וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

סנגורית של עברייני מין ורמטכ"ל לשעבר: הפנים החדשות בכנסת

3.11.2022 / 14:50

בכנסת ה-25 יהיו פרצופים רבים חדשים, במיוחד משורות הליכוד והציונות הדתית. בין השמות הבולטים: עורך ישראל היום לשעבר בועז ביסמוט, סגן ראש מח"ש משה סעדה והרמטכ"ל לשעבר אינזקוט. גם בנו של הרב שמואל אליהו מצפת והמזכ"ל לשעבר של בני עקיבא בפנים

בווידאו: הרגעים הגדולים של ליל הבחירות/מערכת וואלה!

התוצאות הסופיות בבחירות לכנסת ה-25 יפורסמו הערב (חמישי) אך כבר מסתמן כי בכנסת הבאה יכהנו יותר מ-20 חברי כנסת חדשים, ועוד לפחות 5 שהיו בה בעבר, ונבחרו הפעם מחדש. בליכוד צפויים לכהן לראשונה עו"ד טלי גוטליב, בת 47 שהתפרסמה בין היתר בגלל נכונותה לייצג עברייני מין ועמדתה נגד מערכת המשפט ברקע ההתנהלות בתיקי נגד יו"ר המפלגה בנימין נתניהו. גם עו"ד משה סעדה, בן 50, סגן ראש מח"ש לשעבר שהתפרסם רק השנה בעקבות הביקורת שמתח נגד הפרקליטות וכן העיתונאי ועורך ישראל היום לשעבר בועז ביסמוט, שהוצב במקום ה-27 ברשימה.

אליהם התווספו גם אלי דלל, סגן ראש העיר נתניה ומנכ"ל העירייה לשעבר; שלום דנינו, אחיו של ראש עיריית אופקים ופעיל בליכוד; אליהו רביבו, אחיו של ראש עיריית לוד יאיר רביבו ופעיל במפלגה מאז הכנסת -14, עו"ד חנוך מילביצקי, היועץ המשפטי של תנועת בני ברוך ולשעבר המשנה לראש עיריית פתח תקווה וניסים ואטורי, שכיהן כח"כ במשך ארבעה חודשים בכנסת ה-23 לאחר התפטרותו של גדעון סער. בליכוד יכהנו גם פליטי ימינה - עידית סילמן ועמיחי שיקלי.

מטעם מפלגת הציונות הדתית צפויים להיכנס שבעה חברי כנסת חדשים, כמעט מחצית מהמפלגה, חלקם מטעם איתמר בן גביר ואחרים מטעם בצלאל סמוטריץ'. בהם ניתן למצוא את יצחק וסרלאוף, מהח"כים הצעירים ביותר בכנסת הבאה, סך הכל בן 30 שכיהן כמנכ"ל עוצמה יהודית ונחשב לסגנו של בן גביר במפלגה. גם אלמוג כהן, בן 35, איש משטרה שנלחם היום כאזרח בפשיעה של המגזר הבדואי באזור הנגב. נוסף אליהם ייכנסו הרב עמיחי אליהו, בנו של הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, צביקה פוגל, מפקד עוצבות בחיל התותחנים וראש מטה פיקוד הדרום וכיום מפקד יחידת החילוץ של הגולן במשטרה.

מועמדת חדשה נוספת ברשימה היא לימור סון הר-מלך, תושבת שבי שומרון ואם לעשרה ילדים, ואשתו לשעבר של שולי הר מלך שנרצח בפיגוע ב-2003 שבו גם היא נפצעה. הרב משה סלומון הוא איש ציבור ומחנך, עלה מאתיופיה מגיל צעיר ואוהד טל, לשעבר מזכ"ל תנועת בני עקיבא גם צפויים לכהן מטעם המפלגה בכנסת הבאה.

אברהם בצלאל, לשעבר חבר מועצה מטעם ש"ס יכהן כחבר כנסת מטעם המפלגה בכנסת ה-25. הפנים החדשות ביהדות התורה הוא יו"ר המפלגה החדש - יצחק גולדקנופף שיושבע לתפקיד בגיל 71 ויהפוך כנראה גם לשר. מישראל ביתנו נכנסה לכנסת תא"ל (מיל') שרון ניר, בת 51, שהייתה בתפקידה האחרונה בצה"ל יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים ועד לא מזמן מרצה באוניברסיטת רייכמן. מטעם המחנה הממלכתי יכהן הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט שהודיע כי בכוונתו להישאר בכנסת, למרות ההפסד של גוש השמאל בבחירות.

במפלגת יש עתיד יכהנו מטי צרפתי הרכבי, ראש מועצה אזורית יואב, ועו"ד דבורה ביטון ונאור שירי. ברע"מ יש שני חברי כנסת חדשים, ווליד אלהואשלה, מי שהיה דוברו הפוליטי של מנסור עבאס ואחד האנשים החזקים במפלגה ויאסר חוג'ראת, פעיל חברתי ומומחה לגנטיקה. גם בחד"ש תע"ל חוזר לכנסת יוסף עטאונה שכיהן בה בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully