וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דן בפסילת עופר כסיף ובעתירה נגד חד"ש תע"ל

נשיאת העליון אסתר חיות מתחה ביקורת נגד כסיף על רקע אמירותיו. בדיון השתתפו גם נציג ישראל ביתנו שטען כי על בית המשפט לקבל את החלטת ועדת הבחירות מהשבוע שעבר. כסיף: "אין שום הצדקה לפסילתי, אמשיך להשמיע את קולי"

צילום: רוני כנפו

בג"ץ דן היום (רביעי) בהחלטת ועדת הבחירות המרכזית לפסול את מועמדותו של ד"ר עופר כסיף, וכן בעתירה שהוגשה הקוראת לפסילת חד"ש-תע"ל. העתירה נגד מפלגתם של ח"כ אחמד טיבי וח"כ איימן עודה הוגשה על ידי איש עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, שפנה אל השופטים והפציר בהם למנוע את התמודדותם לכנסת.

"אני חושב שאם כבודכם לא ימנעו את התמודדותם של האנשים האלה, החברה הישראלית בסכנה, והדמוקרטיה הישראלית בסכנה", אמר בן גביר. "לא יכול להיות שמנהיגי ציבור יתירו רצח ויתמכו ברצח". מנגד, עו"ד חסן ג'בארין, שאף ייצג את איש המפלגה עופר כסיף בדיון שהתקיים מוקדם יותר, אמר כי
"אנחנו שומעים ערעור משונה, שהוא כמו בקשת אישור. בערעור צריך להראות שהיה משהו לא בסדר בהחלטה של הוועדה. כאן, זו בקשה הזויה ונטולת ניקיון כפיים. הרבה מהטיעונים בבקשה הזו כבר טענו אותם בבחירות 2015, והם לא גילו את זה".

זמן קצר לאחר שהסתיים הדיון, אמרו בחד"ש-תע"ל כי "ניסיונות הכהניסטים לפסול רשימה ערבית-יהודית שחורטת על דגלה ערכים של שלום, שוויון ודמוקרטיה הם לא פחות ממגוחכים.כפי שהיועמ"ש כבר קבע, אין שום עילה לפסילת הרשימה. מי שלא צריך להיות בכנסת הם גזענים חשוכים תומכי תורת גזע טיהור אתני וטרנספר".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
בניגוד להמלצת היועמ"ש: נפסלה מועמדות עופר כסיף ורשימת בל"ד
"גאה להיות קיצוני": לוחם הנח"ל שמתנגד לציונות ונפסל מריצה לכנסת

מוקדם יותר התקיים הדיון בעניינו של עופר כסיף, המתמודד במסגרת חד"ש-תע"ל לכנסת בבחירות הקרובות. ההחלטה על פסילתו בוועדת הבחירות התקבלה לפני כשבוע ברוב של 15 תומכים מול 10 מתנגדים. לאולם הדיונים הגיע גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שמפלגתו עתרה נגד מועמדותו של כסיף.

במהלך הדיון, עו"ד יואב מני, המייצג את ישראל ביתנו, קרא לשופטי העליון שלא להפוך את החלטת ועדת הבחירות, כפי שקרה בשנים הקודמות. "בית המשפט העליון שוב ושוב החזיר את ועדת הבחירות, ככל שמדובר ברשימות ערביות", אמר. "היחידים שהיו פה כמעט ברציפות מ-2003 זה עו"ד ג'בארין (המייצג את כסיף ואת הרשימות הערביות בדיון) ואני. יש פה משהו מדמם וכואב, ואתם צריכים לתת לזה מענה".

דיון בבגץ - פסילת ד״ר עופר כסיף ממפלגת חד״ש, 13 במרץ 2019. רוני כנפו
כסיף במהלך הדיון בבג"ץ, היום/רוני כנפו

נשיאת העליון אסתר חיות קראה לעו"ד מני להתמקד בעניינו של כסיף בלבד, וטענה כי הדברים שיוחסו לו חמורים מאוד. מני מצדו הוסיף לטעון שהכנסת פעם אחר פעם משנה את נקודת האיזון בהתאם להכרעות של בית המשפט אך הדבר לדבריו, לא מסייע. "מספיק לי שהוא אומר במניפסט הראשון שלו כשברור שהוא ייכנס לכנסת, שהוא נגד חוק השבות", אמר על כסיף, תוך התייחסות לדברים שאמר בריאיון ל"מוסף הארץ". "הוגשו כמה כתבות, ואני אגב לא חושב שצריך להביא הרבה או מעט... הוא אומר שהמדינה מתנהלת בצורה נאצית, ששרת המשפטים חלאה ניאו-נאצית, אנחנו יודו-נאצים. כולם מבינים מה צריך לעשות לנאצים".

הנשיאה חיות תהתה אם להסבר שסיפק כסיף, לפיו לא יתבטא כך אם ייבחר, יש משקל. עו"ד מני השיב בשלילה. מנגד, עורך דינו של כסיף, חסן ג'בארין, טען כי הסיבה לפסילתו של כסיף היא לא בגין מעשיו או התבטאות כלשהי, אלא בשל רעיון. "נטען כי כסיף אומר שפגיעה בחיילים היא דבר טוב, וכאילו הוא אומר שמבחינתו מי שפוגע בחיילים הוא גיבור. מעולם הוא לא אמר את זה", הבהיר ג'בארין.

ג'בארין אף הסביר את טענתו של כסיף לפיה "מפקדי חמאס היום יהיו גיבורי המדינה שתקום", וטען כי לא מדובר בגיבורים בעיניו, אלא בעיני החברה הפלסטינית. "כשאנחנו מדברים כעורכי דין בפני בית המשפט ומנתחים מצב משפטי, אף פעם לא אמרו לנו משהו על זה שאנחנו עושים הבחנה בין לוחם לחייל, או אזרח מול חייל... אלה תפיסות של המשפט הבינלאומי. אבל לבוא ולומר שהוא קובע שזה לגיטימי מבחינה מוסרית? הוא לא".

דיון בבגץ - פסילת ד״ר עופר כסיף ממפלגת חד״ש, 13 במרץ 2019. רוני כנפו
כסיף ויו"ר חדש איימן עודה, היום/רוני כנפו

"אין שום הצדקה לפסילתי", אמר כסיף זמן קצר לאחר הדיון. "זה מה שהיועמ"ש אמר מההתחלה וזה גם מה ששמענו מכמה שופטים ובאי כוחי. הטענות נגדי הופרכו בדיון. אני אמשיך להשמיע את קולי. ועדת הבחירות פעלה ממניעים פוליטיים גרידא".

מנגד יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן קרא "להפסיק עם האיפה ואיפה, בנוגע להסתה לאלימות". הוא הוסיף כי "מי שאומר ש'יהודים שעולים להר הבית, הם סרטן עם גרורות וצריך לחסל אותם ביד חזקה ובזרוע נטויה', חייב להיפסל על ידי מערכת המשפט".

הביקורת נגד כסיף שהובילה להגשת העתירה נגד מועמדותו, מבוססת בין היתר על כך שכינה את שרת המשפטים איילת שקד בריאיון "חלאה ניאו־נאצית". בהזדמנות אחרת כינה את היהודים העולים להר הבית כ"סרטן עם גרורות שצריך לחסל". בהתבטאות אחרת בפייסבוק כתב על השרה מירי רגב היא "זוהמת ביבים מחליאה" ושראש הממשלה בנימין נתניהו הוא "רב-מרצחים".


(עדכון ראשון: 11:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully