וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומן בחירות | דרעי: "בעד לפנות התנחלויות מבודדות"

סקר: המחנה הציוני פותח פער של ארבעה מנדטים | צפו בנתניהו מביע חשש: "יש אפשרות אמיתית שלבני והרצוג ינצחו" | מארגנת עצרת הימין: "נתניהו יהיה על הבמה" | עובד הסברה ברשימה המשותפת: "חמאס לא ארגון טרור". עדכונים שוטפים

צילום: באדיבות חדשות 10, עריכה: טל רזניק

יו"ר ש"ס אריה דרעי נשאל הערב בריאיון לערוץ 20 על עמדותיו המדיניות, והשיב כי אינו פוסל פינוי התנחלויות מבודדות במסגרת הסכם עתידי עם הפלסטינים. "בנושא המדיני, הפער בינינו לבין השמאל הוא גדול מאוד. אני לא מסכים לחלוקת ירושלים ואני לא מסכים לפינוי המוני סתם. אבל אני כן בעד פינוי במקומות בודדים ואני כן בעד משא ומתן", אמר.

21:00 נתניהו חושש מהבחירות: "הרצוג ולבני עלולים לנצח"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים הערב בכנס בהשתתפות עולים חדשים מצרפת, בהם התייחס גם לאפשרות יפסיד את כיסאו. "בעוד שבוע נדע אם הניסיון להפיל את השלטון הצליח. ניצחון הליכוד רחוק מלהיות בטוח, צריך להסביר לאנשים ששוקלים להצביע למפלגה אחרת במחנה הלאומי – דעו לכם שיש אפשרות אמיתית שנתעורר בעוד שבוע ונמצא את לבני והרצוג", אמר.

שלט חוצות בו מופיעים המתמודדים בבחירות 2015, תל אביב. מרץ 2015. רויטרס
חשש אמיתי בליכוד מפני הפסד למחנה הציוני/רויטרס

20:00 המחנה הציוני פותח פער 4 מנדטים על הליכוד

אילו הבחירות היו נערכות היום, המחנה הציוני הייתה המפלגה הגדולה ביותר עם 25 מנדטים – כך עולה מסקר שפורסם בחדשות ערוץ 2. לפי הסקר, מפלגת הליכוד צונחת ל-21 מנדטים. בסקר שפורסם בשבוע שעבר זכה המחנה הציוני ב-24 מנדטים, לעומת הליכוד עם 23 מנדטים. מדובר בפער הגדול ביותר לטובת המחנה הציוני מאז תחילת הסקרים בערוץ 2. הסקר כלל אלף נשאלים - כמות גבוהה מממוצע המשתתפים בסקרים האחרונים.

עוד עולה מהסקר: הרשימה המשותפת זוכה ל-13 מנדטים, כמו גם הבית היהודי. יש עתיד נשארת על 12 מנדטים, וגם "כולנו" בראשות משה כחלון נשארת במקומה עם שמונה מנדטים. ש"ס עם שבעה מנדטים, ואחריה ישראל ביתנו ויהדות התורה עם שישה מנדטים כל אחת. מרצ יורדת לחמישה מנדטים, ומפלגת "יחד" בראשות ח"כ אלי ישי עוברת את אחוז החסימה וזוכה לארבעה מנדטים.

16:00 עובד הסברה ברשימה המשותפת: "חמאס לא ארגון טרור"

עובד במערך ההסברה של הרשימה המשותפת התארח היום בפאנל בחירות באוניברסיטת בר אילן וסיפק התבטאות מעוררת מחלוקת באשר לעמדתו בנוגע לחמאס. במהלך הכנס נשאל זעאתרה אם מדובר לדעתו בארגון טרור, ועל כך השיב: "לא, לעם תחת כיבוש יש זכות להתנגד".

זעאתרה, עיתונאי בעברו, לא עצר כאן ואף השווה בין לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) לתנועה הציונית. "דאעש למדו את הפשעים שלהם מהציונים ב-1948", אמר.

15:45 עדינה בר שלום: "מפחדת ממשלת ימין קיצונית"

הרבנית עדינה בר שלום, בתו של הרב עובדיה יוסף המנוח, השתתפה בכנס של ארגון "יוזמת ז'נבה" התומך בפתרון שתי מדינות לשני עמים, והביעה חשש מפני המצב המדיני המתפתח. "אני מפחדת מההשלכות שיהיו לממשלת ימין קיצונית. אם נמשיך במצב הקיים, נגיע למדינה דו לאומית, ואנחנו לא רוצים להגיע לשם", אמרה אמש בפני 30 פעילים פוליטיים ממפלגות שונות, בהן הליכוד, המחנה הציוני והרשימות החרדיות. "ככל שעובר הזמן נגיע להסכם גרוע יותר".

בר שלום הוסיפה: הצטרפתי ליוזמת ז'נבה אחרי שאבא של נתן את ברכתו. אם יהיה מהלך מדיני בממשלה הבאה, ש"ס, דרעי וחברי הכנסת ידחפו זאת בכל הכוח. הם הלכו עם אבא בעניין זה. היחיד שלא הלך בדרכו של אבא הוא אלי ישי. הוא חבר לאלו שעולים להר הבית, דבר שאבא אסר לחלוטין. אלו שעולים להר הבית גורמים לשפיכות דמים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

14:07 סקר: המחנה הציוני מוביל עם 24 מנדטים; 21 לליכוד

לפי סקר חדש, לו היו מתקיימות היום הבחירות לכנסת העשרים, המחנה הציוני היה מוביל וזוכה ל-24 מנדטים. אחריו היה מגיע הליכוד עם 21 מנדטים ויש עתיד לפי סקר זה, הופכת למפלגה השלישית בגודלה עם 14 מנדטים. עוד עולה מהסקר, שנערך על ידי מכון פאנלס פוליטיקס עבור ערוץ הכנסת, כי לרשימה המשותפת 13 מנדטים; הבית היהודי נשארת עם 12 מנדטים כמו בשבועות האחרונים; כולנו עולה ל-9; ש"ס 7 ; יהדות התורה יורדת ל-6; מרצ וישראל ביתנו עם 5 מנדטים כל אחת; אחרונה רשימה היא מפלגת יחד בראשות אלי ישי עם 4 מנדטים בלבד.

12:44 עמוס ידלין עזב אירוע בחירות בגללל השתתפותו של מרזל

עמוס ידלין מהמחנה הציוני, שהגיע לפאנל מדיני באוניברסיטת בר אילן, עזב את המקום מכיוון שברוך מרזל, מועמד סיעת יחד לכנסת, השתתף גם הוא באירוע. גם נציגי מפלגת העבודה מטעם הסטודנטים עזבו את האולם. מטעמו של ידלין נמסר כי באירוע היו אמורים לקחת חלק השר אורי אריאל וחברי הכנסת זאב אלקין ואלעזר שטרן אך כי לפני מספר ימים התקבלו דיווחים לפיהם ברוך מרזל מתכוון להגיע למקום. ידלין הודיע כי השתתפותו מותנית באי הגעתו של מרזל אך להפתעתו של ידלין, עם הגעתו לפאנל התברר שמרזל הינו חלק מהפאנל הפוליטי. "עמוס ידלין ויתר על הבמה הציבורית החשובה משום שאין בכוונתו להעניק תעודת הכשר לברוך מרזל ולערכים האנטי דמוקרטיים אותם הוא מייצג", נמסר.

ראש אמ"ן לשעבר המועמד לכנסת מטעם המחנה הציוני אלוף מיל' עמוס ידלין. ראובן קסטרו
המועמד לתפקיד שר הביטחון מטעם המחנה הציוני, עמוס ידלין/ראובן קסטרו

מרזל, מספר 4 במפלגת יחד, אמר בתגובה: "הצביעות של השמאל חוגגת. לידלין אין בעיה לשבת בפאנל עם שונאי ישראל כמו אחמד טיבי או זאחלקה אבל כאשר הוא רואה אדם נאמן לעם ישראל וארצו הוא מתקפל. נדמה לי שאני הפוליטיקאי היחיד שמקיים הבטחותיו עוד לפני הבחירות – אמרתי שאני אבריח את השמאל הקיצוני וכך קורה".

10:56 הרצוג: "הסדר בירושלים – הזוי, אין מי שיישב אתנו"

יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, התייחס היום (שלישי) לעמדתו על הסדר עם הפלסטינים בירושלים, ואמר: "צריך להבין שהמצב שאנו נמצאים מול הפלסטינים הוא מצב של עימות. לדבר אתנו על ירושלים זה מהלך הזוי מכיוון שאנחנו עדיין לא יודעים אם יהיה מישהו שיישב אתנו בכלל". בדברים שאמר בכנס של המכללה האקדמית הדסה בירושלים, הוסיף הרצוג: "במסגרת מהלכים לבניית אמון, אני מוכן להקפיא את הבנייה מחוץ לגושי ההתיישבות". עם זאת, הבהיר כי "גושי ההתיישבות, גוש עציון, אריאל ומעלה אדומים, חיוניים לביטחון ישראל". הרצוג גם גינה באירוע את אמירותיו של יאיר גרבוז בעצרת להחלפת השלטון שהתקיימה ביום שבת.

10:15 מארגנת עצרת הימין: נתניהו יהיה על הבמה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוקל להשתתף בעצרת הימין שתיערך ביום ראשון הקרוב בכיכר רבין בתל אביב. בראיון לגלי צה"ל, אמרה מארגנת העצרת, דניאלה וייס, כי "נתניהו, בנט ואלי ישי יהיו על הבמה". וייס הוסיפה כי מארגני העצרת שלחו הזמנה גם לליברמן, והוא עדיין לא השיב. מלשכת בנט נמסר: "לא אישרנו השתתפות".

הקרב על כיכר רבין: עצרות ענק לימין ולשמאל בתוך שבוע

09:25 כחלון על הבנקים: "ממשלת לפיד-נתניהו חששה מהבנקים"

יו"ר כולנו, משה כחלון, הגיב לפרסום הדוחות השנתיים של ואמר כי "קשה שלא לחוש זעם על הסתירה שבין רווחי עתק של הבנק הגדול בישראל, אחד מהבנקים בדואופול הבנקאי, לבין הכוונה של הבנק לפטר 600 עובדים: לא מדובר בהתייעלות. מדובר בחזירות". עוד אמר כחלון כי "ממשלת לפיד-נתניהו נמנעה בכוונה מטיפול במונופול הבנקאי. הממשלה חששה מהבנקים, חששה מתחרות והמשיכה לפגוע באזרח שעל גבו התעשרו הבנקים באופן חזירי".

7:30 ישי לבנט: "לא תקפנו אותך על אוחנה, גלה אחריות"

במפלגת יחד של אלי ישי יצאו במתקפה נגד הבית היהודי. בפוסט שפרסם בפייסבוק ישי, הוא כתב דברים חריפים כנגד המפלגה שעמה הוא נאבק על הקולות בתוך הציבור הדתי. "אנחנו לא מתיימרים להיות סניף הליכוד", כתב ישי בפנייה לבנט, "לא תקפנו אותך על הצבתו של מועמד מעשן סמים, לא תקפנו אותך על החלטתך לזרוק את אלי אוחנה.נפתלי אחי, 'יחד' היא כיום מפלגת הימין היחידה. המפלגה היחידה בימין שהיא גם תורנית וגם חברתית. לכן, אם חשוב לך שביום הבחירות גוש הימין יתחזק, אנא גלה אחריות". בין שתי המפלגות מתנהל מאבק על קולות רבים בציבור הדתי לאומי. ישי עד כה נמנע מלתקוף את בנט ונמנע מהעימות הישיר איתו. מנגד, יו"ר הבית היהודי וחברי מפלגתו תקפו את ישי וכינו את מפלגתו "מפלגה מיותרת". ישי הבין כי הוא לא יכול להישאר יותר שחקן משנה במאבק הזה, ויצא למתקפה חריפה נגד בנט.

מפלגת יחד בסיור בדרום תל אביב. מרץ 2015. ניב אהרונסון
"אנחנו לא מתיימרים להיות סניף הליכוד". אלי ישי/ניב אהרונסון

07:00 הרשימה הערבית פורשת מהמירוץ לכנסת

הרשימה הערבית, שהוקמה לקראת הבחירות לכנסת ה-20, ושבראשה עמד טלב א-סאנע, פרשה אמש (שני) מהמירוץ לכנסת. .הרשימה הורכבה משתי מפלגות: המפלגה הלאומית הערבית והמפלגה הדמוקרטית הערבית. א-סאנע, שבעבר שימש כחבר כנסת מטעם רע"ם-תע"ל, הקים את הרשימה לאור טענתו כי "הרשימה המשותפת" שמתמודדת גם היא בבחירות לכנסת ה-20 אינה מייצגת חלק גדול מערביי ישראל. לפי הסקרים, המפלגה לא צפויה הייתה לעבור את אחוז החסימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully