וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז הבחירות: נתניהו ובנט נפגשו ודנו בחוק הלאום

23.3.2015 / 18:17

יו"ר הבית היהודי נפגש עם ראש הממשלה באווירה נינוחה ודנו בקווי היסוד: "מעוניינים לוודא שזו ממשלה לאומית". לנתניהו 67 ממליצים לאחר שראשי כולנו וישראל ביתנו הודיעו על תמיכתם. עדכונים שוטפים

מערכת וואלה!

67 ממליצים לנתניהו: ראש הממשלה בנימין נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה, זאת אחרי שמפלגת כולנו של משה כחלון וישראל ביתנו של אביגדור ליברמן הודיעו על תמיכה בו בפני נשיא המדינה ראובן ריבלין. אתמול זכה נתניהו לתמיכת הליכוד, הבית היהודי, ש"ס ויהדות התורה, הכוללות יחדיו 51 חברי הכנסת. 16 הח"כים של כולנו ושל ישראל ביתנו משלימים את הרוב עבור נתניהו.

מוקדם יותר הודיעה מפלגת יש עתיד כי לא תתמוך בשום מועמד, ואחר הצהריים באו בפני הנשיא גם נציגי סיעת מרצ, שהמליצו על יצחק הרצוג. בהמשך השבוע, עם קבלת תוצאות הבחירות הרשמיות מוועדת הבחירות המרכזית, יקרא אליו ריבלין את נתניהו ויעניק לו 28 ימים לנסות ולגבש קואליציה. אם כעבור 28 ימים נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה, יוכל הנשיא להעניק לו ארכה של 14 ימים נוספים.

בחירות 2015 - עוד כותרות:
לפיד קרא לנתניהו שלא למנות את דרעי לשר - בש"ס זעמו
כשבישראל מרכיבים ממשלת ימין, ברשות מחכים בפינה עם נבוט
למה נתניהו עשוי לחלק את הביטחון או החוץ לליברמן או לבנט?

נשיא המדינה ראובן ריבלין בפגישה  עם חברי סיעת כולנו והיו"ר משה כחלון בבית הנשיא, מרץ 2015. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
כחלון עם ריבלין, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

16:40 בנט נפגש עם נתניהו בלשכתו

לראשונה מאז הבחירות נפגשו היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט. הפגישה התקיימה בלשכת נתניהו ובסיומה נמסר כי היא התנהלה באווירה נינוחה. גורמים בבית היהודי אמרו לוואלה חדשות כי בפגישה לא נדונה כלל סוגיית התיקים, אלא רק נושא קווי היסוד. בנט אמר לנתניהו כי הוא מעוניין לקדם בקדנציה את חוק הלאום, את חוק העמותות, ואת החוק למלחמה ב-BDS. "לפני שנדבר על כניסה לממשלה, אנו מעוניינים לוודא שזו באמת תהיה ממשלה לאומית", אמרו במפלגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

14:14 הרצוג: "פנינו לאופוזיציה"

יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, השוהה בחופשה קצרה בצפון, מבהיר: "סיעת המחנה הציוני כולה מאוחדת ומגבה את עמדתי כי פנינו לאופוזיציה מול ממשלת ימין צרה ומסוכנת לאזרחי ישראל".

אחר הצהריים הודיעה מרצ כי היא תומכת בהרצוג לראשות הממשלה, ובסך הכל יו"ר המחנה הציוני זכה ב-28 תומכים בלבד.

14:05 ליברמן הכריע: ממליץ על נתניהו

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הודיע לנשיא ראובן ריבלין על החלטתו להמליץ על יו"ר הליכוד בנימין נתניהו לראשות הממשלה. "גם בבחירות הבאות לא נודיע (על מי נתמוך) אלא רק בבית הנשיא", אמר ליברמן לעיתונאים לאחר הודעת התמיכה בנתניהו.

11:15 כחלון הולך עם נתניהו

"אנחנו מקבלים את הכרעת העם. העם הכריע שנתניהו ירכיב ממשלה ואני ממליץ על נתניהו", אמר כחלון לנשיא. עוד הוסיף: "אני חושב שעברנו מערכת בחירות מאוד יצרית, בצורה שאני לא זוכר בפוליטיקה. אני שמח שלקחת את איחוד העם כמטרה נעלה".

עם צאתו מבית הנשיא הוסיף כחלון: "דיברנו ארוכות על נושאים שונים וחשובים אך החלק הבולט היה נושא הקרעים והשסעים בחברה הישראלית. עברנו מערכת מהיצריות שראינו במדינת ישראל. זה דבר שמדאיג את כולנו. הרכבת הממשלה זה דבר חשוב ואפילו חשוב מאוד, אבל האיחוי של הקרעים האלה והניסיון לאחד בין הקצוות חשוב עוד יותר".

10:16 יש עתיד לא ממליצה על אף מועמד

נציגי יש עתיד, יעל גרמן, מאיר כהן, חיים ילין וקארין אלהרר. גרמן, שהיו הראשונים להגיע למשכן, הודיעו לנשיא כי המפלגה החליטה שלא להמליץ על אף מועמד לראשות הממשלה. "כבוד הנשיא, כבוד רב לנו להיות כאן" אמרה גרמן לנשיא. "פנינו לאופוזיציה ומשם אנחנו נשרת את קהל הבוחרים שלנו וכל ציבור הבוחרים".

הנשיא ריבלין אמר הבוקר: "אנו מקיימים את ההתייעצויות מהר ככל האפשר כדי להביא לכדי סיום את ממשלת המעבר ולהביא לכדי ממשלה מתפקדת שתשמש שליחת ציבור לכל מדינת ישראל. מדינת ישראל כבר חודש רביעי בלי תקציב מאושר זה גורם הרבה בעיות למערכות שונות".

נשיא המדינה ראובן ריבלין עם חברי סיעת יש עתיד  בבית הנשיא, מרץ 2015. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
נציגי יש עתיד עם הנשיא ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

עוד בטרם הטיל הנשיא באופן רשמי את מלאכת ההרכבה על יו"ר הליכוד, החלו נציגיו כבר בשיחות גישוש ראשונות בנוגע לחלוקת התיקים בממשלה הבאה. נציגיו של נתניהו, יריב לוין וזאב אלקין, נפגשו אתמול עם נציגי ש"ס ויהדות התורה. בעוד נציגי ש"ס הבהירו כי ידרשו את תיקי הפנים והדתות, חברי יהדות התורה אמרו כי הם מעוניינים במשרד הבריאות ובוועדת הכספים.

תיק הדתות הוחזק בכנסת היוצאת בידי הבית היהודי, והוא צפוי לעמוד במחלוקת בין אריה דרעי ונפתלי בנט. בבית היהודי כבר הבהירו אמש בשיחה עם וואלה חדשות: "נדרוש את תיק הדתות", ואילו בליכוד ניסו להרגיע: "המחלוקות הן לא ענקיות, אבל במקומות שיש כאלה, הדברים קשורים בין דרישות של כמה רשימות, וצריך לראות איך מגיעים להבנות. נעשה סבב לנסות ללמוד מה התמונה ואז ניכנס לשלב הפתרונות", אמר חבר כנסת מהמפלגה.

משה גפני מיהדות התורה  לאחר ההתייעצות בבית הנשיא, ינואר 2013. טלי מאייר
קרב על ועדת הכספים. משה גפני/טלי מאייר

ועדת הכספים מבוקשת, חוץ מעל ידי יהדות התורה, גם על ידי מפלגת כולנו. בסיעתו של משה כחלון הבהירו כי הם מעוניינים בוועדת הכספים וכי מדובר מבחינתם בסוגיה בעלת משקל. במפלגה הסבירו כי בכדי שכחלון יצליח בתפקידו כשר אוצר, הוא יזדקק לגיבוי מוועדת הכספים, בניגוד לקדנציה הקודמת שבה היו התנגשויות בכמה הזדמנויות בין שר האוצר יאיר לפיד מיש עתיד ליו"ר ועדת הכספים ניסן סלומיאנסקי מהבית היהודי.

המחלוקות סביב תיק הדתות וועדת הכספים מצטרפות למחלוקת אחרת, סביב תיקי החוץ והביטחון אותם ידרשו נפתלי בנט ואביגדור ליברמן. זאת, אל מול התנגדות נרחבת בליכוד, וקריאה להשאיר את התיקים הבכירים בידי מפלגת השלטון. סגנית השר ציפי חוטובלי, התייחסה לכך הערב ואמרה כי "השותפות הטבעיות של הליכוד חייבות לכבד את רצון העם ולנהוג ביושרה במהלך המשא ומתן הקואליציוני. אני בטוחה שהאינטרס המשותף של כולן הוא להקים ממשלה יציבה וחזקה לאורך זמן, ובצורה מהירה. על כן, יהיה צורך למתן את הדרישות מצדן. חשוב שתיקים מרכזיים כמו חוץ, ביטחון וחינוך יישארו בליכוד".

(עדכון ראשון: 8:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully