וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומן בחירות | סקר: הליכוד צונח מול המחנה הציוני, לפיד מתחזק

צפו: ח"כ זועבי הותקפה בכנס בחירות | "כולנו" דורשים להפסיק את תשדירי התעמולה שהחלו הבוקר | יעלון מאשים את בנט בגריפת הון פוליטי ממבצע "צוק איתן", יו"ר הבית היהודי משיב: "שישמור על קור רוח". עדכונים שוטפים

עריכה: יאיר דניאל

14:25 סקר: המחנה הציוני פותח פער, יש עתיד מתחזקת

אילו הבחירות לכנסת היו נערכות היום, רשימת המחנה הציוני הייתה זוכה ל-24 מנדטים – כך עולה מסקר שפרסם הבוקר (שלישי) ערוץ הכנסת. הליכוד זוכה ל-21 מנדטים בלבד, שלושה פחות מהסקר הקודם. יש עתיד בראשות יאיר לפיד מתחזקת ל-13 מנדטים, וכך גם הרשימה המשותפת. הבית היהודי זוכה ל-12 מנדטים, "כולנו" של משה כחלון עם שמונה מנדטים והמפלגות החרדיות – ש"ס ויהדות התורה – עם שבעה מנדטים כל אחת. מרצ זוכה בסקר לשישה מנדטים, ישראל ביתנו עם חמישה מנדטים ומפלגת "יחד" בראשות חבר הכנסת אלי ישי עם ארבעה מנדטים בלבד.

כל הסקרים, כל המפלגות: מרכז הסקרים של וואלה חדשות

12:05 חנין זועבי הותקפה בכנס בחירות במכללה

חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) הותקפה על ידי צעיר במהלך פאנל בחירות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן. לפי עדים במקום, תומך של ברוך מרזל שפך מים על חברת הכנסת, ובעקבות זאת התפתחה קטטה על הבמה. החשוד בתקיפה, תושב העיר בן 28, נעצר.

לאחר מכן התפתחה תגרה מחוץ לאולם, במהלכה הותקפה יועצת התקשורת של בל"ד, אמילי מואטי. לפי הדיווחים, היא נפצעה לאחר שפעיל מרזל תקף אותה במוט בראשה. היא פונתה לבית החולים איכילוב שבתל אביב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פגיעה קשה במפלגה". כחלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

11:00 מפלגת "כולנו" דורשת להפסיק את תשדירי הבחירות

מפלגת כולנו פרסמה הבוקר הודעה ולפיה היא דורשת לעצור מידית את תשדירי תעמולת הבחירות ברדיו, לאחר שוועדת הבחירות המרכזית "יצרה ברשלנות פגיעה קשה במפלגה תוך שיוך אותיות שגויות בתשדירי התעמולה של המפלגה ואי שימוש באות הנכונה של מפלגת כולנו (כ') בראשות משה כחלון".

עוד נמסר מהמפלגה כי היא "דורשת לקבל פיצוי בזמן ובכמות על התקלה החמורה שביצעה ועדת הבחירות המרכזית. אנו בוחנים גם דרישה לפיצוי נזקי מידי, הן מצד מי שאחראים במישרין והן מצד ועדת הבחירות המרכזית. במחדל החמור שהתחרש היום נגרם נזק כספי, אולם חמור מכך, נפגע עיקרון השוויון ובוצעה הטעיית בחירות חמורה".

10:55 גלאון: "הממשלות האחרונות הוכיחו שהן משועבדות לאינטרסים כלכליים"

יו"ר מרצ זהבה גלאון אמרה בכנס בנושא הון-שלטון של העמותה לדמוקרטיה מתקדמת כי "הכלכלה הישראלית הפכה בשנים האחרונות לכלכלה מושחתת, ריכוזית, עם פערים חברתיים בלתי נסבלים, שלא משרתת את האזרחים, אלא רק את הטייקונים ואת הפוליטיקאים שעובדים למענם. המצב הזה הוא תולדה של מדיניות ממשלתית ארוכת שנים, שבמקרה הטוב, עמדה מנגד ולא הפריעה לאותן קבוצות לצבור הון וכוח על חשבון הציבור, ובמקרה הרע, סייעה להן והגישה להן על מגש של כסף את נכסי הציבור. הממשלות האחרונות הוכיחו, פעם אחר פעם, שהן משועבדות לאינטרסים כלכליים של מעטים ולא לאינטרס הציבורי הרחב".

גלאון התייחסה לנושא הכספים הקואליציוניים ואמרה: "מרצ תתמוך בביטול הנוהג של הכספים הקואליציוניים, המאפשר למפלגות לחלק את כספי הציבור כשוחד פוליטי ופותח פתח לשחיתות. אך כל עוד מחולקים כספים קואליציוניים, יש לחייב שקיפות ודיווח כדי למנוע העברת הכספים במחשכים לגופים מקורבים". עוד הוסיפה גלאון: "פרשת השחיתות שנחשפה באחרונה ונקשרה בפעילות החטיבה להתיישבות ממחישה את הצורך בהפסקת תקצוב החטיבה ובהוצאת הסמכויות מידיה".

10:45 כחלון: "ממשרד האוצר קובעים מדיניות"

יו"ר כולנו משה כחלון התייחס הבוקר בכנס בחירות בתל אביב לשאלה על מי ימליץ לאחר הבחירות לתפקיד ראש הממשלה, והתייחס בתשובתו גם לגבי התפקיד המועדף עליו: "הרבה מאוד אנשים שמיואשים - מי שמצביע למפלגות הממשלה הקודמת מצביע לייאוש, מי שמצביע לנו מצביע לתקווה. אני רוצה להיות שר אוצר מכיוון שממשרד האוצר קובעים מדיניות ומי שרוצה לשנות צריך ללכת לאוצר. הממשלה הבאה תיקבע על פי תוכן, לא על פי ימין שמאל וגושים".

הוא הוסיף כי הממשלה הקודמת בחרה בדרך הקלה כדי להתחמק מכישלונות. "אף פוליטיקאי לא יציג מדדים או יעדים, כי אף אחד לא מתכוון לממש אותם. אף אחד לא רוצה שיגידו לו נכשלת. אני באופן אישי חושב שצריך להציג יעדים ולא צריך לפחד. גם בדוח הוועדה למלחמה בעוני של אלי אלאלוף יש יעדים. במצע שלנו אנחנו מתחייבים למדידה ומעקב אחר התפוקות של השרים. אי אפשר להצליח מבלי למדוד - וזה מה שצריך לדרוש מפוליטיקאים", אמר.

משה בוגי יעלון ונפתלי בנט.. ראובן קסטרו, רויטרס
יעלון נגד בנט/רויטרס, ראובן קסטרו

10:00 הקרב על תיק הביטחון: יעלון נגד בנט, סיבוב שני

שר הביטחון משה יעלון תקף את יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט על התנהלותו במהלך "צוק איתן" והאשים אותו בניסיון לגרוף הון פוליטי, כשברקע המאבק בין השניים על תיק הביטחון בממשלה הבאה. בריאיון בגל"צ התייחס יעלון לעניין ההדלפות מתוך דיוני הקבינט המדיני-ביטחוני במהלך ימי המבצע, והשיב בהתייחסו לבנט כי "גם ראש הממשלה וגם אנוכי נאלצנו לצאת פומבית בביקורת על התנהלותם של חלק מהשרים בקבינט במהלך המבצע. מי שמנסה לעשות פוליטיקה ממלחמה, מבחינתי הוא מוקצה".

בתגובה להאשמות החריפות מסר בנט כי "לא נעשה פוליטיקה בזמן שראש הממשלה ואני נמצאים בשליחות לאומית בארצות הברית, ואנו קוראים גם לשר הביטחון לנהוג כך". לדבריו, "ההצבעות של שר הביטחון כדי למנוע את מבצע המנהרות מעידות בעד עצמן, אך למרות זאת ראוי שישמור על קור רוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully