וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספירה מחודשת בליכוד: ארדן גבר על סער ב-7 קולות, לוין לפני גלנט

14.2.2019 / 5:36

לאחר אי הסדרים שהתגלו בפריימריז של המפלגה, הוקלדו מחדש תוצאות הקלפיות - והרשימה השתנתה במעט: סער היה במרחק שבעה קולות בלבד מלעקוף את ארדן, יריב לוין עלה למקום ה-6 על פני גלנט וחיים כץ עלה מהמקום ה-15 למקום ה-13. זו רשימת הליכוד המעודכנת לבחירות

צילום: טל שלו, עריכה: איתי עמרם

בתום ההזנה המחודשת של הקלפיות שהסתיימה אתמול בערב (רביעי), התגלה קרב צמוד על המקום ה-3. בתחילה נראה היה שגדעון סער גובר על ארדן בפער של כ-40 קולות, אך אחרי בדיקת ערעורים נוספת התברר כי ארדן שומר על ההובלה בפער של שבעה קולות בלבד.

בהזנה המחודשת נגרעו או נוספו מחלק המועמדים עשרות ומאות קולות. כך, השר יריב לוין עלה מהמקום השביעי למקום ה-6, ואילו יואב גלנט שדורג קודם במקום ה-6 - ירד למקום השביעי ונגרעו ממנו מאות קולות שהוזנו בצורה שגויה. בעשירייה השנייה עלה חיים כץ למקום ה-12, ואילו צחי הנגבי עקף את אופיר אקוניס והעפיל למקום ה-13. השר יובל שטייניץ עלה גם הוא במקום אחד ועקף את ציפי חוטובלי.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
"בלי אבא ואבא": הכרזה, העצבים והתשובה המפותלת של אלי ישי
"תוספת כוח": העיתונאית יפעת ארליך שובצה במקום ה-3 בבית היהודי

פריימריז בליכוד, גני התעורכה 5 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
שינויים ברשימה/ראובן קסטרו

בהתאם להוראת בית הדין של הליכוד מחר תתקיים ספירה חוזרת של כל קולות חברי המרכז שהצביעו על מועמדי המחוזות. בעקבות הספירה המחודשת עשויים לחול שינויים נוספים ברשימה.

התוצאות הוקלדו מחדש בעקבות פערים שהתגלו בכמה קלפיות בין מספר בעלי זכות ההצבעה למספר הקולות שקיבלו חלק מהמועמדים ואי סדרים נוספים. בעקבות פניותיהם של חברי כנסת ושרים רבים בליכוד, בהם צחי הנגבי ויואב קיש, שערערו על חלק מתוצאות הקלפיות ודרשו ספירה מחודשת, הורה ראש הממשלה ויו"ר המפלגה, בנימין נתניהו, על הצעד ביום שני. לשאלת וואלה! NEWS אמר נתניהו בביקורו בוורשה כי "מה שתקין זה שיש בקרה, יש שקיפות, ואם צריך יספרו כל קלפי כל פעם. הליכוד היא המפלגה הדמוקרטית האמיתית".

הפערים שהתגלו בספירה כללו קלפיות שלא נספרו כלל בערד, מועצה אזורית גלבוע והכפר כיסרא סמיע. בקלפי במצפה יריחו השר אופיר אקוניס קיבל 229 קולות בעוד בקלפי היו רשומים כ-153 בעלי זכות הצבעה, בקלפי בקריית מלאכי זכה השר יואב גלנט ל-100 קולות יותר ממספר בעלי זכות ההצבעה, וכך גם מירי רגב בבני ברק. לאחר בדיקות ראשוניות, בליכוד אמרו כי מדובר בבעיות הקלדה, ולכן ראש הממשלה החליט להורות על הקלדה מחודשת של כל התוצאות.

עוד באותו נושא

הפריימריז בליכוד: פרצת האבטחה שאפשרה לכל גולש לשנות את התוצאות

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully