וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

נתניהו בשיחות סגורות: "לא תהיה שום פגיעה בסטטוס קוו של הלהט"ב"

עודכן לאחרונה: 4.11.2022 / 18:02

ראש הממשלה המיועד הגיב בכך להצהרתו של ח"כ אבי מעוז ממפלגת נעם, שאמר בריאיון לגלי צה"ל כי הממשלה החדשה "תבחן את ביטול מצעד הגאווה מבחינה משפטית". עוד אמר מעוז: "מי עושה בפרהסיה הציבורית מצעד שכל כולו פרובוקציות?"

בווידאו: נתניהו חגג במטה הליכוד: "זכינו להבעת אמון אדירה"/צילום: קונטקט

ראש הממשלה המיועד, יו"ר הליכוד בנימין נתניהו אמר בשיחות סגורות כי "לא תהיה שום פגיעה במצעדי הגאווה או בסטטוס קוו הקשור בקהילת הלהט"ב". בכך נתניהו מגיב להצהרות של ח"כ אבי מעוז ממפלגת נעם, שאמר כי הממשלה החדשה "תבחן את האפשרות לבטל את מצעד הגאווה ולבטל הטבות וזכויות אחרות של קהילת הלהט"ב".

עוד אמר אתמול בצהרתו מעוז בגלי צה"ל כי "נבחן את ביטול מצעד הגאווה מבחינה משפטית. מי עושה בפרהסיה הציבורית מצעד שכל כולו פרובוקציות? אתה יודע כמה מצעד כזה בירושלים פוגע בנו?".


בתגובה לפרסום דבריו של נתניהו, מסרה האגודה למען הלהט"ב: "כל ניסיון לפגיעה בזכויות להט"ב או במרקם החיים שלנו - בחקיקה, בתקציבים, בנהלים ובמדיניות שלטונית - יענה בתגובה ציבורית רחבה.
ראש הממשלה הנבחר נתניהו, הכרזת ערב הבחירות 'אהיה ראש הממשלה של כולם' ולכן חובת ההוכחה היא עליך.

"את ההתייחסות לאיומים מצד שותפיך הקואליציוניים לפגיעה ב'סטטוס קוו' של הקהילה הגאה אנו מצפים ומצפות שתעשה בפומבי ולא כהדלפה מתוך שיחות סגורות".

יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו במהלך נואמו במטה מפלגתו לאחר תוצאות המדגם 2 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"לא תהיה שום פגיעה בסטטוס קוו". נתניהו בשלישי/ראובן קסטרו

בעקבות ההצטרפות הצפויה לקואליציה של ח"כים אנטי-להט"בים, מסרה אתמול האגודה כי הקהילה "לא תאפשר שיחזירו אותנו לאחור". ב"הארץ" פורסם אתמול כי בליכוד שוקלים לבטל את האיסור על טיפולי המרה וכי יו"ר המפלגה, בנימין נתניהו, שוחח לאחר פרסום המדגמים עם ח"כ אבי מעוז, יו"ר המפלגה ההומופובית נעם שרצה ברשימה אחת עם הציונות הדתית ועוצמה יהודית.

"גורמים קיצוניים לא רק מעוניינים להסיג את זכויות הקהילה הגאה לאחור אלא גם לפגוע באכזריות בבטן הרכה של הקהילה הגאה: נוער והקשת הטרנסית. זה ניסיון נבזי ומרושע לפגוע בחיים שלנו", אמרה יו"ר האגודה, הילה פאר. היא הוסיפה: "חברי הכנסת בליכוד, המפלגה הגדולה בקואליציה הבאה וזו ה'ליברלית', הבטחתם שלא תיהיה פגיעה בזכויות שלנו. האם זה הדבר הראשון שמפלגת השלטון הלאומית-ליברלית בוחרת להתעסק בו? חובת ההוכחה עליכם".

לדבריה, "שיהיה ברור - לא נאפשר שיחזירו אותנו לאחור. כל ניסיון פגיעה בזכויות להט"ב יתקל במחאה גדולה ובקהילה מאוחדת. נעמוד ביחד, הקהילה הגאה וכל תומכיה כחומה בצורה כנגד כל מהלך שיפגע בחיים של חברי וחברות הקהילה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully