וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחוזי קבע: גלעד שרון לא יוכל להתמודד בפריימריז לליכוד

31.1.2019 / 9:28

בית המשפט דחה את עתירת בנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, שביקש להתמודד ברשימה הארצית לכנסת. בליכוד נדרשת תקופת אכשרה של שלוש שנים לפני התמודדות על תפקידים בתנועה, ובמוסדות הליכוד סירבו לקצר לשרון פרק זמן זה ולאפשר לו להתמודד בפריימריז שייערכו בשבוע הבא

צילום: הליכוד

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (חמישי) את עתירתו של גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, שביקש להתמודד ברשימת הליכוד הארצית לכנסת. שרון ניסה תחילה להתמודד במסגרת משבצת המחוזות אך מוסדות הליכוד סירבו לאשר לו את קיצור תקופת האכשרה הנדרשת ממצטרפים חדשים כדי להתמודד על תפקידים בתנועה.

בהמשך ביקש שרון להתמודד ברשימה הארצית אך גם שם מוסדות הליכוד סירבו לקצר לו את התקופה. בית המשפט המחוזי לא קיבל את עתירתו והוא לא יוכל להתמודד באופן סופי בליכוד.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
מפלגתו של גנץ אחרי הסקרים: "לא מתלהבים מעלייה, הציבור יקבע"
סקר וואלה! NEWS: כך השפיע נאום גנץ - והתרחיש שיביא לו ניצחון
נחשי הקריה התעוררו: הטעות הגדולה הראשונה של מר ביטחון החדש

גלעד שרון בהלוויית אביו אריאל שרון, ינואר 2014. דייב בוימוביץ'
גלעד שרון/דייב בוימוביץ'

בשבוע שעבר מזכירות הליכוד דחתה את בקשתו של שרון לקצר את שלוש השנים הנדרשות לקראת התמודדות בתנועה, כפי שנעשה במקרה של השר יואב גלנט באחרונה ברשימה הארצית. שרון טען שמדובר בהחלטה פוליטית המונעת ממניעים אישיים ומהיריבות הוותיקה בין אביו ובין ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך בית הדין העליון לא קיבל את העתירה וקבע שההחלטה לאפשר קיצור פרק הזמן ברשימה הארצית ולא ברשימת המחוזות היא החלטה סבירה.

הבחירות המקדימות בליכוד יתקיימו ב-5 בפברואר, ובמהלכן יותר מ-108 אלף מתפקדים יידרשו לקבוע את הרכב הנבחרת לקראת הבחירות. למעלה מ-150 מועמדים נרשמו לפריימריז, 73 מהם מתמודדים ברשימה הארצית, שתיבחר על ידי המתפקדים, ועשרות נוספים ירוצו בקטגוריית המחוזות, שייבחרו על ידי חברי מרכז בהצבעה נפרדת באותו יום. לכל מתפקד יש 12 מקומות לדירוג ברשימה הארצית, וחברי המרכז יבחרו עוד חמישה מועמדים במחוזות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully