וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו החליט: גם אם ייחלשו - מפלגות הימין לא ייפגעו במו"מ

6.9.2019 / 10:00

השר אלקין וח"כ קרעי חשפו את ההחלטה בכנס המטה החרדי של הליכוד באלעד והבהירו כי אם תקום ממשלת ימין - יזכו ש"ס, יהדות התורה והבית היהודי בתיקים לפחות לפי כוחם בבחירות הקודמות, ואף יותר מכך אם יתחזקו. מהליכוד נמסר: "אין דבר כזה"

אתר רשמי

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט כי בהרכבת הממשלה הבאה, אחרי הבחירות לכנסת ה-22, ש"ס, יהדות התורה והשרים רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי, לא ייפגעו במו"מ הקואליציוני גם אם לא יקבלו את מספר המנדטים כפי שקיבלו בבחירות הקודמות. משמעות הדבר היא כי חלוקת התפקידים והתיקים תיעשה לפי מפתח של שמונה מנדטים לש"ס ויהדות התורה, וחמישה מנדטים לבית היהודי, גם אם הן יקבלו פחות. במקרה ויקבלו יותר, מפתח החלוקה ישתנה לטובת המפלגות.

את ההחלטה החריגה של נתניהו חשפו אמש (חמישי) ח"כ שלמה קרעי והשר זאב אלקין מהליכוד בכנס של המטה החרדי במפלגה אותו מוביל קרעי שהתקיים לחרדים באלעד. השניים הסבירו כי ההחלטה נוגעת לכל המפלגות שהביעו נכונות ללכת עם הליכוד לממשלת ימין.

כנס של המטה החרדי בליכוד שהתקיים לחרדים באלעד - ה-5 לספטמבר. אתר רשמי
החלטה חריגה. אלקין וקרעי בכנס באלעד, אתמול/אתר רשמי

עם זאת, ההשלכה העיקרית היא על המפלגות החרדיות, היות ואיחוד הימין שרצה כעת תחת רשימת "ימינה" תקבל יותר מחמשת המנדטים שקיבלו בפעם הקודמת. למרות שח"כ קרעי והשר אלקין אישרו כי אמרו את הדברים בכנס, מהליכוד נמסר בתגובה: "אין דבר כזה".

המפלגות החרדיות רשמו בבחירות האחרונות הישג מרשים, וכל אחת מהן קיבלה שמונה מנדטים. למרות זאת, הן לא הצליחו למנף את ההישג לאור פיזור הכנסת וההליכה לבחירות נוספות. לפי הסקרים בשבועות האחרונים, לנתניהו או לבני גנץ אין אפשרות להרכיב את הממשלה הבאה, ולאור הצהרותיו של ליברמן על הקמת ממשלת אחדות עם הליכוד וגנץ, ולאור הצהרותיו של האחרון כי לא יישב באותה ממשלה עם נתניהו, הרי שהמשא ומתן הקואליציוני יוביל למבוי-סתום, אלא אם אחד מהגורמים יפר את דבריו לאחר סיום מערכת הבחירות.

כנס של המטה החרדי בליכוד שהתקיים לחרדים באלעד - ה-5 לספטמבר. אתר רשמי
החלטה חריגה. כנס המטה החרדי של הליכוד, אתמול באלעד/אתר רשמי

השבוע, בניסיון להחזיר אליו מנדטים שהלכו לליברמן, גנץ אמר כי יקים ממשלה חילונית ללא קיצוניים וגזעניים. במפלגות החרדיות מיהרו לתקוף אותו בתגובה על כך, כשפירשו את כוונתו לממשלה ללא הסיעות החרדיות. ראשי יהדות התורה האשימו את גנץ שנגרר אחרי לפיד עם שנאתו לחרדים, כלשונם. גורם ביהדות התורה אומר כי אם יהיה צורך "לגנץ עוד אפשר יהיה לסלוח. לפיד חתום על מעשים, זה יהיה מורכב וקשה בהרבה". לדבריו, "אני מעריך שמדובר במשימה בלתי אפשרית".

בתגובה לדברים אמר ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו: "נתניהו החליט: תנו לי ממשלה צרה עם החרדים, ואמכור את הכל. למען השלטון נתניהו יפרד מכל הערכים של התנועה הציונית. המסר של ראש הממשלה לחברי הליכוד ברור: התנועה הלאומית והליבראלית מתה, אפשר להוריד את התמונות של ז'בוטינסקי ובגין מהקירות, ולשים במקומם את סמוטריץ' ורפי פרץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully