וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתנה אסורה": מפלגת העבודה לא תוכל להפעיל את אוטובוס השבת

ש"ס עתרה לוועדת הבחירות המרכזיות נגד הפעלת קו אוטובוס בראשון לציון ללא עלות בטענה כי הדבר מהווה "מתנה אסורה ותעמולה". בתגובה, יו"ר ועדת הבחירות אסר זמנית על מפלגת העבודה להפעיל את האוטובוס עד לדיון שיתקיים בנושא. גבאי: "לא ניתן לש"ס לקבוע"

ללא קרדיט

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר אסר היום (שישי) על מפלגת העבודה להפעיל בשבת הקרובה את "אוטובוס השבת" שהיה מתוכנן לפעול הערב בחינם וללא עלות בראשון לציון. הנימוק: "לכאורה הפעלתו ללא תשלון עשויה להוות מתנה אסורה".

בתגובה לעתירת ש"ס, השופט הוציא צו ארעי שאוסר על המפלגה להפעיל את האוטובוס, והורה לה להגיש תגובה לעתירה עד יום שני ב-14:00. במהלך השבוע ככל הנראה יתקיים דיון בעתירה לגופה.

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי אמר בתגובה להחלטה כי "אנחנו לא ניתן לש"ס לקבוע שאין תחבורה ציבורית בשבת". לדבריו, "היום הם מנסים לבטל את אוטובוס השבת שלנו בראשון לציון, אבל לנו במפלגת העבודה יש שתי התחייבויות מרכזיות: תחבורה ציבורית בשבת וקציבת שתי קדנציות לראש ממשלה".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
יש הסכם: הבית היהודי והאיחוד הלאומי סיכמו על ריצה משותפת
תוצאות הפריימריז במרצ: גילאון, רוזין ופריג' במקומות הראשונים
הימין החדש השיק את קמפיין הבחירות של המפלגה: "יהודישראלימני"

אוטובוס השבת מפלגת העבודה. מפלגת העבודה, אתר רשמי
"צורך חברתי". אוטובוס השבת של מפלגת העבודה/אתר רשמי, מפלגת העבודה

החלטתו של השופט מלצר הגיעה בעקבות עתירתה של ש"ס היום לוועדת הבחירות המרכזית כנגד כוונתה של מפלגת העבודה להפעיל הערב במהלך השבת בראשון לציון את "אוטובוס השבת". לדברי ש"ס, הפעלת האוטובוס בחינם מהווה מתנה אסורה על פי חוק הבחירות, וכן תעמולה המערבת מתן מתנה - דבר שנאסר בחוק דרכי התעמולה וכן בהנחיות היועץ המשפטי לממשלה. יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, ששופט בית המשפט העליון חנן מלצר, הורה למפלגת העבודה להגיב לעתירה עד הצהריים והוחלט כי האוטובוס לא יפעל השבת.

בתשובה לעתירה שהגישה ש"ס בניסיון למנוע את הפעלת אוטובוס השבת של העבודה הערב בראשון לציון מסרה מפלגת העבודה כי |מפלגת העבודה גאה להעניק לתושבי ראשון לציון שאינם שומרי שבת, את האפשרות - הנמנעת מהם אך בשל כפיה דתית - להגיע ממקום למקום באמצעות תחבורה ציבורית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מפלגת העבודה תפעיל אוטובוס שבת בערים ברחבי הארץ. מפלגת העבודה, אתר רשמי
"תעמלות בחירות אסורה". כרטיס הרב קו שתחלק המפלגה לנוסעי האוטובוס/אתר רשמי, מפלגת העבודה

עוד נמסר בתגובה לעתירת ש"ס כי "ש"ס לא תחליט אם תהיה תחבורה ציבורית בשבת. הפעלת תחבורה ציבורית בשבת זה חברתי. זה כלכלי וזה צודק. מפלגת העבודה מחויבת לקדם תחבורה ציבורית בשבת. זו לא התרסה נגד אף אוכלוסייה, אלא צורך חברתי".

בעבודה תכננו להפעיל הערב אוטובוס שבת שינוע מדי סוף שבוע, בכל פעם במקום אחר בארץ, לרווחת התושבים בחינם, ללא עלות. האוטובוס הראשון אמור להתחיל לפעול הערב, שישי בראשון לציון.

מטעם ש"ס נמסר כי "תנועת ש"ס הנאבקת נגד רמיסת כבוד השבת בחוצות קריה, רואה במהלך זה של מפלגת העבודה, מעשה ציני ומתריס, הפוגע ברגשותיהם של אזרחים רבים המעוניינים למור על צביונה היהודי של המדינה".

בנוסף לכך, יו"ר שס השר אריה דרעי הגיב בטוויטר להחלטה: ‏"אני מברך על החלטת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, לאסור בצו ביניים את הפעלת 'אוטובוס השבת' הפוגעני של מפלגת העבודה". עוד כתב כי "מר גבאי, אנא חשוב מחדש על קדושת השבת וכיבוד המסורת עליהם גדלת בבית אבא. אל תהפוך את השבת לכלי תעמולה זול".

(עדכון ראשון: 14:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully