וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריימריז בליכוד: פרצת האבטחה שאפשרה לכל גולש לשנות את התוצאות

על פי דיווח ב"הארץ", הקישור למערכת הספירה הממוחשבת של הפריימריז במפלגה נחשף ברשת. האתר המדובר לא צויד במערכות הגנה כמו דרישת סיסמה, מה שאפשר לכל אדם לשנות את התוצאות. הליכוד: הקישור שהופץ אפשר גישה לצפייה בלבד

צילום: ניב אהרונסון, שי מכלוף, רוני כנפו ואבי כהן, עריכה: תומר לוי

מערכת ספירת הקולות בפריימריז בליכוד אפשרה לכל אדם שמחזיק בקישור לשנות את תוצאות הבחירות המקדימות בלחיצת כפתור - כך דווח היום (שלישי) ב"הארץ". הכשל נובע בשל העובדה בשל העובדה שהמערכת לא צוידה בהגנות למנוע ניסיונות מסוג זה.

הבחירות המקדימות בליכוד התקיימו באמצעות הצבעה ידנית, מה שהוביל בין השאר להמתנה ממושכת לתוצאות הסופיות. עם זאת, הספירה נרשמה במערכת ממוחשבת, שקישור אליה התגלה במקרה בציוץ בטוויטר. בחינת הכתובת המדוברת העלתה כי מלבד הצגת תוצאות בזמן אמתן, ניתן גם לשנותן. על פי "הארץ", יוצרי הממשק הסתמכו ככל הנראה על כך שהכתובת של השרת הקריטי לבדיקות האלו, תישמר בסודיות. עם זאת, עם דליפת הכתובת, נפלה ההגנה על התוצאות וכל אחד יכול לשנותן כרצונו.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
סוגרים רשימות: מדריך החיבורים לקראת בחירות 2019
"בלי אבא ואבא": הכרזה, העצבים והתשובה המפותלת של אלי ישי
עם חיוך כובש וגב מיחימוביץ': המועמד הדתי שעקף את ותיקי העבודה

פריימריז בליכוד, גני התעורכה 5 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
למרות הספירה הידנית, התגלתה פרצה במערכת. פריימריז בליכוד/ראובן קסטרו

לאחר שהתגלו אי-סדרים בספירת הקולות של הבחירות המקדימות בליכוד, מבקר תנועת הליכוד הודיע על ספירה חוזרת, שנערכת בשעות אלו. במסגרת הספירה החוזרת, כל הפתקים של הבחירות המקדימות של הליכוד נאספים, נספרים מחדש ומושווים לתוצאות הספירה המדויקת. היתרון בבחירות באמצעות פתקים, בניגוד לבחירות אלקטרוניות, הוא האפשרות לספירה מחדש.

בליכוד הצטיידו גם במערכת ממוחשבת שנועדה לרכז את התוצאות ולהוות אותן. סופרי הקולות מזינים את תוצאות הספירה מחדש ובודקים אותן לעומת תוצאות האמת. כשמתגלים אי סדרים, נרשמות תוצאות הספירה החוזרת. המערכת המאפשרת לסוקרים מחדש לעשות את עבודתם הועלתה לשרת, שאמור היה להיות פנימי ולשימוש הסוקרים בלבד.

עוד באותו נושא

הפריימריז בליכוד: עקב טענות לאי סדרים - התוצאות מוקלדות מחדש

לכתבה המלאה

הציוץ שחשף את הכתובת

בהמשך, כתבת חדשות 12 דפנה ליאל צייצה בחשבון הטוויטר שלה צילום מסך של המערכת המשמשת לספירת קולות, מידי גורם שביקש להמחיש בפניה שיש חוסר התאמות בהצבעה, אך היא מחקה אותו מאז. גולשים שהבחינו בכתובת האתר החלו להעבירה מיד ליד. ההשלכות הנובעות מהמעשה הן שכל אדם שיש בידיו את כתובת השרת היה יכול לשנות את תוצאות הספירה הנוספת ולשנות את תוצאות הפריימריז.

מהליכוד נמסר בתגובה: "מערכת הפריימריז של הליכוד היא מערכת סגורה שמנותקת מהאינטרנט. הקישור שהופץ קודם לכן אפשר גישה לצפייה בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully