וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם צריך יספרו כל קלפי שוב": רה"מ מגיב לראשונה על אי הסדרים

טל שלו, עם פמליית רה"מ בפולין

13.2.2019 / 20:40

נתניהו הורה השבוע על ספירה מחדש של הקלפיות בפריימריז בליכוד, עקב פערים שהתגלו בין מספר בעלי זכות ההצבעה למספר הקולות שקיבלו חלק מהמועמדים, ולאחר שהתברר כי קלפיות אחדות כלל לא נספרו

צילום: טל שלו, עריכה: איתי עמרם

סיכומי קלפיות הפריימריז בליכוד מוקלדות החל מהבוקר (רביעי) מחדש, בעקבות פערים שהתגלו בכמה קלפיות בין מספר בעלי זכות ההצבעה למספר הקולות שקיבלו חלק מהמועמדים ואי סדרים נוספים. בעקבות פניותיהם של חברי כנסת ושרים רבים בליכוד, בהם צחי הנגבי ויואב קיש, שערערו על חלק מתוצאות הקלפיות ודרשו ספירה מחודשת, הורה ראש הממשלה ויו"ר המפלגה, בנימין נתניהו, על הצעד ביום שני האחרון.

לשאלת וואלה! NEWS אמר נתניהו בביקורו בוורשה כי "מה שתקין זה שיש בקרה, יש שקיפות, ואם צריך יספרו כל קלפי כל פעם. הליכוד היא המפלגה הדמוקרטית האמיתית".

בתוך כך, בית הדין של הליכוד הורה לספור מחדש את כל קולות חברי המרכז שהצביעו על מועמדי המחוזות בשל אי הסדרים בספירת הקלפיות, זאת במקביל לתהליך ההקלדה מחדש של קלפיות המתפקדים. מחר בבוקר תחל הספירה מחדש של יותר מ-3,000 חברי מרכז שהצביעו בפריימריז בשבוע שעבר על מועמדי המחוזות.

הפערים שהתגלו בספירה כוללים קלפיות שלא נספרו כלל בערד, מועצה אזורית גלבוע והכפר כיסרא סמיע. בקלפי במצפה יריחו השר אופיר אקוניס קיבל 229 קולות בעוד בקלפי היו רשומים כ-153 בעלי זכות הצבעה, בקלפי בקרית מלאכי זכה השר יואב גלנט ל-100 קולות יותר ממספר בעלי זכות ההצבעה, וכך גם מירי רגב בבני ברק. מכיוון שהפערים בין המקומות ברשימה עומדים במקרים מסוימים על עשרות קולות בלבד, ספירה או הקלדה מחודשת עשויות להביא לשינוי קל במיקומים ברשימה.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
ועדת הבחירות בליכוד דחתה את ערעור ח"כ השכל על שיבוץ ברשימת הליכוד
בעקבות דרישת ביטן וזוהר: נתניהו מוותר על השיריון במקום ה-21
אדלשטיין ראשון בפריימריז בליכוד, חזן בחוץ: רשימת המפלגה לכנסת

פריימריז בליכוד, גני התערוכה, 5 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
הקלדה מחדש של הנתונים צפויה להימשך כיומיים/ראובן קסטרו

לאחר בדיקות ראשוניות, בליכוד אמרו כי מדובר בבעיות הקלדה, ולכן ראש הממשלה החליט להורות על הקלדה מחודשת של כל התוצאות. ההקלדה מחדש של הנתונים צפויה להימשך כיומיים, כך שהתוצאות הסופיות יפורסמו לקראת סוף השבוע.

(עדכון ראשון: 8:15)

עוד באותו נושא

בעקבות אי סדרים: נתניהו הורה להקליד מחדש את תוצאות הפריימריז

לכתבה המלאה
תוצאות - פריימריז בליכוד (חיצונית). אתר רשמי
העשירייה הראשונה בפריימריז בליכוד/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully