וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

הרצוג קיבל את תוצאות הבחירות: "מאמין באחדות, אך לא אדחוף לכך"

עודכן לאחרונה: 9.11.2022 / 10:55

הנשיא קיבל לידיו את תוצאות הבחירות לכנסת ה-25, והכחיש בקולו את הדיווחים כי הוא פועל להקמת ממשלת אחדות רחבה תחת נתניהו. "אינני עוסק בהרכבה או בגודלה. אני משאיר את המלאכה הזו למערכת הפוליטית"

בווידאו: הרצוג, לפיד בטקס האזכרה הממלכתי לזכרם של יצחק ולאה רבין/לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג קיבל הבוקר (רביעי) לידיו את תוצאות הבחירות לכנסת ה-25. לדבריו, הוא מאמין בהקמת ממשלת אחדות, אך הכחיש את הפרסומים, לפיהם פעל להקמתה. "אין זה סוד שתמיד האמנתי ועודני מאמין באחדות, אך בניגוד לפרסומים, לא פעלתי ואינני פועל להקמתה של ממשלה כזו או אחרת, ואינני עוסק בהרכבה או בגודלה. אני משאיר את המלאכה הזו למערכת הפוליטית, ולה בלבד".

"בכוונתי להשלים את הליך ההתייעצויות עד יום שישי, ולהטיל את מלאכת הרכבת הממשלה ביום ראשון הקרוב", סיפר הנשיא. "לנבחרי הציבור אני פונה ואומר: לצד ויכוח פוליטי תוסס והכרחי, לצד הכרעות וקבלת החלטות, לצד אי ויתור על תפיסת העולם - אסור לוותר בשום פנים ואופן על ה-יחד שלנו".

נשיא המדינה יצחק הרצוג קיבל מיו"ר ועדת הבחירות יצחק עמית את התוצאות הרשמיות של הבחירות לכנסת ה-25, 9 בנובמבר 2022. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"מאמין באחדות". הרצוג/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

אתמול הכחישו לשכתו של ראש הממשלה יאיר לפיד והנשיא יצחק הרצוג את הפרסומים, לפיהם הנשיא שוחח עם יו"ר יש עתיד ושר הביטחון למען הקמת ממשלת אחדות רחבה תחת יו"ר הליכוד בנימין נתניהו. "הרצוג לא פנה ולא הציע ממשלת אחדות - הוא גם יודע שאין סיכוי שזה יקרה", נמסר מסביבת לפיד.

אחרי ההכחשה מצד סביבתו של יו"ר יש עתיד, גם הנשיא הכחיש את הדברים: "בניגוד לדיווח, נשיא המדינה לא פנה ולא ביקש מראשי המפלגות להצטרף לממשלה כזו או אחרת. יודגש כי הליך ההתייעצויות בבית הנשיא יחל רק מחר ולאחריו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה". לבסוף גם במחנה הממלכתי הכחישו את המגעים, ומסרו כי "נשיא המדינה לא פנה לשר הביטחון בנושא כניסה לממשלת אחדות. פנינו לאופוזיציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully