וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד: גלעד שרון לא יוכל להתמודד בפריימריז במפלגה

24.1.2019 / 11:20

בית הדין העליון של הליכוד דחה את עתירתו של גלעד שרון, שדרש לקצר את התקופה הנדרשת כדי לאפשר לו להתמודד בבחירות המוקדמות למפלגה במחוז נגב. עם זאת, שרון יכול עדיין לערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי

צילום: דניאל בוק, משה בן שמחון - ישראל היום; עריכה: מיכאל ברגמן

בית הדין העליון של הליכוד דחה היום (חמישי) את עתירתו של גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה המנוח אריאל שרון, שדרש לקצר את תקופת האכשרה שלו ולאפשר לו להתמודד בבחירות המקדימות למפלגה במחוז נגב. מזכירות הליכוד דחתה את בקשתו של שרון לקצר את תקופת שלוש השנים הנדרשות לקראת התמודדות בתנועה, כפי שנעשה במקרה של השר יואב גלנט באחרונה ברשימה הארצית, והוא עתר לבית הדין בדרישה לשנות את ההחלטה.

שרון טען שמדובר בהחלטה פוליטית המונעת ממניעים אישיים והמיריבות הוותיקה בין אביו ובין ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך בית הדין העליון לא קיבל את העתירה וקבע שההחלטה לאפשר קיצור פרק הזמן ברשימה הארצית ולא ברשימת המחוזות היא החלטה סבירה. עם זאת, שרון יכול עדיין לערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
עשרות מנדטים ורק שופט אחד: שדה הקרב ההמוני בפריימריז בליכוד
בלי כוכבים, בלי מנדטים: הקרב על הרשימה הסודית של אבי גבאי
"משכנעים להצביע לבית היהודי": בנט יצא לסיור - והתבלבל

גלעד שרון בהלוויית אביו אריאל שרון, ינואר 2014. דייב בוימוביץ'
יכול לערער למחוזי. גלעד שרון/דייב בוימוביץ'

ד"ר שלמה קרעי, המתמודד אף הוא במחוז נגב ופעל לפסילתו של שרון הביע שביעות רצון על ההחלטה. "אני מברך על החלטת בית הדין על שמנע מאדריכל ההתנתקות, שגירש יהודים מביתם וגרם לריסוק הליכוד, להרוס את הליכוד בפעם השניה", אמר. "חברי מרכז הליכוד מאמינים בערכים ולא בשם משפחה זה או אחר. בית הדין עשה היום צדק עם ערכי הליכוד".

הבחירות המקדימות בליכוד יתקיימו ב-5 בפברואר, ובמהלכן יותר מ-108 אלף מתפקדים יידרשו לקבוע את הרכב הנבחרת לקראת הבחירות. על פי הסקרים שבוצעו עד כה, ניצחונו של הליכוד ב-9 באפריל נראה מובטח, וכך גם המספר הנדיב של מנדטים ומושבים בכנסת.

הסקרים אף מנבאים למפלגה 32-33 מנדטים, אך התחרות בכל זאת קשה. למעלה מ-150 מועמדים נרשמו לפריימריז, 73 מהם מתמודדים ברשימה הארצית, שתיבחר על ידי המתפקדים, ועשרות נוספים ירוצו בקטגוריית המחוזות, שייבחרו על ידי חברי מרכז בהצבעה נפרדת באותו יום. לכל מתפקד יש 12 מקומות לדירוג ברשימה הארצית, וחברי המרכז יבחרו עוד חמישה מועמדים במחוזות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully