וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומן בחירות | 54.6% הצביעו עד לשעה 18:00

17.3.2015 / 19:33

זאת בהשוואה לבחירות 2013, אז הצביעו עד לשעה זו 55.5%. בוועדת הבחירות ציינו כי שיטת הדגימה שונתה מאז, וסביר שהנתון הפעם גבוה יותר מהמדווח | נתניהו על האיסור לשדר את נאומו: "כל המועמדים מדברים בתקשורת חופשי ורק עליי יש מגבלות". עדכונים שוטפים

צילום: גדעון צנטנר, אבי כהן; עריכה: טל רזניק

(בווידאו: נאומי נתניהו והרצוג הערב)

19:33 בנט במטה המפלגה: "אסור לתת לציונות הדתית ליפול"

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, אמר לפני זמן קצר במטה המפלגה בכפר המכביה, כי "אסור לתת לציונות הדתית ליפול". שר הכלכלה לשעבר הדגיש כי "לא רק מי שיהיה ראש הממשלה חשוב אלה גודל הגוש. אני מקווה שבשעתיים שנותרו אנשים יצאו ויצביעו אסור לתת לציונות הדתית ליפול".

18:59 נתניהו: "כל המועמדים מדברים בתקשורת חופשי ורק עליי יש מגבלות".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס במסיבת עיתונאים לפני זמן קצר לאיסור לשדר את נאומו: "כולם מדברים חופשי ורק עליי מטילים הגבלות". יו"ר הליכוד פרסם את הדברים במלואם בעמוד הפייסבוק בצל מגבלת השידור."כל היום הפוליטיקאים מדברים בתקשורת. ציפי, בוז'י ויאיר לפיד, דיברו בכל אולפן אפשרי ועשו תעמולת בחירות בוטה", אמר עוד, "היחיד שהחליטו לאסור עליו לדבר בתקשורת – זה אני. ראש הממשלה מהליכוד. אף אחד לא יסתום לנו את הפה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
רוה"מ בנימין נתניהו במעונו ברחוב בלפור בירושלים, מרץ 2015. גדעון צנטנר, צילום מסך
נתניהו הערב/צילום מסך, גדעון צנטנר

18:54 הרצוג: "הפאניקה של נתניהו מביכה"

יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, אמר במהלך ביקור במודיעין כי "הפאניקה של נתניהו מביכה", בהתייחסו לסרטון שפרסם ראש הממשלה מוקדם יותר ובו קרא לבוחרים להצביע משום ש"הערבים מגיעים בכמויות לקלפי". "מי שרוצה ראש ממשלה שדואג לאזרחים שלא מסית או מפלג חייב לקום, לצאת ולהצביע", אמר הרצוג. "שלא יתברר הלילה שקיבלנו ממשלה קיצונית של נתניהו ומרזל שתפרק את ישראל".

18:30 שיעור ההצבעה עד לשעה 18:00 – 54.6 אחוז

עד לשעה 18:00 אחר הצהריים הצביעו 54.6 אחוזים מבעלי זכות הבחירה – כך נמסר כעת מוועדת הבחירות המרכזית. מדובר בנתון נמוך מעט מהשיעור בבחירות הקודמות ב-2013 באותה שעה, שעמד על 55.5 אחוזים אך מחדר המצב של ועדת הבחירות נמסר כי "אחוזי הצבעה אלה מבטאים דיווחים מ-8791 קלפיות ברחבי הארץ. במערכת הבחירות הקודמות ב 2013 התקבלו באותה שעה 55.5% אבל המדגם אז היה בקרב 400 קלפיות לכן סביר להניח שהמספר יותר גבוה. הנתון אינו כולל קולות החיילים. הנתון כן כולל מצביעים בבתי סוהר, בתי מעצר ובתי חולים שם הסתיימה ההצבעה ועומדות על 81%".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

18:37 התחזות נוספת בקלפי במגדל העמק

התחזית נוספת בקלפי: תושב מגדל העמק שהגיע להצביע בקלפי בבית ספר ביישוב גילה כי הוא כבר מסומן כמי שהצביע, לדברי מזכיר הקלפי. תלונה הוגשה במשטרה ותחנת מגדל העמק חוקרת את נסיבות המקרה.

18:00 יו"ר ועדת הבחירות: דברי נתניהו והרצוג לא ישודרו

יו"ר ועדת הבחירות, סלים ג'ובראן, הוציא הערב צו ארעי שמונע את שידור נאומו של בנימין נתניהו בטענה שמדובר בתעמולת בחירות אסורה. ועדת הבחירות נענתה בזאת לעתירה שהוגשה על ידי מפלגות יש עתיד והמחנה הציוני. שידור דבריהם של ראשי המחנה הציוני בעיר מודיעין גם הוא נאסר מאותם טעמים.

17:32 בנט: "השמאל מאורגן, הימין אדיש"

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, אמר לפני זמן קצר כי "חרשתי את הארץ. ראיתי עולם של שמאל מאורגן וממומן ותורים ארוכים. אצל הימין אדישות. צריך שהעם יתעורר". בנט אמר את הדברים בעת סיור קלפיות בירושלים והוסיף: "אותו כסף שזורם לארגוני השמאל כדי לתבוע את חיילי צה"ל, זורם עכשיו כדי להביא פעילים מחוץ לארץ להוציא אנשים מהבתים. אין לנו בית אחר, אנחנו נלחמים על כל מה שאהבנו ועל כל מה שהכרנו".

יו"ר הבית היהודי נותן הצהרה לתקשורת, ירושלים מרץ 2015. טלי מאייר
בנט מדבר בסיור/טלי מאייר

17:20 הרצוג ולבני גם הם ימסרו הצהרה לתקשורת

יצחק הרצוג וציפי לבני ימסרו הצהרה לתקשורת בשעה 18:00 בקלפי בעיר מודיעין. לאחר מכן יגיעו למטה המחנה הציוני.

17:18 זהבה גלאון לבוחרים: "אל תאמינו לשמועות, אנחנו תלויים בכם"

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, בסטטוס בפייסבוק: "חברות וחברים, אל תתבלבלו מכל הירוק שלנו שאתם רואים מסביב לקלפיות. אנחנו שם כדי להזכיר לכם להצביע, כי אם אתם, תומכי מרצ, לא תשימו מרצ בקלפי אנחנו לא נהיה לא שם, ולא בכנסת הבאה. אל תאמינו לשמועות, אל תתפתו לדיבורים חסרי ביסוס על סקרים שלא קיימים. אנחנו תלויים בכם לחלוטין עד הרגע האחרון. תנו לנו את הקול וביחד נעשה את זה".

17:10 הודעות טקסט למצביעים – "מרן לא מוחל למי שלא יצביע ש"ס"

בשעות האחרונות נשלחות הודעות טקסט למצביעים בהן נכתב: "מרן הרב עובדיה זצל: 'אני לא מוחל למי שלא יצביע ש"ס, לא בעולם הזה ולא בעולם הבא'". מוקדם יותר היום אסר יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, על מפלגת ש"ס לחלק תמונות של הרב עובדיה יוסף שעליהן נכתב "דברי המרן: מי שבוחר ש"ס ישר לגן עדן". מכיוון שמדובר בתעמולת בחירות אסורה.

16:47 שיעור ההצבעה עד לשעה 16:00 – 45.4 אחוז

עד לשעה 16:00 אחר הצהריים הצביעו 45.4 אחוז מבעלי זכות הבחירה – כך נמסר כעת מוועדת הבחירות המרכזית. מדובר בנתון נמוך מעט מהשיעור בבחירות הקודמות ב-2013 באותה שעה, שעמד על 46.6 אחוזים.

הבוקר דווקא נפתח בצורה מבטיחה יותר, כשבשעה 10:00 שיעור ההצבעה היה גבוה משמעותית מבחירות 2013 – 13.7 אחוז לעומת 11.4 אחוז. בצהריים קצב ההגעה לקלפי הלך ונבלם.

16:40 נתניהו ובנט יישאו שניהם דברים בשעה הקרובה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע כי יישא דברים במעונו בירושלים בשעה 17:45. יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, גם הוא הודיע כי ימסור הצהרה בשעה 17:00 בקלפי בירושלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מצביע בבחירות 2015, ירושלים.. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
מודאג? נתניהו מצביע, מוקדם יותר היום/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם

16:25 יחימוביץ': אין מנהיג מערבי שהיה מעז לדבר כמו נתניהו

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) התייחסה לקמפיין של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו הוא קרא למצביעים לצאת ולהצביע משום ש"הערבים נעים בכמויות אדירות אל הקלפי". "אין מנהיג מערבי שהיה מעז להוציא טקסט גזעני כזה", אמרה יחימוביץ'. "תאר לעצמך ראש ממשלה או נשיא בכל מדינה דמוקרטית שהיה מזהיר ששלטונו בסכנה כי, למשל, 'מצביעים שחורים נעים בכמויות לקלפי'? מחריד, נכון? ובכלל, נראה לי שמה שמטריד את ביבי זה שאזרחי ישראל נעים בכמויות לקלפי, ופשוט רוצים להחליף אותו באופן דמוקרטי".

16:20 חשד להתחזות בקלפיות בצפון

חשד להתחזות בארבע קלפיות בצפון. בעכו, בקריית אתא, בטבעון ובנהריה הגיעו תושבים להצביע וגילו כי מישהו כבר עשה זאת בשמם. המשטרה פתחה בחקירה.

15:17 עלייה בשיעור המצביעים בצה"ל

מצה"ל נמסר כי נכון לשעה 12:00 הצביעו בכל הקלפיות הצבאיות 29 אחוז מהמשרתים. מדובר בעלייה של 2.8 אחוז לעומת הנתון המקביל בבחירות לכנסת ה-19.

14:40 שיעור ההצבעה נמוך מהבחירות הקודמות: רק 36.7%

שיעור ההצבעה בבחירות לכנסת ה-20 עמד בשעה 14:00 על 36.7 אחוזים. מדובר בירידה לעומת השיעור באותה שעה בבחירות 2013, שעמד על 38.3 אחוז - 1.6 יותר מהנתון העדכני.

14:19 קלפי בירכא נסגרה בחשד לאי סדרים

ביישוב ירכא בצפון נסגרה קלפי בחשד לאי סדרים. בוועדת הבחירות המרכזית בודקים את החשדות ואמרו כי יפתחו את הקלפי בשעות הקרובות עם סיום הבדיקה. בבית שמש נעצר צעיר בן 23 שהתפרע והפך את עמדת הפתקים באחת הקלפיות בעיר. הוא הועבר לחקירה בתחנת בית שמש.

13:30 מפלגות הימין נגד הבוחרים הערבים

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם סרטון וידיאו שבו הוא דוחק בתומכיו לצאת ולהצביע. "שלטון הימין בסכנה", אמר, "המצביעים הערבים נעים בכמויות אדירות אל הקלפי". לדבריו, "עמותות השמאל מביאות אותם באוטובוסים".

גם בשאר מפלגות הימין מיהרו להזהיר מפני מפני הבוחרים הערביים. יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כתב בעמוד הפייסבוק שלו "גם נתניהו יודע שאם הערבים נעים בכמויות אל הקלפי - רק ליברמן חזק יעצור אותם". גם בבית היהודי בראשות נפתלי בנט התבטאו באופן דומה: "אחוזי הצבעה גבוהים ביותר במגזר הערבי. דאגה שהמפלגה הערבית של טיבי וזועבי תעבור את הבית היהודי המפלגה השלישית בגודלה ויפגע גוש הימין. לדאוג להוציא את כולם מהבית", נמסר מהמפלגה לפעיליה ותומכיה.

12:54 אחוז ההצבעה הכללי: דומה לבחירות הקודמות

ועדת הבחירות המרכזית מסרה כי נכון לשעה 12:00 בצהריים, שיעור הצבעה בבחירות עמד על 26.5 אחוז. זוהי ירידה של שתי עשיריות האחוז לעומת מערכת הבחירות הקודמת, אז נמדדו 26.7 אחוזי הצבעה באותה שעה.

12:49 ג'ובראן אסר על ש"ס להפיץ ברכת הרב עובדיה

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, אוסר על מפלגת ש"ס לחלק תמונות של הרב עובדיה יוסף שעליהן נכתב "דברי המרן: מי שבוחר ש"ס ישר לגן עדן". בכך קיבל ג'ובראן את עתירת הבית היהודי, שלפיה מדובר בתעמולת בחירות אסורה.

במקביל דחה ג'ובראן עתירה של מפלגת יחד של אלי ישי נגד הרב הראשי לישראל, יצחק יוסף, ומפלגת ש"ס. בעתירה נטען כי יוסף מבצע תעמולה אסורה בכך שמופצת תמונה שלו כשהוא מתכונן להצביע לש"ס. ג'ובראן הסביר בהחלטתו כי היות והרב צולם ללא ידיעתו - תמונתו אינה מהווה תעמולה.

אריה דרעי יו"ר ש"ס מצביע בבחירות 2015, בירושלים. 17 במרץ 2015. דוברות המפלגה / יעקב כהן,
תעמולה אסורה עם הרב עובדיה. יו"ר ש"ס דרעי יוצא להצביע הבוקר בירושלים/דוברות המפלגה / יעקב כהן

12:32 קשיש בן 90 מת דקות ספורות לאחר שהצביע

דקות ספורות לאחר שהצביע בשכונת נווה יעקב בירושלים, נפל קשיש על הרצפה ונחבל בראשו. צוות של מגן דוד אדום ביצע בו פעולות החייאה, אולם בסופן נאלץ לקבוע את מותו. מדובר בסבו - אביו של אביו החורג - של חבר הכנסת זאב אלקין מהליכוד. לאחרונה הוא חגג את יום הולדתו ה-90.

12:05 סער הצביע בתל אביב: "יום חשוב ומרגש"

השר לשעבר גדעון סער הצביע לפני זמן קצר בקלפי בבית הספר מירון שבתל אביב, ואמר: "יום הבחירות הוא תמיד חשוב ומרגש. הדרך של הליכוד היא הדרך שבה אני מאמין בכל לבי, זאת הדרך הנכונה לישראל ולעתידה. אני מצביע מחל לליכוד בראשות נתניהו".

12:00 איימן עודה: "נתניהו, בנט וליברמן ישבו באופוזיציה"

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה הצביע ואמר: "אנחנו נתרום בזה שהימין לא ירכיב את הממשלה הבאה. אני מבטיח לכם שגם נתניהו, גם בנט, גם ליברמן - כולם יהיו באופוזיציה כבר ממחר בבוקר".

יום הבוחר בכיכר רבין. תל אביב 17 במרץ, 2015. ניב אהרונסון
יום חג לדמוקרטיה. מכונית מקושטת בתל אביב, הבוקר/ניב אהרונסון

11:40 שיעורי הצבעה גבוהים במיוחד במגזר הערבי

נכון לשעה 10:00 הצביעו 10% מבעלי זכות ההצבעה במגזר הערבי. זאת, לעומת שלושה אחוזים בשעה זו בבחירות 2013. כך נמסר מדוברות הרשימה המשותפת.

11:25 זועבי: "הרחוב הערבי הראשון שאמר לנו להתאחד"

חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) הצביעה בנצרת ואמרה: "אם מסתכלים על הרחוב הערבי ועל האווירה, אולי בגלל שאין תחרות הוא קצת עם פחות התלהבות. ההתלהבות נמצאת בתוכם, בלבם. כאשר הלכנו לחוגי בית אמרו לנו: 'אנחנו רוצים להצביע, לכו לאנשים אחרים ותעשו חוגי בית ותעמולה במקומות אחרים'".

עוד הוסיפה: "הרחוב הערבי הוא הראשון שאמר לנו 'תתאחדו'. אחוזי ההצבעה במערכות הבחירות הקודמות ירד לשפל של 54%, ואנחנו נאבקנו בתסכול של הרחוב הערבי מהפוליטיקה. האחדות שלנו היא הכוח בחברתנו, ולא רק מול הגזענות. אני קוראת לציבור להצביע".

11:19 פטרונו הרוחני של ישי: "הלילה נשמע בשורות טובות"

פטרונה הרוחני של מפלגת יחד וחבר הכנסת אלי ישי, הרב מאיר מאזוז, הצביע לפני זמן קצר בקלפי בבני ברק. אחרי ההצבעה אמר הרב: "הלילה נשמע בעזרת השם בשורות טובות, זו מצווה גדולה וחשובה. שמעתי בעצב על הזיופים בכל הארץ, וכואב לי כי פוגעים בעולם התורה ובארץ ישראל".

חנין זועבי מצביעה בנצרת, 17 במרץ 2015. ערן גילווארג
"ההתלהבות נמצאת בלבם של הערבים בישראל". זועבי מצביעה בנצרת, הבוקר/ערן גילווארג

11:17 שיעור ההצבעה נכון ל-10:00 בבוקר: 13.7%

13.7% מהמצביעים כבר מימשו את זכותם הדמוקרטית, נכון לשעה 10:00 בבוקר. ועדת הבחירות מסרה כי מדובר בנתון גבוה יחסית לעומת הבחירות הקודמות, שכן בשלב זה ב-2013 הצביעו 11.4% מכלל הבוחרים.

11:10 הרצוג לוואלה: "אשמח להזמין את כל המפלגות"

ראשי המחנה הציוני, יצחק הרצוג וציפי לבני, התראיינו באולפן וואלה והתייחסו לאפשרות של הקמת ממשלת אחדות עם הליכוד. היו"ר הרצוג הבהיר כי הוא יהיה מוכן לשבת בממשלה אחת עם נתניהו. "אנחנו מנצחים את נתניהו ונעשה הכול כדי להקים ממשלה טובה. אשמח להזמין את כל המפלגות, כבר אמרתי שכולל הליכוד", אמר.

במהלך הריאיון התייחסו השניים גם לביטול הסכם הרוטציה ביניהם בראשות הממשלה, אם תוטל על הרצוג הרכבת הקואליציה. "אנחנו אנשים מבוגרים. אם זה יהיה המכשול אודיע שזה הצעד (ביטול הסכם הרוטציה)", אמר הרצוג. עם זאת, הדגיש כי השניים יהיו "שותפים מלאים להנהגת המדינה. אנחנו עובדים הדוק".

12 שעות לפתיחת הקלפיות: לבני מוותרת על הרוטציה

11:00 גלאון הצביעה: "לסיים שש שנים רעות"

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, שהצביעה הבוקר בקלפי בבית הספר "הדר" בפתח תקווה, מסרה: "היום יש לנו הזדמנות אמיתית לעשות מהפך, לסיים את שש השנים הרעות של ממשלות הימין, ולהחזיר את התקווה והשפיות למדינת ישראל. היום - ההיסטוריה בידיים של הבוחרים". גלאון הוסיפה: "אני רוצה לפנות אל המתלבטים ולומר לכם: אתם תקבעו אם נקבל כנסת בלי מרצ או ממשלת תקווה וצדק עם מרצ".

11:00 לפיד לוואלה: "לא פנו אליי מהמחנה הציוני"

שר האוצר לשעבר, יאיר לפיד, אמר לוואלה חדשות כי "אהיה רגוע ברגע שאראה את תוצאות הבחירות. עד כה לא פנו אליי מהמחנה הציוני בנוגע לתיק האוצר. לא התלהבתי שנתניהו הציע לי אותו, ולא התאכזבתי שהרצוג לא הציע".

10:50 כחלון לוואלה: "אמליץ על מי שיהיה חברתי"

יו"ר כולנו, משה כחלון, התייחס בריאיון לוואלה לזהות ראש הממשלה המועדף עליו ואמר כי "אמליץ על אותו אדם שיילך בדרך החברתית שלנו". לדבריו, "אנחנו יכולים להפוך הממשלה לחברתית, מי שיילך בדרך שלנו אנחנו נמליץ עליו".

עו"ד איימן עודה יו"ר המפלגה המשותפת מצביע בבחירות 2015, חיפה. 17 במרץ 2015. אדריאן הרבשטיין
יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, הבוקר/אדריאן הרבשטיין

10:45 כחלון על פרשת הקלטת: "זו לא דמוקרטיה"

יו"ר מפלגת כולנו משה כחלון בתגובה ראשונה לזיוף הקלטות של הליכוד: "זאת לא דרך, זו לא דמוקרטיה". לדבריו, "עצוב שהם הגיעו למקום זה, גם בקמפיין יש גבולות אדומים. אני שמח שהם הודו, אבל עצוב שהם היו צריכים להגיע למקום כל כך נמוך. אני חושב שהציבור מספיק נבון להבין שמדובר בזיוף ושאני לא אצביע למפלגה שאיבדה את החמלה שלה ואת הדרך חברתית. בדיוק בגלל זה עזבתי את הליכוד". כחלון אמר את הדברים בעת שהגיע מלווה באימו אל הקלפי בשכונת גבעת אולגה בחדרה.

10:41 מפלגת יחד עתרה נגד ש"ס

במטה יחד מדווחים הבוקר על זיופי פתקים וגניבות פתקים, ואף מניעת הגישה לקלפיות למשקיפים מטעמם. המפלגה הגישה לפני זמן קצר עתירה לוועדת הבחירות ובה דרישה להוצאת צו ביניים נגד תנועת ש"ס, בשל הפצת מודעות לכאורה ובהן איומים של של רבנים כנגד מצביעי יחד.

מהמפלגה נמסר כי למטה הגיעו דיווחים ממשקיפים בחיפה, ירושלים, כפר הרא"ה, תל ציון ויישובים נוספים על גניבות פתקי יחד, מניעת הכנסת משקיפים של יחד לקלפיות, וקלפיות בהן אין כלל פתקי הצבעה של תנועת יחד שסימנה "קץ".

בעתירה מבקשים עורכי הדין להורות למשיבה (תנועת ש"ס) להימנע מכל צורה ואופן של איום והפחדת מצביעים מלהצביע למפלגת יחד, ובפרט באמצעות שימוש בטרמינולוגיה הלכתית או רוחנית.

10:30 שיעור הצבעה נכון לשעה 09:00 בבוקר: 7.4%

שיעור ההצבעה ברחבי הארץ נכון לשעה 09:00 בבוקר עומד על 7.4 אחוז. מדובר בשיעור הצבעה נמוך יחסית לשעה זו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השר יובל שטייניץ מצביע, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

10:30 נתניהו לוואלה: "בקלטת של כחלון הייתה טעות טכנית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין לוואלה חדשות והתייחס להקלטה של כחלון, זמן קצר לאחר שבמפלגתו הודו בהפצת הקלטה של יו"ר כולנו קורא לתמוך בליכוד. "אני חושב שהייתה שם טעות טכנית", אמר. עוד הוסיף נתניהו: "אני אקים ממשלה לאומית, לא תהיה ממשלת אחדות. יש צו 8".

10:20 חשד לזיוף הצבעה במועצת בנימין

בקלפי בכוכב יעקב שבמועצה האזורית בנימין, עוכב אדם בן 47 לאחר שמשקיף הבחין כי החשוד מוציא מהקלפי חבילת פתקי ההצבעה של אחת המפלגות. החשוד עוכב לחקירה בתחנת בנימין של מחוז יהודה ושומרון (ש"י). לטענת המשטרה, החשוד קשר את עצמו לאירוע.

מפקד תחנת בנימין, סגן ניצב דודי חיון, אמר: "תפקידה המרכזי של משטרת ישראל בבחירות הוא לאפשר לכלל אזרחי המדינה, לממש את זכות ההצבעה באופן חופשי ובטוח. כל ניסיון מצד יחידים או קבוצות לשבש או להשפיע באופן בלתי חוקי על הבחירות, ייענה באכיפה נחושה ובהגשת כתבי אישום בהליך מזורז".

דב חנין מצביע, מרץ 2015. דוברות הרשימה המשותפת,
דב חנין מהרשימה המשותפת מצביע בתל אביב, הבוקר/דוברות הרשימה המשותפת

09:36 בליכוד מודים שהפיצו הקלטה ישנה של כחלון

מפלגת הליכוד היא זאת שעומדת מאחורי הקלטה ישנה של יו"ר כולנו משה כחלון, שהופצה אמש (שני) למאות אלפי אזרחים, ובה נשמע האחרון קורא להצביע למפלגת השלטון. בדיון בפני יו"ר ועדת הבחירות, השופט סלים ג'ובראן, הודו בליכוד בהפצת הקלטת, אולם טענו כי היא אינה מטעה: "בוחר סביר שישמע את ההקלטה יודע היטב, שהדברים הנאמרים בה נאמרו על ידי מר כחלון בעבר, כשהיה חבר בתנועת הליכוד ולא לקראת ההצבעה בבחירות לכנסת ה-20, שכן אין זה סביר שהעומד בראש רשימה אחת בבחירות לכנסת, יקרא להצביע בעד רשימה אחרת שמתחרה ברשימתו".

לפיכך, קבע השופט ג'ובראן כי נאסר על הליכוד להפיץ את הקלטת וכי המפלגה תצטרך לפצות את "כולנו" ב-20 אלף שקלים.

09:00 שיעור הצבעה גבוה בנציגויות ישראל בחו"ל

71.2% מתוך 6,300 בעלי זכות בחירה בנציגויות ישראל בחו"ל, הכוללים דיפלומטים ומשפחותיהם, נציגי הסוכנות היהודית ועובדים נוספים, הצביעו עד כה בבחירות לכנסת ה-20. מדובר בשיעור הצבעה גבוה יחסית לאור מזג האוויר הקשה בחוף המזרחי בארצות הברית.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, מצביע עם אשתו נחמה ריבלין בירושלים, 17 במרץ 2015.. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה ראובן ריבלין מצביע, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

08:50 ח"כ ליצמן הצביע: "נתקן את הגזירות מהשנתיים האחרונות"

חבר הכנסת יעקב ליצמן מיהדות התורה הצביע בבית ספר בית יעקב בשכונת עזרת תורה שבירושלים. לאחר ההצבעה אמר: "קיימתי את המצווה לשמוע לדברי חכמים, אני בטוח שהציבור יתגייס ויתמוך בנו ונוכל להחזיר את כל מה שעוללו לנו בשנתיים האחרונות. אני בטוח שנוכל להחזיר את כל הגזירות".

בחירות 2015, קלפיות נפתחו. תל אביב 17 במרץ, 2015. יותם רונן
קלפי בתל אביב, הבוקר/יותם רונן

08:46 בעיות גישה לאתר הממשלתי לאיתור הקלפי

גולשים רבים התלוננו החל משעות הבוקר כי האתר הממשלתי לאיתור הקלפי הרלוונטית להם קרס. לפי שעה לא ניתן להיכנס לאתר עקב עומס וריבוי גולשים. משרד הפנים, שמפעיל את האתר, מסר בתגובה: "הנושא בטיפול".

08:40 לפיד ורעייתו ליהיא הצביעו: "נלחמים על המדינה"

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ורעייתו ליהיא הצביעו בשכונת רמת אביב בתל אביב. לפני כן אמרו: "אנחנו פה להילחם על מדינה ישראל. ישנה אפשרות שבמקום ממשלה טובה שתביא תקווה למדינת ישראל".

08:30 ליברמן בקלפי: "לא משנה אם תצביעו למרצ או ישראל ביתנו"

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הצביע הבוקר ביישוב נוקדים שבו הוא מתגורר, וקרא לכל אזרחי ישראל לצאת ולהצביע עבור "מפלגות ציוניות". לדבריו, "זה לא משנה אם זה מרצ או ישראל ביתנו או הבית היהודי - העיקר לצאת ולהצביע למפלגה ציונית, כי חשוב לשמור על אופייה היהודי והציוני של מדינת ישראל".

יאיר לפיד יו"ר יש עתיד מצביע בבחירות 2015, קלפיות נפתחו. תל אביב 17 במרץ, 2015. יותם רונן
"נלחמים על המדינה" לפיד בקלפי/יותם רונן

08:30 הרצוג הצביע בתל אביב: "רוצים שינוי"

יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג הגיע לבית הספר צהלה בתל אביב, מלווה באשתו מיכל, כדי לממש את זכותו הדמוקרטית. "מי שרוצה שינוי שיצביע לנו", אמר לאחר ששלשל את הפתק לקלפי.

"אנחנו נמצאים בחגיגת דמוקרטיה. העם יחליט מי יוביל אותו, הבחירות הללו הן בין שינוי ותקווה לייאוש ואכזבה. מי שרוצה עתיד טוב יותר לישראל שיצביע למחנה הציוני כדי לתת לי לשנות את הכיוון, ומי שרוצה את דרכו של נתניהו לייאוש ואכזבה שיתכבד ויצביע עבורו", הוסיף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראש בראש. נתניהו והרצוג מצביעים, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

08:10 גלנט הצביע בעמיקם: "אנשים מיואשים עוזבים המדינה"

אלוף (במיל') יואב גלנט, מספר 2 במפלגת כולנו, הצביע הבוקר במושב עמיקם. "זה הזמן לשינוי. אף אחד עוד לא עזב את המדינה בגלל איראן - עוזבים את המדינה בגלל שאנשים מיואשים מהמצב הכלכלי והחברתי. הגיע הזמן לשים את זה בראש", אמר בקלפי.

08:00 כחלון בקלפי: "לעזוב בית פוליטי זה לא קל"

יו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, הצביע בבית הריאלי היסודי בחיפה. "אנחנו בסיום קמפיין ארוך ומתיש. התחושה מצויינת, הרבה מרץ ומצב רוח. זו החלטה לא קלה לעזוב בית שגדלתי בו, אבל פוליטיקה זו דרך, זה לא בניין. הנושא החברתי חייב להיות מובל על ידי המפלגות. נשארתי בדרך החברתית".

נפתלי בנט יו"ר הבית היהודי, מצביע בבחירות 2015, רעננה. שלומי גבאי
"היום של אוהבי ארץ ישראל". בנט בקלפי ברעננה/שלומי גבאי

08:00 דרעי מצביע ומשדר אופטימיות

יו"ר ש"ס אריה דרעי הצביע בבית ספר בית יעקב בירושלים ואמר: "עבדנו קשה מאוד ליום הזה. מקווה שבלילה נפתיע את כל הסוקרים". הוא הוסיף כי הוא מרגיש אופטימי: "התוצאה לפי התחושה שלי תהיה הפתעה, יותר מהסקרים האחרונים"

08:00 ישי הצביע וקרא לפעיליו לנהוג באיפוק

יו"ר מפלגת יחד, אלי ישי, הצביע בבית ספר בית יעקב בשכונת הר נוף בירושלים וקרא לכל פעיליו להתנהג באיפוק. "יש הרגשה מצוינת, יש סחף גדול", אמר.

08:00 ריבלין הצביע: "אזרחי ישראל, השתתפו בחגיגה"

נשיא המדינה ראובן ריבלין הצביע בשכונת יפה נוף בירושלים ואמר כי "היום החגיגה של הדמוקרטיה באה לידי ביטוי. אני קורא לכל אזרחי ישראל לא רק להשתתף בחגיגה, אלא לקחת את גורלם בידם ולהכריע את עתידה של המדינה כל אחד לפי השקפת עולמו, בדרך שבה נוכל לדאוג לנכדינו ולזקנינו ולקבוע את גורלם של אותם אזרחי ישראל הנמצאים בגבול הצפון או בעוטף עזה".

עוד הוסיף: "אני קורא להם להצביע ולקבוע כיצד ינוהלו האתגרים בנושא הביטחוני, המדיני, החברתי והכלכלי. קחו גורלכם בידכם, בואו והצביעו - זו לא רק זכות, זו גם חובה במידה רבה".

משה כחלון יו"ר מפלגת כולנו מצביע בבחירות 2015, קלפיות נפתחו. חיפה 17 במרץ, 2015. ערן גילווארג
כחלון בקלפי בחיפה, הבוקר/ערן גילווארג

07:40 נפתלי בנט הצביע: "היום של אוהבי המדינה"

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט מימש את זכותו הדמוקרטית במשכן לאומנויות הבמה ברעננה, דקות ספורות לאחר פתיחתה של הקלפי במקום. "בוקר טוב, הבוקר הנחתי תפילין והתפללתי כדי שעם ישראל יהיה מאוחד, כדי שעם ישראל יהיה חזק", אמר בנט. "זה היום שלנו, זה היום של מי שאוהב את ארץ ישראל, זה היום של מי שאוהב את הדגל שלנו, זה היום של מי שאוהב את המדינה שלנו, זה היום שלנו.
היום ישראל מרימה את הראש".

בנט הוסיף: "חבר שלי אורי אורבך, זכרונו לברכה, חסר לי הבוקר. הוא אמר פעם: 'הבית היהודי הוא לא גשר שדורכים עליו, אלא גשר שמתחברים ממנו'. ועם ישראל הולך להתחבר".

קלפי בירושלים 17 מרץ 2015. טלי מאייר
מצביעים ראשונים בקלפי בירושלים, הבוקר/טלי מאייר

07:30 נתניהו שוב מתבלבל: "אקים ממשלת אחדות עם בנט"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הקדים להצביע הבוקר בקלפי בבית ספר רחביה בירושלים, כבר בשעה 07:00 בבוקר, כשהוא מלווה באשתו שרה ובנו יאיר. "הבן שלנו מצביע בצבא וכולנו מצביעים מחל", אמר לפני כן.

נתניהו התבלבל ואמר כי הטלפון הראשון שיעשה לאחר קבלת תוצאות האמת בבחירות לכנסת ה-20 הוא ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, ועמו יקים, לדבריו, ממשלת אחדות. מיד לאחר מכן תקן עצמו ואמר שזו לא תיתכן: "אחדות עם המחנה הלאומי. לא תהיה ממשלת אחדות, אך לצורך זה יש צורך להצביע מחל. אין הצבעה אחרת. הפערים בינינו כל כך עמוקים. הם רוצים לוותר אנחנו לא, הם רוצים לחלק - אנחנו רוצים לשמור. הממשלה היחידה שאני ארכיב תהיה ממשלה לאומית עם השותפים הטבעיים שלנו. כדי למנוע הקמתה של ממשלת שמאל יש לסגור את הפער בין מפלגת העבודה לליכוד ולהצביע מחל. אזרחי ישראל צריכים להגיע לקלפי, אין פריווילגיה להצביע למפלגות אחרות".

אתמול שגה נתניהו בלשונו ואמר במהלך סיור בשכונת הר חומה בבירה כי הוא זה שבנה את השכונה ב-1977.

07:00 הקלפיות נפתחו

10,119 קלפיות המפוזרות ברחבי הארץ נפתחו. הן יהיו פתוחות עד השעה 22:00, למעט יישובים קטנים, בהם מתגוררים פחות מ-350 תושבים, שיינעלו שעתיים קודם לכן. בסך הכול יוכלו להצביע 5,883,365 אזרחי ישראל.

06:50 התחזית ליום הבחירות: מזג אוויר נאה

מיליוני הבוחרים ייהנו היום ממזג אוויר נאה ביום השבתון הלאומי, הטמפרטורות יעלו במקצת וצפוי להיות מעונן חלקית. הטמפרטורות החזויות להיום ולהלילה: בתל אביב מ-20 מעלות ביום עד 11 מעלות בלילה, בירושלים מ-17 עד 8, בחיפה והקריות מ-18 עד 10, בצפת והרי הגליל מ-15 עד 6, ברמת הגולן מ-19 עד 7, בטבריה ואזור הכינרת מ-25 עד 16, בבקעת בית שאן מ-23 עד 8, באזור ים המלח מ-25 עד 16, בבאר שבע והנגב מ-20 עד 8, במצפה רמון מ-16 עד 7 ובאילת והערבה מ-26 מעלות ביום עד 14 מעלות הלילה.

השתתפו בהכנת הידיעה: רויטל בלומנפלד, יקי אדמקר, אבי אשכנזי, אלי אשכנזי, יוסי אלי, מור שמעוני, שבתי בנדט, יאיר אלטמן ודנה ירקצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully