וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון במתקפה על בנט: "מי שעושה פוליטיקה ממלחמה - מוקצה"

3.3.2015 / 10:07

שר הביטחון התייחס ליו"ר הבית היהודי ולהדלפות מהקבינט הביטחוני במהלך מבצע "צוק איתן": "ראש הממשלה ואני נאלצנו לצאת פומבית נגד התנהלות חלק מהשרים". בנט: "שישמור על קור רוח"

משה בוגי יעלון ונפתלי בנט.. ראובן קסטרו, רויטרס
הקרב על תיק הביטחון. יעלון ובנט/רויטרס, ראובן קסטרו

שר הביטחון משה יעלון תקף הבוקר (שלישי) את יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט על התנהלותו במהלך "צוק איתן" והאשים אותו בניסיון לגרוף הון פוליטי, כשברקע המאבק בין השניים על תיק הביטחון בממשלה הבאה. בריאיון בגל"צ התייחס יעלון לעניין ההדלפות מתוך דיוני הקבינט המדיני-ביטחוני במהלך ימי המבצע, והשיב בהתייחסו לבנט כי "גם ראש הממשלה וגם אנוכי נאלצנו לצאת פומבית בביקורת על התנהלותם של חלק מהשרים בקבינט במהלך המבצע. מי שמנסה לעשות פוליטיקה ממלחמה, מבחינתי הוא מוקצה".

בתגובה להאשמות החריפות מסר בנט כי "לא נעשה פוליטיקה בזמן שראש הממשלה ואני נמצאים בשליחות לאומית בארצות הברית, ואנו קוראים גם לשר הביטחון לנהוג כך". לדבריו, "ההצבעות של שר הביטחון כדי למנוע את מבצע המנהרות מעידות בעד עצמן, אך למרות זאת ראוי שישמור על קור רוח".

לקריאה נוספת:
כרוניקה של משבר: עד כמה פגעו יחסי אובמה-נתניהו בישראל?
ישראל וארה"ב: 50 שנות סיוע ביטחוני – ומשחקי ריגול
פרי: "בכיר במערכת הביטחון ניסה להניא את נתניהו מהנסיעה"

נתניהו ואובמה. AP
לא מכחיש את המתיחות בין ירושלים לוושינגטון. נתניהו ואובמה, אוקטובר 2014/AP

אין זו הפעם הראשונה שבין השניים התגלעה מחלוקת חריפה. בספטמבר האחרון הודח הרב הצבאי הראשי לשעבר, תת-אלוף אביחי רונצקי, בחשד שהדליף לבנט מידע בזמן "צוק איתן", בהוראת שר הביטחון. נוסף על כך, יעלון מתח ביקורת על השרים שהתבטאו במהלך המבצע ואמר: "אני מקווה שאותם שרים למדו את הלקח. כל מי שעיניו בראשו מבין כי להתנהלות הזו היה מחיר כבד באיך שצד השני חשב שאנחנו אוטוטו מתפלגים, קורסים, מתפצלים".

בתגובה, השיב בנט כי הוא "מזמין את שר הביטחון לעזוב את הצבא ולבוא ולנגח אותי". גורם פוליטי אף הוסיף על כך: "בנט ישן בשטח במהלך צוק איתן כי הוא היה זקוק לתמונות ולייקים בפייסבוק, בזמן ששר הביטחון ניהל את המלחמה בשיקול דעת".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

יעלון: "יחסי נתניהו-אובמה אינם מיטביים"

במהלך הריאיון הבוקר התייחס יעלון לנאום נתניהו בקונגרס ולבחירות. "חובתו של ראש הממשלה, כן בחירות או לא בחירות, לנצל את ההזדמנות האחרונה (באשר לתכנית הגרעין האיראנית). חבל שזה מגיע למישור הפוליטי גם בוושינגטון וגם כאן. ההיסטוריה תשפוט אותנו לרעה אם בבחירות האלה הציבור לא יבין שגם הנושא האיראני וגם שאלת עתיד יהודה ושומרון הם נושאים קריטיים", אמר. על האפשרות כי הליכוד ידרדרו אל מתחת לרף 20 המנדטים השיב כי הוא אינו מודאג: "זו חלק ממערכה שהיא 'רק לא ביבי'".

על היחסים בין ירושלים לוושינגטון אמר יעלון כי אין זה סוד שישנה מתיחות בין הצדדים. "היחסים לא מיטביים בין ראש הממשלה לאובמה", הבהיר שר הביטחון, אך הדגיש כי "היחסים בין הממסדים הביטחוניים, בין הצבאות, בין קהילות המודיעין, מבוססים על ערכים משותפים ומתוך אינטרסים משותפים. היחסים הביטחוניים הם חסרי תקדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully