וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייגלין עוזב את הליכוד: "נתניהו עשה לי סיכול ממוקד"

5.1.2015 / 19:49

ח"כ משה פייגלין, שלא הצליח להתברג למקום ריאלי ברשימת הליכוד אמר: "יש דברים שאקח איתי מהליכוד, דברים כמו 'כפרה, נשמה שלי'". על נתניהו: "שינה את הכללים אחרי תחילת המשחק". בשיחה עם וואלה! חדשות הוסיף: "דיברתי עם אנשים וקיבלתי הצעות מעניינות"

צילום: עומר מירון, עריכה: ניב פוקס

ח"כ משה פייגלין, שלא הצליח להתברג למקום ריאלי ברשימת הליכוד לכנסת ה-20 בעקבות תוצאות הפריימריז בליכוד, אמר הערב (שני) כי בכוונתו לעזוב את המפלגה ולהקים תנועה חדשה. בכנס פעילים הערב אמר פייגלין: "אין בלבי שמץ של כעס על נתניהו, להפך, אני אוהב את החברים שמצאתי בליכוד ויש לי לא מעט סימפטיה לנתניהו ולמשפחתו. יש דברים שאקח איתי מהליכוד, דברים שנדבקים בך ואי אפשר להיפרד מהם כמו 'כפרה, נשמה שלי'".

הוא המשיך עם הטיעונים העוקצניים ואמר: "נתניהו שינה את הכללים אחרי תחילת המשחק, הוא אחרון הדמוקרטים, הוא עשה לי סיכול ממוקד, שחבל על הזמן. הוא הוציא את המשקיפים (מהקלפיות), ולך תדע מה קרה שם באמת". עם זאת הוסיף ח"כ פיגלין, ראש חטיבת המנהיגות היהודית בליכוד: "ד"ר נתניהו סך הכל עשה לנו זירוז. הוא עשה את זה בצורה מקצועית ויעילה, ואני שולח לו מכאן זר פרחים ולחיצת יד חמה. עכשיו יגדל הנער ומהר משמשערים ינהיג את העם".

עוד ידיעות על בחירות 2015
נתניהו תוקף: "בוז'י ולבני חלשים, רוצים להיכנע"
מועמד העבודה עקץ את ה"ילדים הצעירים" מהמחאה החברתית
סרטון חדש למיכל רוזין: ח"כים מבקשים לא להצביע לה

"יחד נקים מנהיגות יהודית"

"בשנה האחרונה התחלתי להרגיש שמהערכת בכלל והליכוד בפרט, לומדת להכיל אותי, אך (הרגשתי צורך) גם להמשיך הלאה. הרגשתי שאני עלול להפוך לחלק מהבעיה במקום לאלטרנטיבה והפתרון". עוד אמר: "הנני מבטיח לכם, אני לא הולך לשום מקום, אני חוזר ועולה לזירה, עולה כדי לנצח. אין לנו ברירה, אין לאף אחד במדינה שיש לו היכולת להתמודד עם האתגרים שמולם עומדת מדינה ישראל". הוא פנה לקהל התומכים ואמר: "אין אף אחד אחר מלבד הגרעין שנמצא כאן באולם הזה, ואין לאף אחד את הפריבליגיה ללכת הביתה. אני לא יכול לעשות את זה לבד, אני צריך אתכם איתי.

הוא חשף כי פרט לעזיבת הליכוד ולהיערכות להקמת תנועה פוליטית חדשה, הוא קיבל הצעות ממפלגות אחרות שהיו מבטיחות לו מקום בכנסת הנוכחית. עם זאת הוסיף: "אני לא מוכן להיות מפלגת רייטינג ואווירה. ניקח את הזמן שאנחנו צריכים כדי לבנות את עצמנו בצורה נכונה ומדויקת. מתבשלים כל מיני דברים מעניינים שלא הכל אני יכול לספר עכשיו. אני כאן בשבילכם. ויחד נקים מנהיגות יהודית".

בשיחה עם וואלה! חדשות נשאל פייגלין אם דיבר עם נפתלי בנט, והשיב בשלילה.

אז עם ח"כ חוטבולי?
"כן".

יש לכם יוזמה מעניינת שמתגבשת?
"לא הולך לפרט. דיברתי עם אנשים רבים וקיבלתי כמה הצעות מעניינות".

כשנשאל על אלי ישי בחר פייגלין שלא להגיב.

מתי יתקבלו החלטות?
"אנחנו לוקחים את הזמן, האפשרות להיכנס לכנסת הקרובה מן הסתם קיימת, בתוך האפשרויות שהועלו - אבל כמו שאמרתי באולם, המטרה היא לא הכנסת, אלא מנהיגות יהודית. אם אני ארגיש שאני יכול לקדם את העניין הזה בתוך אחת האפשרויות שמוצעות לי, אני אעשה את זה. אם לא, אני אקח את הזמן, אבנה את עצמי באופן עצמאי לפעם הבאה, שאנחנו יודעים שלא תהיה רחוקה כל כך. אם אני הייתי המטרה, היית רואה אותי במסלול שמבטיח את מקומי בכנסת הבאה".

לא אמרת את המילה מפלגה, אלא תנועה פוליטית.
"אמרתי תנועה פוליטית שתנגיש את עצמה, זה אומר מפלגה. איך בדיוק, עם מי בדיוק, עם איזה חיבור בדיוק, על זה נצטרך להחליט".

זה רלוונטי לבחירות הקרובות?
"קשה לי להאמין שנספיק לעשות את זה עד הבחירות הקרובות, ואני לא בהכרח לחוץ כי תמיד יש אפשרות להצטרף לפלטורמות אחרות, ואני בוחן כמה אפשרויות, גם האפשרות הראשונה קיימת. אם יתברר שאפשר לעשות את זה בצורה עצמאית, נעשה את זה. אבל בכל מקרה מנהיגות יהודית תנגיש את עצמה עם הרעיון המקורי שלה ישירות לעם ישראל בדרך זו או אחרת. רוב הסיכויים שלא בבחירות הקרובות, אלא רק לקראת הבאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully