וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהדות התורה גנזה מודעת בחירות עם ברכות של רבנים

9.3.2015 / 12:07

המפלגה פרסמה קול קורא ובו הבטחות של רבנים בכירים בהנהגה החרדית-אשכנזית לבנים, אריכות ימים ופרנסה עבור מי שיצביע לה. עמותת חדו"ש עתרה לוועדת הבחירות, ובתגובה החליטו במפלגה לשנות את הנוסח. המפלגה בתגובה: "זה פורסם בטעות"

חבר הכנסת יעקב ליצמן, אפריל 2013. טלי מאייר
עבירה על חוק הבחירות. יו"ר יהדות התורה, חבר הכנסת יעקב ליצמן/טלי מאייר

יהדות התורה השמיטה ממודעת קול קורא שפרסמה ברכות של רבנים בכירים שהביעו תמיכה במפלגה. זאת, לאחר שעמותת חדו"ש (לחופש דת ושוווין) פנתה לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת, בטענה כי הדבר מהווה עבירה על החוק. מהמפלגה נמסר כי הנוסח המקורי ראה אור "בטעות".

כבכל מערכת בחירות, פרסמה המפלגה קול קורא ובו מצוטטים הרבנים הבכירים בהנהגה החרדית-אשכנזית קוראים לתלמידיהם ולחסידיהם להצביע ליהדות התורה. השנה הקדימה המפלגה ופרסמה את הקריאה שבועיים וחצי לפני הבחירות. על המודעה חתמו 26 רבנים, שכתבו בין היתר כי "הננו תפילה להשם יתברך כי הפועלים והמצביעים למען רשימת יהדות התורה המאוחדת והשבת, אגודת ישראל דגל התורה, שסימנה ג' לכנסת, יתברכו בבני חיי ומזוני (בנים, אריכות ימים ופרנסה - י"א) ובכל הברכות ממקור הברכות".

לקריאה נוספת:
יהדות התורה מגלה את האינטרנט: "יש לנו קצב אחר"
ח"כ גפני עוקץ את ש"ס: "עשו מהפכות בבית הסוהר"
שלושה שבועות לפני הבחירות: הרצוג בחתונת נכדתו של ליצמן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האם זה אומר שבלי הבטחות מיסטיות, המפלגה תאבד קולות?" הקול הקורא של יהדות התורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנוסח, כאמור, בעייתי ועל כן תוקן. זאת לאחר שבמערכת הבחירות הקודמת הורה יו"ר ועדת הבחירות, השופט אליקים רובינשטיין, לבצע שורת שינויים בנוסח הברכה. חוק הבחירות קובע כי "כל המשדל אדם להצביע בעד רשימת מועמדים מסוימת בדרך של השבעה, קללה, נידוי, חרם נדר או הבטחה להעניק ברכה, דינו מאסר חמש שנים או קנס". חדו"ש פנתה למפלגה ודרשה שתתחייב להפסיק את פרסום הברכות, אך זו טענה בתגובה כי אין לה קשר לפרסום המודעה. בתגובה, עתרה התנועה לוועדת הבחירות המרכזית וביקשה שתורה על הפסקת פרסום "המודעה הלא חוקית".

בעקבות העתירה, נמנעה המפלגה מלפרסם את הקריאה בביטאונים של המפלגה ביום שישי האחרון. ביום ראשון כבר פורסמה הקריאה בנוסח מתוקן: "הננו תפילה להשם יתברך כי הפועלים והמצביעים למען רשימת יהדות התורה המאוחדת והשבת אגודת ישראל דגל התורה שסימנה ג' לכנסת, יזכו לבני, חיי ומזוני ולכל הטוב ממקור השפע".

מנכ"ל חדו"ש, הרב ועורך הדין אורי רגב, אמר בתגובה כי "תיקון המודעה מוכיח שאין לאבד תקווה וניתן לגרום אפילו על יהדות התורה לשמור על החוק הישראלי. יש לקוות שיהדות התורה הפנימה את הלקח ובמערכת הבחירות הבאה לא נתקל שוב באותה טעות". לדבריו, לברכות הרבנים "יש ערך ומשקל מיוחד בעיני מצביעים חרדים רבים המאמינים בכוחם המאגי. קשה שלא לתהות אם הסירוב של יהדות התורה לוותר על האמצעי האסור של ברכות, מהווה הודאה בכך שבלי הבטחות מיסטיות, המפלגה תאבד קולות רבים".


לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully