וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הפיץ סרטון: "הערבים מגיעים בכמויות אדירות אל הקלפי"

ראש הממשלה פרסם סרטון ובו הוא דוחק בתומכיו להצביע: "שלטון הימין בסכנה". יחימוביץ': "אין מנהיג מערבי שהיה מעז להוציא טקסט גזעני כזה". יו"ר הרשימה המשותפת: ניסו להוציא אותנו – התאחדנו ונגרום לנתניהו ללכת לאופוזיציה

צילום: מתוך דף הפייסבוק של בנימין נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הבוקר (שלישי) סרטון וידאו ובו הוא נראה דוחק בתומכיו לצאת ולהצביע. "שלטון הימין בסכנה", אמר, "המצביעים הערבים נעים בכמויות אדירות אל הקלפי". לדבריו, "עמותות השמאל מביאות אותם באוטובוסים".

נתניהו התייחס למצבו בסקרים ואמר: "לנו את אין ארגון V15, לנו יש צו 8. צאו לקלפי, תביאו את החברים ואת המשפחה, הצביעו מחל ונסגרו את הפער. בעזרתכם ובעזרת השם נקים ממשלה לאומית שתשמור על מדינת ישראל".

גם במפלגת הבית היהודי בראשות נפתלי בנט הזהירו מפני מימוש זכותם הדמוקרטית של ערביי ישראל. "אחוזי הצבעה גבוהים ביותר במגזר הערבי. דאגה שהמפלגה הערבית של טיבי וזועבי תעבור את הבית היהודי המפלגה השלישית בגודלה ויפגע גוש הימין. לדאוג להוציא את כולם מהבית. לשים הבית היהודי בקלפי", נמסר מהמפלגה לפעיליה ותומכיה.

בחירות 2015 | לקריאה נוספת:
הרצוג: "פתאום נתניהו מתראיין? מגיע לאזרחי ישראל תשובות אמיתיות"
נתניהו בריאיון לוואלה: "ציפי מחזיקה את הרצוג בגרון"
יום חג לדמוקרטיה | מאמר דעה של הנשיא ראובן ריבלין

ראש הממשלה בנימין נתניהו מצביע בבחירות 2015, ירושלים.. רויטרס
"עמותות השמאל מביאות מצביעים ערבים אל הקלפי". נתניהו מצביע בירושלים, הבוקר/רויטרס
"ראש ממשלה שמנהל תעמולה נגד הצבעת אזרחים בני מיעוט לאומי, עובר קו אדום של הסתה וגזענות"

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' טענה כי "אין מנהיג מערבי שהיה מעז להוציא טקסט גזעני כזה". היא אמרה: "תאר לעצמך ראש ממשלה או נשיא בכל מדינה דמוקרטית שהיה מזהיר ששלטונו בסכנה כי, למשל, 'מצביעים שחורים נעים בכמויות לקלפי'? מחריד, נכון? ובכלל, נראה לי שמה שמטריד את ביבי זה שאזרחי ישראל נעים בכמויות לקלפי, ופשוט רוצים להחליף אותו באופן דמוקרטי".

מהרשימה המשותפת נמסר בתגובה: "ממה הם מפחדים? נתניהו פרסם לפני זמן קצר סרטון בו הוא מזהיר, אחוז אימה, מפני אחוזי ההצבעה הגבוהים באוכלוסייה הערבית, ליברמן קרא להצביע לכל מפלגה ציונית – ממרצ עד אליו, רק לא לערבים, והמתנחלים זורמים משעות הבוקר לקלפיות ביישובים הערביים, כדי לשבת שם ולהראות לכולם מי הבוס. אז תרשו לנו להרגיע אתכם. כן, אנחנו מתכוונים להיות הכוח השלישי בגודלו בכנסת הבאה".

עוד נמסר מהרשימה המשותפת: "כן, אנחנו מעודדים את הציבור הערבי לצאת ולהצביע. אבל כל מנדט שלנו יהיה מנדט של שלום ושוויון, של צדק חברתי ושל צדק לאומי. ולבסוף, המנדטים שלנו, בניגוד למנדטים של הימין, יהיו מנדטים שיפעלו למען כל הציבורים – גם למען אלו שלא יצביעו לנו.
אז אל תתנו להפחיד אתכם".

כמו כן, נמסר מהרשימה המשותפת כי פנתה באמצעות ח"כ דב חנין ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, על מנת להסיר את קמפיין הליכוד. חנין כתב בפנייתו: "ראש ממשלה שמנהל תעמולה נגד הצבעת אזרחים בני מיעוט לאומי, עובר קו אדום של הסתה וגזענות. מסר כזה, שמוצא על ידי ראש ממשלה דווקא ביום בו אמורים לעודד אזרחים לצאת ולהצביע, מעיד על אבדן דרך גמור ועל נכונות לשבור את כל העקרונות הדמוקרטיים למען הבטחת שלטונו".

קודם לכן אמר יו"ר הרשימה המשותפת, עו"ד איימן עודה, כי "כאזרח ערבי ובן אדם דמוקרטי, ניסו להוציא אותנו מחוץ למעגל ההשפעה והלגיטימציה. העלו את אחוז החסימה – אנחנו התאחדנו. רצו לשים אותנו בפינה".

מספר 4 ברשימת המפלגה לכנסת, ח"כ אחמד טיבי, צייץ בטוויטר: נתניהו והליכוד "מ פ ח ד י ם", ולכן אני קורא לציבור הערבי לצאת לקלפי עוד ועוד כדי שביבי ימשיך להיות בפאניקה. השינוי בפתח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

במהלך היום הגישה "ישראל ביתנו" תלונה לוועדת הבחירות המרכזית בנוגע לכמה תקריות שבהן הותקפו לטענתה נציגי המפלגה. בנצרת, נמסר, הותקפה יו"ר הקלפי מטעם המפלגה על ידי מקומיים ומשטרה נשלחה למקום. עוד נמסר מהמפלגה כי בבאקה אל גרבייה, כפר קרע וסכנין נמנעה כניסתם של נציגי המפלגה שהגיעו עם כתב מינוי לקלפיות. בתגובה אמרו במפלגה כי הם מגנים בתוקף את הניסיונות החוזרים ונשנים לזייף את תוצאות הבחירות במגזר הערבי ולמנוע תוך אלימות מנציגי המפלגות הציוניות להשקיף ולשמור על טוהר הבחירות.

הרשימה המשותפת הגיעה לכך ומסרה: "ליברמן ומפלגתו ממשיכים להפיץ שקרים ומנסים לעורר שנאה וייאוש, אבל האופטימיות שלנו תנצח בקלפי ושום שקר לא ימנע מהאזרחים הערבים לצאת להצביע ולהשפיע על גורלם. את התשובה שלנו לגזענות ולהסתה ניתן בקלפי כשנהפוך לכוח השלישי בגודלו בכנסת".

יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן הצטרף אף הוא לדבריו של ראש הממשלה על המצביעים הערבים. "גם נתניהו יודע שאם הערבים נעים בכמויות אל הקלפי - רק ליברמן חזק יעצור אותם!", כתב בפייסבוק.

(עדכון ראשון: 13:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully