וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: "טיסת השוקולד" – תוצאה של הפילוג שיצר נתניהו

יו"ר המחנה הציוני התייחס באירוע "שבתרבות" גם להיעדרותו מהעימות שנערך בין ראשי המפלגות ואמר: "אני לא יכול להשתתף בעימות שחלק מהאנשים בו רוצים לגרש ערבים". גלאון קראה לו להכריז כי לא יישב עם ליברמן בקואליציה

צילום מסך

(צפו: תיעוד הנוסעים בטיסת ישראייר שבה אירעו ההתפרעויות)

יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, התייחס הבוקר (שבת) ל"טיסת השוקולד" של ישראייר, במסגרתה נוסעים התפרעו בטיסה וקיללו דייל שסירב למכור להם שוקולד, ואמר כי מדובר בתוצאה של הנהגתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "מה שקרה בטיסת ישראייר, הוא תוצאה של הפילוג והשסעים שביבי מוביל אותנו אליהם", אמר הרצוג במהלך אירוע "שבתרבות" שנערך ברמת גן. "אני אפעל על מנת לאחד את העם. יש לי את היכולת לאחד בין ימין לשמאל, בין העולם החילוני לעולם המסורתי-דתי. ביחד, כל חלקי העם, נפעל למען חברה טובה, צודקת ושוויונית יותר".

בעניין העימות בין ראשי המפלגות, שנערך ביום חמישי בחדשות ערוץ 2 והרצוג ונתניהו נעדרו ממנו, אמר הרצוג כי הוא לא יכול היה להשתתף בעימות, משום שלדבריו הדבר היחיד החשוב הוא "מי יחליף את ביבי". "אני לא יכול להשתתף בעימות שחלק מהאנשים בו רוצים לגרש ערבים, אחד רוצה להיות שר אוצר ואחד רוצה להיות שר אחר, אחד חושב רק על כמה מנדטים הוא יביא, וכולם נלחמים אחד בשני", אמר. "השאלה היחידה היא מי יחליף את ביבי, על זה הבחירות האלה ורק על זה".

בחירות 2015 בוואלה חדשות:
סקר וואלה: הליכוד ממשיך לאבד מנדטים, לפיד מתחזק
מכות מתחת לחגורה ומשפטים שיהפכו לקאלט: רגעי השיא של העימות
וינשטיין החליט: בדיקה על הוצאות מעון נתניהו - לאחר הבחירות

יו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג בכנס של ראשי המפלגות, אונ' תל אביב. פברואר 2015. יותם רונן
"השאלה היחידה היא מי יחליף את ביבי, על זה הבחירות האלה ורק על זה". הרצוג/יותם רונן

ימים ספורים לפני שראש הממשלה ינחת בארצות הברית על מנת לשאת דברים בקונגרס בעניין הגרעין האיראני, הרצוג התייחס לנושא ואמר: "התנגדותי לאיראן גרעינית מוכרת בכל העולם ובטח בארצות הברית. תפקידו של ראש ממשלת ישראל הוא לא רק לנאום ולקבל מחיאות כפיים, אלא לייצר שיתוף פעולה ואמון עם השותפות שלנו בעולם, שיאפשרו הגדרה משותפת לגבי מה הוא הסכם רע שיש למנוע, ומאבק אמיתי ויעיל על האינטרסים של אזרחי ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בפני השדולה הפרו-ישראלית אייפא"ק בוושינגטון, מרץ 2014. AP
הרצוג: "תפקידו של ראש ממשלת ישראל הוא לא רק לנאום ולקבל מחיאות כפיים, אלא לייצר שיתוף פעולה ואמון עם השותפות שלנו בעולם". ראש הממשלה בנימין נתניוה/AP

גם שותפתו של הרצוג להנהגת המחנה הציוני, ציפי לבני, התייחסה לנאום נתניהו ואמרה כי "אנחנו לא חיים בגולה והשנה היא לא 1939. אנחנו חיים בישראל, מדינה חזקה ונתניהו מחליש אותנו במאבק נגד איראן". לדבריה, של לבני, שדיברה באירוע "שבתרבות" במודיעין, "הנאום של נתניהו קורע את ארצות הברית וקורע את יהדות ארצות הברית". היא הוסיפה כי במקום לשמור על האמריקנים קרובים, נתניהו מייצר מחלוקות עמם. "ארצות הברית היא קריטית לישראל מול איראן. כדי לעצור את תכנית הגרעין האיראנית וכדי לגייס את ארצות הברית צריך לעבוד איתם, לשמור על יחסים קרובים ועל אמון שמאפשר העברת מודיעין וערבויות. אבל נתניהו מעדיף לבחוש בפוליטיקה הפנימית באמריקה ולייצר איבה, מחלוקות וקרע".

ליברמן: נמנע מבג"ץ להתערב בהחלטות עם "קונצנזוס לאומי"

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, התייחסה גם היא לעימות שנערך בחדשות 2 וקראה באופן אישי להרצוג להצהיר כי לא יישב עם ישראל ביתנו בקואליציה בראשותו. "יומיים אחרי העימות, עדיין מהדהדות האמירות המסיתות והגזעניות של אביגדור ליברמן כלפי הציבור הערבי", אמרה במהלך סיור שערכה היום בכפרים בדואים בנגב. "אם היו אומרים אמירות כאלו כלפי יהודים, הן היו נתפסות מיד, ובצדק כאנטישמיות בוטה. אך כאן בישראל, באולפן ערוץ 2, אף מועמד לא חשב אפילו שראוי להתנער מהן". היא הוסיפה: "לא ייתכן ששר החוץ של מדינת ישראל משתלח בכל הציבור הערבי, מציע לטרנספר את אזרחי אום אל פאחם לפלסטין, והמערכת הפוליטית שותקת ועוברת לסדר היום. אני מצפה מהרצוג שיודיע באופן חד משמעי, שהאיש הזה אינו בר שיח ואינו שותף פוטנציאלי לישיבה בקואליציית מרכז-שמאל. זו לא רק החלטה פוליטית, אלא החלטה מנהיגותית ומוסרית".

ראשי מפלגות בכנס שדולת נשים, בית ציוני אמריקה, 24.2.15. ראובן קסטרו
לא לשבת עם ליברמן זו "לא רק החלטה פוליטית, אלא מנהיגותית ומוסרית". גלאון/ראובן קסטרו

במקביל, התארח ליברמן באירוע "שבתרבות" בבת ים, שם הוא הודיע כי בישראל ביתנו פועלים כבר מהימים האלה על מנת לגבש הצעות חוק כדי לאסור את התערבות בית המשפט העליון בהחלטות שיש להן "קונצזוס לאומי נרחב". "סביב ההצעה של ישראל ביתנו לפסול את חנין זועבי מלרוץ לכנסת, היה קונצנזוס לאומי רחב. אפילו מפלגת העבודה תמכה בה, והיא התקבלה על ידי ועדת הבחירות ברוב גדול, כי כולם מבינים היום שצריך להיות עיוור וחירש כדי לא לראות שזועבי היא שונאת ישראל ובוגדת שמקומה בבית הסוהר ולא בכנסת", אמר ליברמן. "אבל ההסכמה הלאומית הרחבה הזו לא מנעה מבג"צ לפסול את ההחלטה ולאפשר לזועבי להתמודד שוב לכנסת".

בהמשך, אמר שר החוץ כי "ההחלטות האלה של בג"ץ, גם בעניין זועבי וגם בעניין המסתננים, הן פגיעה קשה בחוסן הלאומי שלנו וביכולת להתמודד עם דברים שמאיימים על קיומה ועל זהותה של מדינת ישראל. לכן, היועצים המשפטיים של ישראל ביתנו עובדים כבר עכשיו על הצעות חוק שנגיש מיד לאחר הבחירות ושימנעו מבג"ץ להתערב בעתיד בהחלטות הכנסת וועדת הבחירות". הוא הוסיף: "הדרך הטובה ביותר לשמור על האיזונים הנכונים ועל הפרדת הרשויות, היא הקמת בית משפט לחוקה. בכל מקרה, אסור שבית המשפט העליון יוכל בכל רגע נתון להתערב ולהפוך החלטות בעלות משמעות פוליטית וחברתית שיש לגביהן קונצנזוס לאומי רחב. אנחנו נפעל בעניין מיד לאחר הבחירות, כדי שיהיה חוק ברור וחד-משמעי שבג"ץ לא יכול לעשות את זה יותר".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

פרי: "למנוע אפשרות של ממשלת אחדות"

ח"כ יעקב פרי (יש עתיד) יצא נגד האפשרות של ממשלת אחדות משותפת לליכוד ולמחנה הציוני. פרי, שהשתתף באירוע "שבתרבות" בקיבוץ גשר הזיו, אמר: "צריך להצביע לנו בכדי שלא תהיה אפשרות שהמחנה הציוני יתחבר עם נתניהו ביום שאחרי הבחירות. ליברמן טוען שהרצוג וביבי כבר סגרו ביניהם דיל - אני לא הייתי מזלזל באמירה הזו. אם נתניהו יגיד להרצוג 'בוא נקים ממשלת אחדות עם החרדים', אני לא בטוח מה תהיה תשובתו של הרצוג". ראש אמ"ן לשעבר, ומועמד המחנה הציוני לתפקיד שר הביטחון, אמר באותו אירוע: "אם כבר משהו סגור זה בין ביבי לבנט - ביבי הבטיח לבנט להיות שר ביטחון. זה מסוכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully