וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבחירות בליכוד דחתה את ערעור ח"כ השכל על שיבוץ ברשימת הליכוד

12.2.2019 / 20:21

השכל וח"כים נוספים ערערו בנוגע למשבצת האישה החדשה במקום ה-25 ברשימה, אך המועמדת קרן ברק תשובץ במקום זה כפי שנקבע מלכתחילה. העותרים נגד הצבת ברק טענו כי המועמדת אתי עטיה, שזכתה במחוז דן, מייתרת את הבטחת הייצוג במיקום זה ברשימה

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

ועדת הבחירות של הליכוד דחתה היום (שלישי) את הערעור שהגישה ח"כ שרן השכל וכמה ח"כים נוספים בנוגע למשבצת האישה החדשה במקום ה-25, וקבעה שהמועמדת קרן ברק תשובץ במקום הזה ברשימה כפי שנקבע מלכתחילה. השכל עתרה יחד עם ח"כ דוד ביטן, ומיקי זוהר נגד הצבתה של ברק בהבטחת ייצוג השמורה לאישה חדשה במקום זה' בטענה שהמועמדת אתי עטיה, שזכתה במחוז דן, מייתרת את הבטחת הייצוג הזו. עם זאת, הועדה קיבלה את טיעוניה של קרן ברק, שיוצגה על ידי עו"ד עמית חדד, וקבעה כי היא תשובץ במקום ה-25 במשבצת "האישה החדשה" ברשימה.

בהמשך להנחיית ראש הממשלה, ועדת הבחירות החליטה כי ממחר יחל תהליך של הזנה מחדש של נתוני כל הקלפיות לאחר שהתגלו אי סדרים בכ-20 קלפיות בימים האחרונים. ועדת הבחירות תזין מחדש את נתוני כל הקלפיות בפיקוח משקיפים מטעם התנועה שיוודאו כי לא נעשות טעויות בהקלדה.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
בעקבות דרישת ביטן וזוהר: נתניהו מוותר על השיריון במקום ה-21
בעקבות אי סדרים: נתניהו הורה להקליד מחדש את תוצאות הפריימריז
ח"כ ביטן נגד שריוני נתניהו: דורש מהליכוד לבטלם

שרן השכל בכנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
"מתכוונת לעתור עוד היום". ח"כ שרן השכל/ראובן קסטרו

השכל, שנבחרה במקום ה-22 ברשימה הארצית אך כעת משובצת במקום לא ריאלי ברשימה המשולבת (מקום 39) מתכוונת לעתור עוד היום לבית הדין של התנועה בדרישה לבטל את החלטת ועדת הבחירות. לדבריה "החלטה זו מתבססת על בקשתו של חיים כץ לועדת הבחירות להשאיר את משבצת 25. מדובר בהחלטה המנוגדת לתקנון המפלגה ויש בה כדי לשנות את כללי ההתמודדות בדיעבד, דבר שלא מתקבל על הדעת בתנועה דמוקרטית". השכל טענה כי: "ועדת הבחירות של הליכוד למעשה החליטה לשתף פעולה עם מחטף בלתי חוקי של חיים כץ שמנסה לעצב את רשימת הליכוד כרצונו. אני לא אוותר על העניין הזה".

מקורבים לשר כץ מסרו בתגובה לדברי השכל כי הם "משתתפים בצערה על מיקומה ברשימה, ומקווים כי תצליח להתמודד ולקבל את הדרך בה הדמוקרטיה עובדת. לעצם העניין ועדת חוקה של הליכוד בראשות נתניהו, שכללה את השרים כץ, הנגבי, אלקין ואמסלם וכן 18 חברי ועדה נוספים הצביעה פה אחד לטובת הצעתו של נתניהו כיצד תראה הרשימה לכנסת". לדבריהם, "שרן מנסה לעשות ספין ילדותי על גבו של כץ".

אתמול הודיע ראש הממשלה נתניהו לבית הדין של הליכוד כי הוא מוכן להזזת השריון שהוקצה לו במקום ה-21 למקום ה-28, זאת לאחר הלחץ שהפעילו חברי המפלגה בנושא. כמו כן, הוחלט כי נתניהו יקבל שריון נוסף אחרי נבחרי המחוזות. בהודעתו ציין כי הדבר נעשה "מתוך הערכה לחברי הכנסת דוד ביטן ומיקי זוהר".

משמעות ההחלטה היא כי ח"כ יואב קיש יעלה למקום ה-21 ואילו ביטן יתקדם למקום ה-24, ומיקי זוהר למקום ה-25. השריון הנוסף של נתניהו יהיה במקומות 40-39.

(עדכון ראשון: 15:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully