וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלאון באולפן וואלה: "עמוס עוז היה צריך להתבטא אחרת"

יו"ר מרצ התייחסה בריאיון מיוחד לדבריו של הסופר סביב סערת פרס ישראל, הודתה כי "יכול להיות שזה לא אפשרי" להקים ממשלת שמאל ותקפה את ליברמן. ומה היא חושבת על הטענה שהיא מובילה מפלגה תל אביבית? צפו

מערכת וואלה

"אני מכירה את הרצוג. הוא היה שר חמש פעמים. אם הוא לא יהיה ראש ממשלה, הוא יהיה שר בפעם השישית בממשלת אחדות, כמו שהוא וציפי היו עד עכשיו" - כך אמרה הבוקר (חמישי) יו"ר מרצ זהבה גלאון בריאיון מיוחד לוואלה חדשות.

"אני מקווה שהוא יהיה ראש ממשלה, אבל אם לא, הוא יחבור לנתניהו. גם הוא וגם לבני לא התחייבו שלא יישבו עם נתניהו", הוסיפה. היא הודתה שהסיכויים להקמת ממשלת שמאל קטנים ואמרה: "יכול להיות שזה לא אפשרי. מי שהתחייב לממשלת הרצוג זה מרצ. אני מעריכה שגם לפיד. הערבים, זה לא סגור, אולי הם יתמכו מבחוץ. כרגע החרדים אמרו שאם לפיד יהיה בפנים הם לא יישבו אתו, מרצ לא תשב עם ליברמן. מסתמן שזה קשה".

לקריאה נוספת:
אילן גילאון: החרדים הם שותפים עתידיים במרצ
מרצ הציגה תכנית כלכלית: "נחסוך 1,500 שקל למשפחה בחודש"
"שמאלנים רוקדים": מועמדי מרצ עושים שמח בחתונה

יו"ר מרצ זהבה גלאון באולפן וואלה! פברואר 2015. ראובן קסטרו
"לפני שנתיים אמרו שלא נעבור את אחוז החסימה וקיבלנו ששה מנדטים". גלאון באולפן וואלה/ראובן קסטרו

לא תשבו עם ליברמן?
"לא. הוא לא ראוי לשבת בממשלת מרכז-שמאל. אדם שהמפלגה שלו נגועה בשחיתות".

למה חיכיתם שהוא יפסול אתכם לפני שהצהרתם שלא תשבו אתו?
"לא חיכינו שהוא יפסול אותנו, אמרנו בצורה ברורה שיש פה שני קווים מקבילים".

בתחילת הקמפיין היה נראה שאתם תולים בו תקוות.
"ליברמן מעולם לא היה התקווה שלנו, אולי הוא היה התקווה של הרצוג. בשום שלב לא הכשרנו את השרץ שנקרא ליברמן. לא שמעתי עד עכשיו מהרצוג מילה על כך שליברמן מבקש לטרנספר את אזרחי ישראל הערבים מאום אל-פאחם לפלסטין, לא מילה על השחיתות שהמפלגה שלו נגועה בה, ולא על ההשתלחות בשלטון החוק".

"לבני ולפיד היו משת"פים של הממשלה האחרונה, הם נתנו לה צינור של לגיטימציה בינלאומית"

למה ממשלת אחדות זה רעיון רע? למה לא להקים ממשלה מאוזנת ויציבה שמקשיבה לקול הבוחר?
"זו תהיה ממשלת הישרדות פוליטית, ממשלת שיתוק שלא מובילה לשום מקום. כמו בממשלה האחרונה עם לבני ולפיד, שהיו משתפי פעולה של הממשלה הזו. הם נתנו לה צינור של לגיטימציה בינלאומית".

מרצ מאז ומתמיד התיימרה לייצג את הפריפריה והמרכז, את האשכנזים והמזרחים. ב-1992 הצלחתם להביא ככה 12 מנדטים. הסתכלתי על לוח האירועים שלכם להשבוע, וכולם מתרחשים בין נתניה וראשון לציון. זה נראה שאתם לא רלוונטים לפריפריה.
"אני ממש לא מקבלת את זה. אז אולי ככה זה השבוע. הסתובבנו בכל הארץ, ביום שישי היינו בעוטף עזה, שדרות, נירים, תל חי, קריית שמונה וכל האזורים. אנחנו בתהליך של גדילה".

הסקרים לא מראים את זה, שלא לומר מתקרבים לאחוז החסימה.
"ישבתי כאן באולפן לפני שנתיים ואז אמרו לי שלא נעבור את אחוז החסימה, וגדלנו לשישה מנדטים".

זהבה גלאון ותמר זנדברג בכנס בו ועידת מרצ מאשרת את מינויה ליו"ר המפלגה, צוותא. יוסי ציפקיס
"אי אפשר להילחם בריכוזיות כשאתה שולט על עם אחר". גלאון וח"כ תמר זנדברג/יוסי ציפקיס

הייתי באירוע חשיפת הרשימה שלכם עם הסיסמה "מרימות למהפך" ומסיבת השקת הקמפיין ב"לימה לימה". זה נראה כמו הדבר הכי מרכז תל אביבי שקיים.
"אני ממש לא מבינה את השאלה, לא נראה לי ששאלת את השאלה הזו את יאיר לפיד או הרצוג, מה זה השטויות האלה? אני גם לא מבינה את הגישה הקצת אנכרוניסטית להגיד שאנחנו מפלגה תל אביבית. מרצ זו מפלגה מגוונת. אנחנו מזמן לא מה שמנסים לצייר אותנו. לא ראיתי שדיברת על זה עם ראשי המחנה הציוני. אלה תבניות, מרצ זו מפלגה בתהליך של שינוי".

מרצ מאז ומעולם הרימה את דגל השלום. עם יד על הלב, יש פרטנר בצד השני?
"אני מוחה בתוקף על הניסיון בעיקר של ציפי לבני וידלין להחדיר את הרעיון שאין פרטנר".

אבל אפילו מרצ לא שמה בחזית הקמפיין את המילה שלום.
"אנחנו מדברים על צדק חברתי. אתה לא יכול להילחם בריכוזיות אם אתה שולט על עם אחר".

זה נראה שאין הרבה קונים לסחורה הזו.
"אני מכירה את הגישה הזו - נניח שאתה צודק, אז מה? אז אכתוב כמו המחנה הציוני 'נדאג למנוע את בידודה של ישראל בעולם?' האינטרס האסטרטגי של ישראל הוא להגיע לשתי מדינות וסיום הכיבוש. אם אין הרבה קונים לא נשנה את העמדה".

בשבוע שעבר פרסמנו כאן על אירוע של מרצ בהשתתפות עמוס עוז, שאמר "70 אחוז מהחברה לא קוראים ספרות, אולי קוראים ישראל היום אבל לא ספרות". את מרגישה עם זה בנוח? את לא חושבת שבגלל זה אתם נתפסים כמתנשאים, אליטיסטים ואולי מנותקים?
"עמוס עוז הוא סופר דגול ואיש של מלים. אני אולי הייתי בוחרת את המלים אחרת. הוא אמר אותן בקונטקסט מסוים. לכבודה של מרצ שהוא תומך בה. כל אחד בורר את מלותיו. הוא אמר שם דברים נכוחים ונחרצים על ממשלת נתניהו. צריך לקחת את הדברים כמכלול, לא תמיד יש אמירות שכולן מוצלחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully