וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר בכיר בליכוד מודה: "ממשלת אחדות - אפשרות סבירה מאוד"

למרות שראש הממשלה הבהיר כי אין בכוונתו להקים ממשלה עם המחנה הציוני, שר בכיר במפלגתו סבור כי "זה יהיה הדבר הנכון לישראל". ח"כ אלקין: "יש סכנה לממשלת אחדות". מדובר בפעם הראשונה שגורם במפלגת השלטון מודה שהתסריט הזה נשקל ברצינות

צילום: גדעון צנטנר, חמד אלמקת; עריכה: יאיר דניאל

(חשש בליכוד לקראת דוח המבקר על הדיור, שיפורסם היום)

שר בכיר בליכוד מודה כי ממשלת אחדות עם המחנה הציוני היא אפשרות "סבירה מאוד" ביום שאחרי הבחירות. בשיחה עם וואלה חדשות, הסביר אמש (שלישי) השר הבכיר כי "זה יהיה הדבר הנכון לישראל בזירה הבינלאומית, שם מצפים לנו אתגרים מאוד לא פשוטים". דבריו של השר סותרים את דברי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שרק לפני כחודש צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי אין בכוונתו להקים ממשלה שכזו לאחר הבחירות.

"לממשלת ימין צרה יהיה קשה להתמודד עם קשיים כמו גיוס העולם נגד איראן, הדיפת הלחצים מאירופה והתמודדות עם הקו הבעייתי של אובמה", הסביר השר הבכיר. "הבעיות האלה לא הולכות להיעלם אחרי הבחירות. אנחנו צריכים להיות מוכנים להתמודד איתן בצורה הטובה ביותר". זו הפעם הראשונה במערכת הבחירות הנוכחית שגורם מתוך הליכוד מודה בכך שהתסריט הזה נשקל ברצינות.

בחירות 2015 - כותרות נוספות:
התכנית המדינית של מרצ: הכרה במדינה פלסטינית כתנאי פתיחה
בזמן שהדרום בוער: הפוליטיקאים נוהרים לנגב ומבטיחים עתיד ורוד
כצפוי: ועדת הבחירות דחתה העתירה נגד ישראל היום

ראש הממשלה נתניהו בישיבת ממשלה, פברואר 2015. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
ייאלץ להרכיב ממשלה עם הרצוג ולבני? ראש הממשלה בנימין נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

דבריו של השר מהליכוד מחזקים את חששותיו של יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, שאמר רק בסוף השבוע האחרון כי הליכוד מתכנן לאחר הבחירות להקים ממשלה יחד עם המחנה הציוני, כדי להדוף לחצים בינלאומיים על ישראל.

עם זאת, השר הבכיר הבהיר כי המהלך "יעבוד רק אם אנחנו נהיה גדולים יותר מהם (המחנה הציוני) באופן משמעותי. אם יהיה לנו יתרון של שלושה-ארבעה מנדטים, נוכל לקבוע את הקווים המדיניים של הממשלה בצורה אחראית. ככל שהפער יהיה קטן יותר, יהיה לנו קשה יותר להכתיב זאת". לגבי השותפים האחרים בממשלה כזו, השר הבכיר סירב לפרט מי יהיו המועמדים המועדפים לקחת חלק בממשלה מסוג זה.

הצגת רשימת "המחנה הציוני" 25 בינואר 2015. ראובן קסטרו
השר הבכיר סבור שהמהלך יעבוד רק אם הליכוד תקבל יותר מנדטים. יצחק הרצוג וציפי לבני לצד סתיו שפיר ומנואל טרכטנברג/ראובן קסטרו

גם יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת זאב אלקין, הביע דברים ברוח דומה. "יש סכנה של כ-50% להקמת ממשלת אחדות עם מפלגת העבודה בראשות הרצוג", הודה אלקין בשיחה שקיים עם תלמידי ישיבת עתניאל ופורסמה לראשונה באתר NRG.

בליכוד חוששים: תיק הביטחון יימסר לליברמן

חבר כנסת נוסף מהליכוד אמר בשיחה עם וואלה חדשות כי האפשרות של ממשלת אחדות היא הריאלית ביותר לדעתו. "אם לא נרכיב ממשלת אחדות", אמר חבר הכנסת, "נהיה בבעיה". לדבריו, על פי כל הסקרים, קואליציה שתכלול את הליכוד, הבית היהודי, החרדים, ליברמן וכחלון תמנה 70-60 מנדטים. "במצב כזה", אמר, "נהיה תלויים בכל גחמה של אלי ישי, אחרת תתפרק הממשלה". אותו חבר כנסת גם הביע חשש ממשי מכך שתיק הביטחון יימסר לליברמן: "אמנם על פי הסקרים יש לו רק שישה מנדטים, אבל הוא יוכל לומר בפשטות לנתניהו 'או תיק ביטחון, או שאני הולך עם הרצוג', ולא תהיה לנו ברירה".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בכנס הצגת רשימת ישראל ביתנו. טלי מאייר
יציב אולטימטום לכניסה לממשלה בדבר תיק הביטחון? אביגדור ליברמן/טלי מאייר

נתניהו עצמו כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "לא תוקם ממשלת אחדות ביני ובין ציפי ובוז'י. זה לא יקרה, מפני שתהום אידיאולוגית עמוקה פעורה ביני לבינם". מדובר בהודעה דומה לזו שפורסמה בחודש שעבר בחשבון הטוויטר שלו, אז הוסיף: "הבית היהודי הם השותפים הטבעיים שלנו ויישבו בממשלה שאקים, ממשלת ליכוד רחבה וחזקה". את בנט הדברים הללו לא שכנעו, ונראה כי גם בליכוד לא כולם מאמינים להם.

מהליכוד נמסר בתגובה: "הדברים אינם נכונים. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במפורש כי תהום פעורה בין הליכוד בראשותו לבין מפלגת העבודה כיום, הכוללת נציגים בולטים התומכים בסרבנות לשרת בצה"ל ומסתייגים מהציונות. ראשי המפלגה, ציפי ובוז'י, הודו כי יסכימו לחלוקת ירושלים - דבר שאין להעלות על הדעת בממשלת ליכוד. על כן, ההכרעה הפעם ברורה: ממשלת ליכוד לאומית וחזקה בראשות נתניהו, שבה יישבו השותפים הטבעיים של הליכוד, או ממשלת שמאל כנועה וחלשה בראשות ציפי ובוז'י".

חבר הכנסת איתן כבל (העבודה), דחה את הדיבורים על ממשלת אחדות, ואמר: "אנחנו לא מתעסקים בממשלת אחדות. אנחנו עובדים בלהביא כמה שיותר מנדטים. לפני שנתיים התעסקות בשאלה הזו עשתה לנו נזק. נכון לרגע הזה אנחנו מאמינים שיפנו אלינו להרכיב ממשלה כי נהיה המפלגה הגדולה ביותר. אנחנו מנצחים והקרב הוא על הפער".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il
לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il


(עדכון ראשון: 21:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully