וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא פראיירים": דרעי ימליץ על נתניהו רק אם יתחייב לממשלה עם החרדים

4.9.2019 / 6:07

לאורך הקמפיין הצהיר יו"ר ש"ס ללא סייגים על תמיכתו ברה"מ, ולמרות זאת בימים האחרונים נאלצת המפלגה להתמודד עם קמפיין גוועלד של הליכוד. ברקע החשש כי ירכיב ממשלה עם כחול לבן הבהיר דרעי: "נשב עם נתניהו לפני שנלך לנשיא ונסגור איתו שהוא לא מקים ממשלה בלעדינו"

צילום: בני ואינר, עריכה: טל רזניק

יו"ר ש"ס אריה דרעי הצהיר השבוע כי מפלגתו תמליץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו כמועמד להרכבת הממשלה הבאה רק אם יתחייב להקים ממשלה עם ש"ס ויהדות התורה. "פראיירים אנחנו לא", אמר דרעי. "נשב עם נתניהו לפני שנלך לנשיא ונסגור איתו שהוא לא מקים ממשלה בלעדינו".

את הדברים פרסם הבוקר (רביעי) לראשונה הפרשן הפוליטי עו"ד אבי בלום ברשת "קו-עיתונות", בתשובה לשאלה שהפנה ליו"ר ש"ס האם הוא לא חושש מכך שהמפלגה תמליץ על נתניהו בפני הנשיא ולאחר מכן הוא יילך להרכיב ממשלה עם כחול לבן. בסביבתו של דרעי אמרו כי הוא אמר זאת בעבר ו"הוא משוכנע שנתניהו לא יקים ממשלה בלי החרדים".

נתניהו ואריה דרעי ישיבת סיעה שס פתיחת מושב הכנסת 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"נסגור איתו שהוא לא מקים ממשלה בלעדינו". דרעי ונתניהו/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

האמירה הזו של דרעי שונה מעט מהקו שהוביל במערכת הבחירות הנוכחית, שבה הצהיר ללא סייגים כי בכוונתו להמליץ על נתניהו בפני הנשיא להרכיב את הממשלה הבאה. דרעי סבור כי חיבוק חזק לנתניהו יביא לו מנדטים נוספים, בדיוק כפי שקרה בבחירות הקודמות אז ש"ס קיבלה שמונה מנדטים, בניגוד לכל הסקרים שחזו שבעה מנדטים או פחות מכך.

ביומיים האחרונים נאלצת ש"ס להתמודד עם קמפיין גוועלד של נתניהו שבו טען כי אי אפשר להצביע גם לש"ס וגם לנתניהו ויש להצביע רק לו. במהלך סיור אתמול בנתיבות התייחס דרעי לדברים, נמנע ממתקפת חזרה על נתניהו והליכוד ואמר כי "ראש הממשלה יודע מה שאני יודע לא פחות טוב ממנו, ש"ס ונציגיה בכנסת נותנים לו גיבוי מוחלט ונאמנים לו יותר מחלק מחברי הליכוד. אין לי ספק שהוא ישמח לדעת שש"ס חזקה ועומדת מאחוריו".

עוד בוואלה!

ליצמן נגד גנץ: נשקול מחדש אם נסכים לשבת איתו גם אם ייפרד מלפיד

לכתבה המלאה
ליצמן בישיבת הממשלה השבועית במשרד רוה"מ בירושלים, 30 ביוני 2019. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
"יצע המרצע מהשק". ליצמן/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

אתמול תקפו ראשי יהדות התורה את יו"ר כחול לבן בני גנץ לאחר שהצהיר כי מפלגתו תרצה להקים לאחר הבחירות ממשלת אחדות ליברלית ותפסול "קיצונים וגזענים". סגן השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני אמרו כי "יצע המרצע מהשק" וטענו כי אין הבדל בין גנץ ליאיר לפיד וכי "גנץ התברר כאדם ללא ערכים ושדרה".

בתיעוד שנחשף בוואלה! NEWS אמר ליצמן כי כעת יש לשקול מחדש את האפשרות לשבת עם גנץ באותה ממשלה, גם אם ייפרד מלפיד. בניגוד ליהדות התורה, דרעי ונציגי מפלגתו נמנעו ממתקפה נגד גנץ, ולא התייחסו כלל לאמירותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully