וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת חד"ש בחרה: איימן עודה יעמוד בראש המפלגה בבחירות לכנסת

1.2.2019 / 15:58

940 צירי מועצת המפלגה הכריעו בהצבעה גלויה בשפרעם את הרכב רשימת חד"ש בבחירות לכנסת ה-21. זאת לאחר ששני המתמודדים הנוספים, ג'עפר פרח ושוקרי עואודה, משכו את מועמדותם לטובת האחדות במפלגה. במקום השני נבחרה פה אחד תומא-סלימאן

צילום: יואב איתיאל, עריכה: איתי עמרם

מועצת מפלגת חד"ש בחרה היום (שישי) בהצבעה גלויה כי ח"כ איימן עודה יעמוד בראש הרשימה בבחירות לכנסת ה-21. 940 צירי המועצה, שנבחרים בסניפים פעילים בכל רחבי הארץ, התכנסו באולמי "סמיראמיס" בשפרעם וקבעו גם את הרכב הרשימה. בטרם החלו את ההצבעה, חלקו חברי המפלגה כבוד בתשואות ופרחים לח"כ דב חנין שפרש לאחר 12 שנה בכנסת.

לאחר היבחרותו אמר עודה: "אל מול ההסתה, אל מול חוק הלאום, אל מול הגזענות, אל מול הייאוש, חד"ש והרשימה המשותפת ינהיגו ערכים של שלום, של שוויון, של דמוקרטיה ושל צדק. מי שרוצה אותנו מפולגים ובנפרד, חלשים ומיואשים, יקבל אותנו חזקים וביחד, עם תקווה לשינוי". עודה הוסיף, "אנחנו נשים את כל הכח שלנו כדי להחליף את ממשלת הימין. אנחנו לא יכולים לבד, אבל אי אפשר בלעדינו - שמאל בלי האוכלוסיה הערבית זה לא שמאל. רק מחנה דמוקרטי רחב הוא אלטרנטיבה אמיתית לשלטון הימין הפשיסטי והקיצוני".

על המקום הראשון ברשימה התמודדו עודה וג'עפר פרח. שוקרי עואודה, סגן ראש העיר נצרת עילית הודיע כי הוא מושך את מועמדותו, כדי לחזק את האחדות במפלגה. אחר כך הודיע פרח כי גם הוא מושך את מועמדותו ולא יתמודד על מקום ברשימה כלל. במקום השני נבחרה פה אחד המועמדת עאידה תומא-סלימאן, ובמקום השלישי נבחר עופר כסיף, שגרף 60% מתוך 700 חברי המפלגה והוא ימלא את "המשבצת היהודית" לאחר פרישתו של דב חנין. בנוסף לכסיף, על מקום זה התמודדו אפרים דוידי, נועה לוי, ויעלה רענן. רג'א זעאתרה משך את מועמדותו כדי להותיר מקום למועמדים היהודים.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
מפלגתו של גנץ אחרי הסקרים: "לא מתלהבים מעלייה, הציבור יקבע"
המחוזי קבע: גלעד שרון לא יוכל להתמודד בפריימריז לליכוד
כחלון השיק קמפיין ותקף את גנץ: "אנשים צריכים להגיע לתפקיד עם ניסיון"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יעמוד בראש המפלגה. עודה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

למקום הרביעי ברשימה נבחר ח"כ יוסף ג'בארין, המתמודד היחיד למקום זה לאחר שג'עפר פרח הסיר את מועמדותו. המועמדים למקום החמישי הם מקדאד עבד אלעזיז עבד אלקאדר, גאלב סיף, סעיד נעאמנה, יובל הלפרין, יוסף עטאונה, ג'באר עסאקלה וחוסיין אלעוברה; ועל השישי - סאלם אבו מדיעם, נביל חלאג', מקדאד עבד אלעזיז עבד אלקאדר, מואנס נאיף שלבי, סעיד נעאמנה וחוסיין אלעוברה. ועדת הביקורת של חד"ש התכנסה השבוע, אישרה את כל המועמדויות ואיחלה הצלחה לכל המתמודדים.

"גאים בשיטת הבחירות הפנימיות שלנו", נמסר מחד"ש. "כבר עשרות שנים שפעילים מכל יישוב ויישוב בארץ הם שמחליטים על עתידה ועל פניה של המפלגה. השיטה שלנו מעודדת השתתפות של מעגלים רחבים ומאפשרת את הסיכוי להיבחר ולהנהיג בלי תקציבי עתק, קמפיינים אישיים ויחסי ציבור. אנחנו מאחלים בהצלחה לכל המתמודדים".

בחד"ש ציינו כי במפלגה אין "פריימריז פתוחים", לא מונחתים סלבריטאים, והמועמדים אינם משיקים קמפיינים עתירי תקציבים. הם מדגישים כי במפלגתם זה עובד אחרת. "מועמדים לא מוציאים עשרות אלפי שקלים על קמפיינים אישיים ויחסי ציבור, ובחירות פנימיות אינן מדומות לתכניות ריאליטי".

עוד באותו נושא

לא בוגדת, אבל גם לא ציונית: השמאלנית שמשגעת את עוטף עזה מנסה להיכנס לכנסת

לכתבה המלאה
עאידה תומא סלימאן, 1 בפברואר 2019. יואב איתיאל
נבחרה פה אחד. תומא סלימאן/יואב איתיאל
עופר כסיף, חד"ש, 1 בפברואר 2019. יואב איתיאל
נבחר למקום השלישי, עופר כסיף/יואב איתיאל

תומא סלימאן אמרה כי "הימין הפשיסטי עושה לנו דה-לגיטימציה. אמרו שאנחנו בוגדים והסיתו נגדנו, אבל גם ברגעים קשים, אנחנו לא מפחדים מנתניהו. יש מאחורינו ציבור שלם, ערבי ויהודי, שרוצה שלום, צדק, חירות ודמוקרטיה". כסיף, שכאמור זכה במקום השלישי, אמר בנאומו כי "אנחנו החלוצים והמובילים במאבק נגד הניצול המעמדי, נגד הדיכוי הלאומי, נגד האפליה המגדרית ובעד חברה שוויונית, סוציאליסטית ושלום. נמשיך במאבקנו".

בינתיים, מערכת הבחירות של חד"ש יצאה לדרך גם בשטח. מטות הוקמו ברחבי הארץ, ובמפלגה אומרים כי "האתגר עתה הוא להפוך את הרשימה המשותפת למחנה דמוקרטי רחב והמוני - בדרך הרצופה והארוכה להפלת שלטון הימין".

פרישתו של ח"כ אחמד טיבי עם מפלגת תע"ל בראשותו, זעזעו את הרשימה המשותפת ואת נוסחת ההצלחה שלה בחברה הערבית. בישיבת מזכירות חד"ש בשבת שעברה, הדגיש מזכיר המפלגה מנסור דהאמשה כי חד"ש מעוניינת להתמודד בבחירות הקרובות יחד עם שותפותיה ברשימה המשותפת וכי המגעים עם המרכיבים הנוספים של הרשימה נמשכים. עד כה, ללא תוצאות. מפלגת בל"ד תקיים מחר בנצרת ועידה בה תבחר את מועמדיה לכנסת.

ח"כ יוסף ג'בארין נבחר פה אחד למקום הרביעי לאחר שג'עפר פרח הסיר מועמדותו, 1 פברואר 2019. יואב איתיאל
נבחר למקום הרביעי, ח"כ יוסף ג'בארין/יואב איתיאל
אפרים דוידי, חד"ש, 1 פברואר 2019. יואב איתיאל, אתר רשמי
התמודד על המקום השלישי, אפרים דוידי במהלך ההצבעה/אתר רשמי, יואב איתיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully