וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות בעבודה: יחימוביץ' ראשונה, שפיר שנייה, כבל רק שישי

14.1.2015 / 6:58

הישג מרשים ליו"ר העבודה לשעבר ולחברת הכנסת הצעירה. כבל, שקיווה לסיים ראשון, נחל אכזבה וידורג רק עשירי ברשימה הסופית. איציק שמולי במקום השלישי בפריימריז, 4 נשים בעשירייה

צילום: יותם רונן, טל אנגלנדר, אבי כהן, ערוץ הכנסת; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

היום של נשות העבודה: תוצאות ספירת הקולות בפריימריז לרשימת העבודה בבחירות לכנסת ה-20 מגלות כי ח"כ שלי יחימוביץ' היא המנצחת הגדולה של הפריימריז, והיא הגיעה למקום הראשון עם 22,865 קולות, שהם 80.6% מהקולות. גם ח"כ סתיו שפיר רשמה הישג מרשים, והגיעה למקום השני והמפתיע, עם 21,588 קולות, שהם 76.1% מכלל הקולות וכמעט כפול ממספר הקולות שלהם זכתה בפריימריז הקודמים. איציק שמולי הגיע למקום השלישי עם 18,193, ואחריו עמר בר-לב. מרב מיכאלי תדורג במקום התשיעי, וחברה ל"דיל" איתן כבל, שדובר כמי שעשוי לנצח את הפריימריז - ידורג רק במקום העשירי.

אראל מרגלית, שותפם של השניים לדיל, הגיע רק למקום השביעי בפריימריז, כך שידורג במקום ה-12 ברשימה הסופית. מיקי רוזנטל, שהוזכר כמי שעלול להיפלט מהרשימה, הצליח להגיע למקום ה-13. לעומתו, חברי הכנסת נחמן שי ומשה מזרחי נדחקו לאחור, והגיעו למקום ה-20 וה-29 בהתאמה, אך הראשון עדיין עשוי להיכנס לכנסת הקרובה. מי שתפסו את מקומם הם רויטל סוויד, שהפתיעה ותזכה למקום ה-14 בזכות הבטחת הייצוג לנשים, ודחקה לאחור את חברת הכנסת מיכל בירן, שמדורגת במקום ה-19. דני עטר הגיע למקום ה-15 בזכות הבטחת הייצוג למושבים ולקיבוצים, וזוהיר בהלול זכה בהבטחת הייצוג לערבים במקום ה-17, על חשבון הח"כ לשעבר ראלב מג'אדלה. מי שקיווה להתברג ברשימה והתאכזב הוא אלדד יניב, שהגיע רק למקום ה-30.

בסך הכול תוכל רשימת העבודה להתגאות בכך שבעשירייה הראשונה ברשימתה נמצאות ארבע נשים - יחימוביץ', שפיר, מיכאלי - וגם ציפי לבני, ששוריינה למקום השני.

עוד בוואלה! חדשות:
סקר: היפוך בצמרת – העבודה עוקפת את הליכוד
"הצבעת התעוררות": אחוז הצבעה גבוה בפריימריז בעבודה
הרצוג הצביע בפריימריז: "זו הרשימה שתוביל את המדינה"

ח"כ שלי יחימוביץ'  בפתיחת הקלפיות לבחירות במפלגת העבודה, בית סוקולוב תל אביב ינואר 2015. ראובן קסטרו
הישג נאה ליו"רית לשעבר. יחימוביץ' אתמול/ראובן קסטרו

ח"כ איציק שמולי אמר במשדר וואלה! חדשות כי נבחרה רשימה מאוד לוחמנית ואיכותית. "זה נותן תקווה להמשך הדרך בפוליטיקה", אמר שמולי. כשנשאל אם המיקום הגבוה שלו ושל סתיו שפיר ברשימה מסמל את הניצחון של תנועת המחאה החברתית, הוא השיב: "בוודאי הרקע שממנו הגענו, שפיר ואני, וגם עבודת השטח המאוד מאומצת שעשינו בשנתיים האחרונה, וזה גם שהסתכלו על העבודה שעשינו בשנתיים האחרונות והמאבקים שניהלנו – אנשים ראו את זה.

השרה לשעבר מטעם מפלגת העבודה יולי תמיר התייחסה במשדר וואלה! חדשות לייצוג הנרחב לנשים בראש הרשימה. "כשהתמודדתי המפלגה הייתה בשפל של ייצוג נשים. היום יש פריחה אדירה של נשים שהוכיחו את עצמן", אמר תמיר. לדבריה, מדובר ברשימה מרעננת. "נכון שאין פניה לימין, אך יש פניה לדור סופר-חשוב וזה הדור המצביע פעם ראשונה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ח"כ סתיו שפיר בפתיחת הקלפיות לבחירות במפלגת העבודה, בית סוקולוב תל אביב ינואר 2015. ראובן קסטרו
הישג גדול מאוד לח"כית הצעירה. סתיו שפיר בקלפי אתמול/ראובן קסטרו

מזכ"ל המפלגה חיליק בר אמר כי הבוחרים של מפלגת העבודה צריכים להיות מרוצים מהתוצאות: "ייצוג נשי, צעיר, ייצוג לעדות המזרח, להתיישבות, ליישובים, לקיבוצים, תצריף של ערב רב". לטענתו, החמישייה הראשונה של הרשימה דווקא יכולה לפנות לבוחרים מהימים. "הרי לא ציפו שחוטובלי תיבחר אצלנו. זו נבחרת פרגמטית", אמר בר. "הרבה אומרים שהיו בוחרים בעבודה ואפילו במרצ בגלל העניין החברתי. זה דבר שמשך בעבר בזמנו של פרץ, גם הפעם נכוון לאותו קהל. על החברה והכלכלה, בניגוד לימין, אנחנו לא נוותר".

איתן כבל בפרמייריז במפלגת העבודה. ינואר 2015. ראובן קסטרו
כישלון צורב. כבל, שימוקם במקום העשירי/ראובן קסטרו

מרבית המועמדים החדשים שהתמודדו בפריימריז התאכזבו. מלבד יניב, הרב גלעד קריב הגיע רק למקום ה-32 ברשימה הסופית, איתן שוורץ מיד אחריו, ואיש העסקים אלון פילץ למקום ה-36.

בסך הכול הצביעו בפריימריז 58.9% מבעלי זכות ההצבעה במפלגת העבודה. בתום ההצבעה הועברו הטפסים למרכז הספירה בבני ברק, ושם נסרקו באופן ממוחשב, בקצב של 200 טפסים בדקה.

מלבד המועמדים ממפלגת העבודה, את הרשימה לכנסת ישלימו חברי התנועה, בראשותה של ציפי לבני. במקום השמיני ברשימה יוצב השר לשעבר עמיר פרץ, ובמקום ה-16, מנואל טרכטנברג. גם המקומות ה-21, ה-24 וה-25 ברשימה המשותפת משוריינים לחברי התנועה.

בית סוקולוב אחרי הבחירות למפלגת העבודה ורגע לפני הכרזת הנבחרת, ינואר 2015. ראובן קסטרו
היום שאחרי/ראובן קסטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סקר זריז - מה אתם אומרים?

בפילוח ההצבעה לפי מחוזות נרשמו אחוזי הצבעה גבוהים מאוד בקיבוצים, שבהם הצביעו 75.7% מבעלי זכות הבחירה, בתל אביב ובמחוז דן, עם 64% הצבעה, ובשרון, עם 65.4% הצבעה. מנגד, במגזר הערבי רק 39% מבעלי זכות הבחירה הצביעו.

במהלך יום ההצבעה הופצו רשימות מומלצים ורשימות חיסול שונות, אולם מעל פני השטח הבטיחו כל המועמדים שההצבעה הפעם תהיה חופשית וכי לא יינתנו הוראות לפעילים דבר חיזוק או החלשה של המועמדים. חברי הכנסת איתן כבל, איציק שמולי, סתיו שפיר ושלי יחימוביץ' כיכבו ברשימות המומלצים.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

בית סוקולוב אחרי הבחירות למפלגת העבודה ורגע לפני הכרזת הנבחרת, ינואר 2015. ראובן קסטרו
בית סוקולוב אחרי הבחירות למפלגת העבודה ורגע לפני הכרזת הנבחרת, ינואר 2015/ראובן קסטרו
השופט יעקב שמעוני והמזכ"ל חיליק בר עוברים על תוצאות הבחירות, ינואר 2015. ראובן קסטרו
מזכ"ל המפלגה חיליק בר והשופט יעקב שמעוני מודיעים על התוצאות/ראובן קסטרו
בחירות במפלגת העבודה, ינואר 2015. ראובן קסטרו
בחירות במפלגת העבודה, ינואר 2015/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully