וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס למען "השקופים"? המפלגה סיכלה חוקים לטובת העניים

19.1.2015 / 8:36

היו"ר אריה דרעי הצהיר בפתח קמפיין הבחירות כי המפלגה תפעל למען שני מיליון הישראלים שחיים מתחת לקו העוני, אך בכנסת האחרונה הפילו חברי הסיעה כמה הצעות חוק שהיו יכולות לסייע להם

מתוך תעמולת הבחירות של ש"ס

בסרטון בחירות שפרסם ביום שבת יו"ר ש"ס אריה דרעי נראים אנשי מעמד הביניים מלינים על מצבם, בעוד אלה המשתייכים לשכבות החלשות מוצגים כ"שקופים", כפי שכבר תיאר אותם דרעי בפתח קמפיין הבחירות ביום חמישי. "כולם מדברים על מעמד הביניים, אבל מי ידאג ליותר משני מיליון ישראלים עניים?", כתב דרעי לצד הסרטון שפרסם. "בעיני כולם הם שקופים, אבל לא בשבילנו! ש"ס – המהפכה חוזרת!". עם זאת, במהלך כהונתה של הכנסת האחרונה המפלגה לא פעלה בהכרח על בסיס הסיסמה הזאת.

בסרטון, בין השאר, נראים שני צעירים יושבים על ספסל ומלינים על שכר הדירה בתל אביב, וכשקבצן מבקש מהם כסף לאכול, הם מסרבים. בהמשך, אישה שקונה בסופר מתלוננת על המחירים ביחס לברלין, אולם צועקת על העובדת שאורזת את מצרכיה. "לא פשוט להיות במעמד הביניים, אבל אנחנו בש"ס לא דואגים להם", נאמר בסוף הסרטון. "אנחנו נדאג קודם כל לשני מיליון הישראלים השקופים, שנמצאים מתחת לקו העוני ול-930 אלף הילדים הרעבים השקופים בישראל".

אריה דרעי בכנס פעילים ונבחרים של ש"ס לקראת הבחירות, ינואר 2015. דייב בוימוביץ'
יו"ר ש"ס אריה דרעי בכנס בחירות של המפלגה, חמישי/דייב בוימוביץ'

על אף הסרטון המושקע, בדיקה של וואלה! חדשות ו"המשמר החברתי" מעלה כי ש"ס, על 11 הח"כים שלה בקדנציה האחרונה, לא תמיד הייתה שם בכנסת ה-19 עבור האנשים "השקופים":

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

נעדרה לחלוטין מהצבעה על מע"מ אפס למוצרים בסיסיים

דוגמה בולטת ראשונה היא הצבעה על הצעת חוק שביקשה להחיל מע"מ אפס על מוצרי מזון בסיסיים. ההצעה, שהייתה אמורה לאפשר חיסכון של אלפי שקלים בשנה למשפחות מרובות ילדים, נדחתה ובמהלך ההצבעה עליה נעדרו מהמליאה כל חברי הכנסת מש"ס.

מיעוט טרח להצביע בעד פטור ממס על תרופות מצילות חיים

דוגמה נוספת היא ההצבעה על הצעה שביקשה להחיל פטור ממס במכירת תרופות מצילות חיים שאינן כלולות בסל הבריאות. רק שלושה מתוך 11 חבר סיעת ש"ס הצביעו בעד והשאר נעדרו מההצבעה.

רק שני ח"כים נכחו בהצבעה על תיקון לחוק ההוצאה לפועל

כמו כן, בחודש פברואר הקודם הצביעה מליאת הכנסת על תיקון לחוק ההוצאה לפועל, שיאפשר הפטר לאדם חייב המוגבל באמצעים. רק שני ח"כים מש"ס הצביעו בעד, כל השאר לא הצביעו.

למרות זאת, חברי הכנסת של ש"ס יזמו גם כמה הצעות חוק חברתיות במהלך הכנסת האחרונה, בהן הצעת חוק מע"מ אפס על מוצרי מזון בסיסיים. בחודש יולי שעבר דחתה מליאת הכנסת בקריאה טרומית הצעת חוק של חבר הסיעה אמנון כהן, שביקשה להחיל מע"מ אפס על מוצרי מזון בסיסיים ומע"מ דיפרנציאלי על תחבורה ודיור. הקואליציה התנגדה לחוק והוא נפל ברוב של 52 מול 34.

בנוסף לכך, חברי הכנסת אברהם מיכאלי ויעקב מרגי הגישו תיקון להצעת חוק הביטוח הלאומי, שנועד להרחיב את הגדרת ילד לעניין ביטוח שאירים, גם לאלה שטרם מלאו להם 20 שנה ולומדים בישיבה גבוהה או במוסד אקדמי. דוגמה נוספת היא הצעת חוק של יו"ר המפלגה אריה דרעי. הצעת החוק קבעה כי ילדים או נערים ממשפחה מתחת לקו העוני יוכלו להגיש לשר החינוך בקשה, בצירוף מסמכים המעידים על מצבם הכלכלי, ולקבל מלגה של 2,500 שקלים חדשים עבור השתתפות באבחון פסיכו-דידקטי.

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully