וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ביטן נגד שריוני נתניהו: דורש מהליכוד לבטלם

10.2.2019 / 21:53

פרסום ראשון: פחות משבוע אחרי שמתפקדי הליכוד אישרו את הצעת ראש הממשלה לקביעת שלושה שריונים במקום ה-21, 28 וה-36, ח"כ דוד ביטן עתר לבית הדין של הליכוד בדרישה לבטל את ההחלטה. לטענתו, הסמכות לאישור שריונים נתונה בידי מרכז הליכוד ולא המתפקדים

צילום: שי מכלוף, עריכה: נועה לוי

ח"כ דוד ביטן עתר היום (ראשון) לבית הדין של הליכוד בדרישה לבטל את שלושת השריונים ששמורים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ברשימת הליכוד לכנסת. ביום שלישי שעבר, במקביל לבחירות המקדימות בליכוד, אישרו המתפקדים הצעת החלטה שקובעת שלושה שריונים ליו"ר התנועה במקום ה-21, ה-28, וה-36 ברשימת הליכוד. עם זאת, לטענת ביטן, הסמכות לאישור שריונים ברשימה נתונה בידי מרכז הליכוד, ולא המתפקדים, ולכן הוא דורש להביא את ההצעה להצבעה חוזרת במרכז. הדיון בעתירה יתקיים מחר בצהריים.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
מפסידים, הביתה: הפריימריז המדכאים של מפלגת העבודה
הצחקתם את הנתניהו'ז: רשימת הצנחנים-צמחונים של בני גנץ
"לבד עד הסוף": כחלון לא חובר לאף אחד, ועוקץ בדרך את "ישראל היום"

דוד ביטן, פריימריז בליכוד, ראשון לציון, 5 בפברואר 2019. ניב אהרונסון
דורש להביא להצבעה חוזרת במרכז המפלגה. ח"כ ביטן, בהצבעה בפריימריז בליכוד בשבוע שעבר/ניב אהרונסון

לפי תקנון הפריימריז שאושר במרכז הליכוד בחודש שעבר נקבע שריון אחד בלבד לראש הממשלה, במקום ה-21, אך הוא שמר לעצמו את הזכות להוסיף עוד שריונים בהמשך. בשבוע שעבר, נתניהו הודיע כי הוא מתכוון להוסיף עוד שני שריונים ברשימה ובמקביל לפריימריז, מתפקדי הליכוד הצביעו גם על הצעה להוספת שלושה שריונים ברשימה - במקומות ה-21, 28, ו-36. בפני בית הדין הוגשו עוד 3 עתירות של מועמדים שונים לביטול השריונים שיידונו מחר. במידה והשריונים יבוטלו, גם ח"כ שרן השכל צפויה להתקדם למקום ריאלי יותר. השכל מנהלת כעת מאבק משפטי גם היא בדרישה לשקלל אחרת את הבטחת הייצוג לנשים חדשות ברשימה, מה שעשוי לאפשר לה להתקדם למקום ריאלי יותר.

נתניהו הסביר כי מטרת השריונים היא כדי "להיערך לקראת החיבורים הצפויים בשמאל", ועורר ספוקלציות שהשריונים נועדו לשילוב מפלגת ימין אחרת, אך מכיון שמדובר בשריונים במקום נמוך ברשימה, הם אינם אטרקטיביים במיוחד. נתניהו קיים שיחות עם גורמים בבית היהודי לגבי שילובם ברשימה אך אלה לא רשמו התקדמות, ובסביבתו נתניהו אמרו היום כי הוא טרם החליט כיצד יאייש את השריונים.

עוד באותו נושא

הטורף נתניהו: שיא מנדטים לליכוד, עם כוכבית מבהילה לראש הממשלה

לכתבה המלאה
מבנה רשימת הליכוד לכנסת. אתר רשמי
מבנה רשימת הליכוד לכנסת/אתר רשמי

שלושת השריונים הם אמנם בעשיריה השלישית אך הם גורמים לדחיקה אחורה של מועמדים ברשימה הארצית ומועמדי המחוזות, בהם גם ביטן, שמשובץ כעת במקום ה-25, ומיקי זוהר, שמשובץ במקום ה-29. גורמים בליכוד העריכו כי ההחלטה של ביטן, שנחשב בדרך כלל לאחד מנאמניו של נתניהו, לעתור נגדו משקפת גם אכזבה מכך שלא זכה לתמיכה פומבית שלו לפני הפריימריז, בשונה מחכים ושרים אחרים. בבחירות 2015 היו לנתניהו שני שריונים שהוא נתן לחבר הכנסת בני בגין וענת ברקו.

229 קולות בקלפי עם 153 מצביעים: דרישה לספירה מחודשת בליכוד

ח"כים ושרים רבים בליכוד צפויים לדרוש בימים הקרובים ספירה מחודשת של חלק מהקלפיות של הפריימריז מהשבוע שעבר, זאת לאחר שהתגלו פערים במספר קלפיות בין מספר בעלי זכות ההצבעה למספר הקולות שקיבלו חלק מהמועמדים. בין היתר, אומרים גורמים בליכוד, ישנן קלפיות שלא נספרו כלל בערד, מועצה אזורית גלבוע והכפר כיסרא סמיע. בקלפי במצפה יריחו השר אופיר אקוניס קיבל 229 קולות בעוד שבקלפי היו רשומים כ-153 בעלי זכות הצבעה. בקלפי בקרית מלאכי השר יואב גלנט זכה ל-100 קולות יותר ממספר בעלי זכות ההצבעה, וכך גם מירי רגב בבני ברק.

בעקבות הדברים, שרים וח"כים מתכוונים להגיש ערעורים על חלק מתוצאות הפריימריז ולדרוש ספירה מחודשת של חלק מהקלפיות. בליכוד מסרו בתגובה כי "הליכוד גאה בפריימריז ובעובדה שהוא בודק את עצמו בצורה ישרה וקפדנית. תוצאות רשמיות יפורסמו בימים הקרובים לאחר שיושלמו כל הבדיקות בנושא".

(עדכון ראשון: 19:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully