וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצנע: מפלגת העבודה הונתה את הציבור

30.4.2006 / 9:24

היו"ר לשעבר אמר כי בכל זאת יתמוך בפרץ. 7 ח"כים עשויים להתפצל מהמפלגה, אם ההחלטה על מינוי השרים לא תועבר למרכז

יו"ר מפלגת העבודה לשעבר, עמרם מצנע, אמר כי מפלגת העבודה הונתה את הציבור במסרים החברתיים שהציגה בבחירות ובכך שהציגה נבחרת, שרבים הצביעו בגללה, אך "כאשר הגיע רגע האמת, עמי איילון, אבישי ברוורמן ושלי יחימוביץ, שהבוחר שם בראשות העבודה, נדחקו הצידה".

מצנע הוסיף, כי הוא חושש מאוד לעתידה של מפלגת העבודה - ולמרות זאת חושב שהיום לא נכון להצביע נגד היו"ר. "לעשות זאת זה לרסק מיד ולחלוטין את תנועת העבודה. צריך לתמוך בפרץ, לעשות את זה עם כאב בטן גדול ולתת לו 100 ימים של חסד. אני אעשה כך", אמר מצנע בראיון לגלי צה"ל.

בכירים בעבודה בוחנים את האפשרות ששבעה חברי כנסת יפרשו מהמפלגה לצורך הקמת גוף פוליטי חדש. מדובר בכמה ממתנגדיו של יו"ר המפלגה, עמיר פרץ, הפועלים להעביר את בחירת שרי העבודה למרכז המפלגה. אחד מבכירי המפלגה אמר לגלי צה"ל כי "אם העניינים יתנהלו באופן שאינו מקובל לחלוטין, ישנה אפשרות שנפעל ליצירת סיעה נפרדת".

לקראת כינוס המרכז היום בטוח פרץ בניצחונו בהצבעה במרכז. לצידו של פרץ מתייצבים מי שאמורים להיות שרים: יולי תמיר, יצחק הרצוג, איתן כבל, אופיר פינס, בנימין בן אליעזר ושלום שמחון. אתמול בלילה נערכה פגישת גיבוש לשרים לעתיד לקראת המרכז, במהלכו הביע פרץ צער על המאוכזבים.

מולו תתייצב במרכז חבורה כעוסה, הכוללת את הח"כים מתן וילנאי, דני יתום, עמי איילון ואבישי ברוורמן. גם אהוד ברק שמעוניין בתפקיד שר נמצא ברקע.

וילנאי: אעשה הכל כדי שזה לא ייגמר בפילוג

וילנאי אמר הבוקר, כי נושא ההצבעה במרכז המפלגה על בחירת השרים הוא נושא עקרוני, וכי מפלגה, כמו כל גוף, מתנהלת לפי חוקתה "ולא לפי איש כזה או אחר". "ועדת החוקה קבעה כי את השרים יש לבחור במרכז המפלגה. יש פה רצון שהמפלגה תתנהל כראוי. ואם מפלגה רוצה להתנהל כראוי - יש לה חוקה, כפי שיש חוקה לכל גוף שמכבד את עצמו. המבחן יהיה האם המפלגה הולכת לפי החוקה ומתנהלת לפי חוקים הגיוניים - או לפי חוקים קטנוניים שהפילו כבר מרכז מפלגה אחד בישראל".

הוא אמר עוד, כי בעבודה הולכים רק על דבר שנכון למפלגה כארגון. "אותי מעניין העיקרון, אני לא מאמין שזה ייגמר בפילוג. אני אעשה הכל שזה לא ייגמר בפילוג".

ח"כ אופיר פינס אמר הבוקר בגלי צה"ל, כי לא נוח לו לקבל תיק פחות מרכזי בממשלה, "אבל בחיים הפוליטים צריך לקבל הכרעות לא קלות". פינס אמר עוד, כי אין משבר אידיאולוגי אמיתי, או ויכוח על הדרך ולכן דיבורים על פילוג אינם רלוונטיים. לדבריו, לו בחירת השרים היתה בידי המרכז, יש סבירות שהיה מקבל מקום יותר גבוה.

פינס הוסיף, כי הגורם המרכזי שצריך להכריע את בחירת השרים הוא הפריימריס, וכי כך גם צריך לקבוע את רשימת השרים: "אין ספק שאיילון ראוי להיות בנבחרת, גם לאור הרקע שלו וגם לפי תוצאות הפריימריס".

פינס אמר כי הוא שותף לביקורת שהושמעה כלפי אופן ניהול המשא ומתן הקואליציוני. "עם כל הכבוד, קדימה לא ניצחה עם 49 מנדטים. לא היתה סיבה שנקבל מעט תיקים חשובים". פינס הזהיר כי אם המרכז יחליט שהוא לא מאשר את הרשימה, זה עלול להוביל להתרסקות פנימית במפלגה, לפגיעה במנהיגות של פרץ ולהיווצרותו של נתק אידיאולוגי.

ח"כ בנימין בן אליעזר (עבודה), המיועד לתפקיד שר התשתיות, תקף את מובילי המאבק ביו"ר המפלגה, עמיר פרץ: "פרץ נבחר להיות יו"ר המפלגה והוא צריך להחליט על השרים", אמר בראיון לגלי צה"ל. לדבריו, "בפוליטיקה אין קיצורי דרך, חייבים את הניסיון. אני הייתי חבר כנסת 8 שנים עד שזכיתי ב-92' להיות שר הבינוי והשיכון. אנשים נולדו להיות שרים? שילמדו את עבודת הפרלמנט קודם".

בתגובה להעברת תיק הביטחון לעמיר פרץ, אמר בן אליעזר: "מדובר בניסיון מעניין והכרחי. פעם אחת יהיה אזרח שינסה לייצר את הקשר בין נושאי חברה לנושאי ביטחון, והיחיד שיוכל לעשות זאת זה עמיר. בואו ניתן לו את ההזדמנות. אני אומר לכם שהוא עוד יצליח".

ח"כ יצחק הרצוג (עבודה) העריך הבוקר בריאיון לקול ישראל, כי חברי מרכז מפלגתו יאשרו אחר הצהרים את מועמדיו של היו"ר עמיר פרץ לתפקידי שרים. לדבריו, יושב ראש המפלגה רשאי למנות את שריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully