וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

פסקת ההתגברות תבטל את בג"ץ, ואת ישראל כמדינה שהייתה

בן כספית

עודכן לאחרונה: 6.11.2022 / 9:19

אם המהלך, שמקודם בעיקר בידי החרדים על מנת לאפשר פטור גיוס לאברכים, יאושר - זה יהיה מהלך שאין ממנו דרך חזרה. הפרדת הרשויות תתייתר, כי אחת מהן תתרסק. נתניהו הוא היחיד בקואליציה העתידית שכנראה מבין זאת, והמחיר עלול להיות מחאת ענק שהפגנות בלפור יחווירו מולה

בווידאו: נתניהו חגג במטה הליכוד: "זכינו להבעת אמון אדירה"/צילום: קונטקט

פסקת ההתגברות המתקתקת כעת על שולחנו של ראש הממשלה הנבחר בנימין נתניהו היא מבחנו הראשון ואולי הגדול ביותר. זאת אינה פסקת התגברות - זאת פסקת השתלטות. אם אכן תתקבל במתכונת המדוברת, פירושה ביטול בג"ץ, ריסוק הפרדת הרשויות, ריקון עצמאות מערכת המשפט מתוכן והפיכתה של ישראל מדמוקרטיה ליברלית לדיקטטורה שלטונית.

כל שנות שלטונו הארוכות הגן נתניהו על בג"ץ מאיומים מהסוג הזה. האמת היא שלא היו עליו איומים מהסוג הזה. פסקאות ההתגברות שעלו וירדו מסדר היום היו מאוזנות, שפויות, נדרשות. כדי לבטל את חוק הכנסת יידרש בג"ץ לרוב מיוחד כלשהו. כדי להתגבר על הביטול תזדקק הכנסת לרוב מיוחד כלשהו, שיכלול גם יד אחת או שתיים מהאופוזיציה. ועדיין נתניהו בלם, חסם, מנע וטרפד. וגם התפאר בזה. למה? כי נתניהו האמיתי הוא דמוקרט ליברל שהתחנך בארה"ב וגדל על ערכים דמוקרטיים. הוא ידע שבמדינה כישראל, נטולת חוקה ורגישה דמוגרפית, אסור להחליש אף אחת מהרשויות. שיווי המשקל עדין ורופף וחובה לשמור עליו.

אם אכן יחליט נתניהו להיכנע ללחץ החרדים ולהעביר פסקת התנגדות גורפת, שבה תוכל הכנסת לבטל כל החלטה של בג"ץ ברוב של 61 ח"כים, זאת תהיה מורשתו: ריסוקה של הדמוקרטיה הישראלית. אירוע כזה יעורר כאן מהומת אלוהים. לא נצטרך סיסמאות, עמותות או אוטובוסים. אני מעריך וגם מקווה שהמוני ישראלים ישטפו את הרחובות במה שיהפוך את מחאת בלפור לישיבת ועד בדיור מוגן. הישראלים, מכל חלקי האוכלוסייה והמגזרים, ייצאו למחות נגד הפגיעה בדמותה של ישראל, כפי שהשתקפה בחזון הוגיה ומייסדיה.

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בכנס התאחדות התעשיינים של ישראל.

19 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
מורשתו תהיה ריסוק הדמוקרטיה הישראלית. נתניהו/ראובן קסטרו

החרדים מתעקשים על הפסקה הזאת, כי הם מתעבים את בג"ץ. בית המשפט העליון, הדבק משום מה בעקרון השוויון, הוא זה שמנע עד היום חוק פטור גורף מגיוס חרדים. ברגע שפסקת ההתגברות תחוקק, לא תהיה בעיה להעביר בכנסת חוק פשוט בזו הלשון: בני נוער שמגיעים לגיל 18 יהיו חייבי גיוס לצה"ל, אלא אם כן הם לומדים במוסד חינוך חרדי. נקודה, סוף. כן, אני יודע שגם הערבים לא מתגייסים, אבל זה אירוע אחר לגמרי.

יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף ישב אתמול באולפן "פגוש את העיתונות" וטען שהדבר שבו תעסוק מפלגתו בקדנציה הבאה הוא השוויון. הם ידרשו, לדבריו, שוויון לחרדים מול החילונים, שוויון לילדי החרדים מול הילדים שאינם חרדים. מה עם הגיוס? אה, זה לא נחשב. הרי גולדקנופף כבר הודיע שיותר מסוכן וקשה להיות אברך ישיבה מאשר לוחם בצה"ל. אז מתברר שלא רק שוויון נמצא בראש סדר היום של החרדים. הם גם רוצים לגדוע את האפשרות של בית המשפט העליון להגן על השוויון שלנו.

עוד בוואלה!

אחרי שנים של הבטחות, הגיע הזמן להתפרע: המהלך הראשון ב"תוכנית המשפטית" - הכשרת דרעי כשר

לכתבה המלאה
יצחק גולדקנופף. צילום: ראובן קסטרו. ראובן קסטרו
גולדקנופף, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

פסקת ההתגברות שבה דנים עכשיו היא ביטול בג"ץ. אם תעבור בכנסת, ישראל לא תהיה המדינה שהייתה. הפסקה, אגב, אמורה לחול על כל החלטה של בג"ץ, לא רק על פסילת חוק. אין שום סיבה שמיד לאחר אישורה של השערורייה הזאת בכנסת יעבור חוק לביטול בג"ץ. המוסד היה יהפוך למיותר. הפרדת הרשויות תתייתר, כי אחת הרשויות תתרסק. זה יהיה מהלך שאין ממנו דרך חזרה. אני חושב שנתניהו מבין את זה היטב.

המסר האחיד של דוברים מטעם הליכוד מאז הניצחון בבחירות הוא מסר של הרגעה. "תירגעו", צעקה אתמול מירי רגב באולפן, "לא באנו לשרוף את האסמים". באותה נשימה הצהירה שהיא תומכת בפסקת ההתגברות האמורה. אם זה באמת יקרה, לא יהיה צורך לשרוף אסמים יותר. הם יתרוקנו מאליהם. מתישהו יגלו הקמים על הדמוקרטיה הישראלית שהיא מתרוקנת מאליה. כנגד זה, כל פטריוט ישראלי דמוקרט חייב לקום ולמחות. לא תהיה הזדמנות נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully