה אמיתית בדרך.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד במהלך נאומו לאחר תוצאות המדגם 2 בנובבמר 2022. רויטרס
מנהיגות נבחנת בימים של חולשה וכישלון. לפיד בהצהרה אחרי המדגמים, שלשום/רויטרס

לשבת בממשלה זה בונוס, אבל זה לא התפקיד היחיד של פוליטיקאי. לאופוזיציה לוחמת יש ערך עצום באיזון כוחה של הממשלה, בעיקר כזו שיש בה כוחות קיצוניים, שונאי ערבים, הומואים ונשים. לכן המשכורת שלכם תמשיך להיכנס לבנק גם כשתשבו על הספסלים האחוריים במשכן הכנסת. כחלק ממנגנון האיזונים והבלמים הדמוקרטי, הממשלה אמורה לחשוש מהאופוזיציה, ולא להרגיש שהכל מותר לה. אתם משאירים לה את המגרש ריק.

לאורך כל הקמפיין הימין היה מאוחד ויציב ,וזה היה כוחו. הפקת הלקחים חייבת להיות מהירה. מה שלא השכלתם לעשות בתקופת הבחירות, אתם מוכרחים לעשות עכשיו. להניח בצד את הבוץ, ההאשמות האשמות ההדדיות והלכלוכים, לצאת לציבור שלכם ביחד, ולשדר מסר ברור: "אתם לא לבד. אנחנו אתכם באש ובמים".

לא צריך לחכות למעטפות הכפולות, כדי להתנהג כמו מנהיגים ולהבהיר לגוש הימין שלא תתנו לו לפגוע בבוחרים שלכם, מכל המגזרים, ויהי מה. אם עוד לא הבנתם, סוף העולם לא הגיע, והוא לא תלוי בתוצאות של סבב כזה או אחר. התפקיד שלכם הוא להזכיר לבוחרים שלכם, שאין לנו ארץ אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully