וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: ייתכן שנצטרך לצאת למערכה בעזה, אך יש לפעול בשיקול דעת

בריאיון לכאן אמר נתניהו כי בעקבות ההסלמה בדרום ישראל תאלץ לצאת למערכה צבאית ברצועה, אולם עם זאת יש לפעול באחריות. "תפסיקו לעסוק בהתלהמות, אנו מתכוננים למלחמה אחרת". בהמשך תקף את התקשורת ושב על הצהרותיו בדבר הישגיו המדיניים

צילום: שי מכלוף, יחיאל אילוז, אדי ישראל

שישה ימים לבחירות, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי) כי על רקע ההסלמה הביטחונית בדרום, ייתכן שלא תהיה ברירה "אלא לצאת למערכה נגד כוחות הטרור בעזה". בריאיון ל"דקלסגל" ב"כאן ב'" אמר נתניהו כי חמאס לא מממש את ריבונותו ברצועה וכי הוא לא מונע שיגורים לעבר ישראל, אולם יחד עם זאת יש לפעול באחריות ובשיקול דעת. "תפסיקו לעסוק בהתלהמות", קרא ראש הממשלה. "כשאתה מפקד צריך לדעת לנהל את המלחמה. לא אצא דקה אחת לפני שנהיה מוכנים - ואנחנו מתכוננים למלחמה אחרת".

במהלך הריאיון, נתניהו שב על הישגיו בזירה המדינית, וטען כי הוא הוביל להיפוך ביחס לעמדות ישראל. הוא מנה את הסנקציות שהוטלו על איראן, וכן את החלטת ארצות הברית להעביר את השגרירות לירושלים ולהכיר בריבונות ברמת הגולן. הוא אף התייחס לכוונתו של נשיא ארצות הברית להיפגש עם נשיא איראן רוחאני: "ממה שאני יודע, טראמפ לא הולך כלכ כך להקל בסנקציות. אי אפשר להכתיב להכתיב לטראמפ עם מי להיפגש ועם מי לא. האבסורד הכי גדול הוא שאנשים שתמכו בהסכם הגרעין, עכשיו אומרים - רגע, מה יהיה עכשיו? איימן עודה אומר שאין אדם שהשפיע עלמדיניות ארצות הברית כמו ביבי".

הכרזה מיוחדת של רה"מ נתניהו בדבר החלת ריבונות על יישובים בבקעת הירדו בכפר המכביה, 9 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
נתניהו בעת הצהרתו על החלת הריבונות בבקעה/ראובן קסטרו

נתניהו אף הזכיר את הצהרתו מלפני יומיים, בדבר החלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן אם אכן יקים ממשלה בראשותו. במענה לשאלה מדוע לא ביצע את המהלך עד כה, אמר כי התכוון לעשות זאת ולפני כשבועיים ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט בנושא, אולם האחרון השיב בשלילה משום שמדובר בממשלת מעבר. "הוא אמר לי שזה דבר שאני צריך לקבל מנדט מחודש מהציבור עבורו", טען.

בעקבות דבריו אלו, נשאל נתניהו מדוע לא קיבל את המלצותיו של מנדלבליט גם בסוגיית חוק המצלמות, נתניהו השיב: "עניין המצלמות קשור לעצם תקנון הבחירות עכשיו, למהות. קשור לגניבת הבחירות. לא יכולנו לעשות את זה בגלל היציאה של ליברמן, בגלל חבירתו לטיבי ועודה ולכוחות השמאל והוא הפיל את החוק הזה שהיה מונע גניבה של קולות".

לא רואה כל פוסט

נתניהו הכחיש כי ידע על הדברים שנאמרו על ידי בוט הליכוד בעמוד הפייסבוק של המפלגה נגד הציבור הערבי. "אני חושב שהטעות הזו תוקנה מיד", אמר. "זו טעות של אחד מעובדי המטה". הוא אף תקף - "אתם באמת חושבים שאני אכתוב דבר כזה? מכחיש את כל השטויות שלהם, אני בנאדם רציני. יש לי כבוד לאדם באשר הוא אדם. היחסים שלי עם מנהיגי ערב - לשום מנהיג בישראל לא היה דבר כזה".

בהמשך הוא תקף את כלי התקשורת והעיתונאים, שמכנים אותו לדבריו כ"בוגד במדינה". "כמובן שראש הממשלה סובל ביקורות שאף אחד לא ספג לפניו, אך לכל אדם הזכות לבקר עם עיתונאים". כשנשאל על הדבריו שהפנה כלפי כתב חדשות 12, גיא פלג, והתמונה שהשוותה אותו לדמבו - השיב כי הוא אינו מודע לכל פוסט שעולה ברשתות החברתיות מטעמו. "כשיש תיקון אני מתקן", הצהיר. "אני לא משווה, יש קואליציה רחבה שרוצה להפיל אותי והם אומרים את זה. מה לעשות שגם בני גנץ ולפיד רוצים להפיל אותי, והתקשורת מגוייסת, ממש סובייטית".

עוד בוואלה!

נתניהו בפייסבוק: ערביי ישראל רוצים להשמיד אותנו; עודה: "פסיכופט"

לכתבה המלאה
הפגנות גבול רצועת עזה, 23 אוגוסט 2019. רויטרס
"לפעול בשיקול דעת". הפגנות בעזה/רויטרס

נושא נוסף שעלה בריאיון הוא סוגיית קידום חוק החסינות, לאור החקירות המתנהלות בענייניו. לאחר שבמערכת הבחירות הקודמת טען ראש הממשלה כי לא יפעל לחקיקה מהסוג הזה, הפעם שב והדגיש כי אין בכוונתו לעשות זאת. "לא השתנה כלום", אמר. "גם לא הכנסתי את התנאי הזה (כתנאי במו"מ קואליציוני). אני מאמין שלא נגיע לכך. התיקים האלה מופרכים. אני לא ראיתי דבר כזה, תיקים שמבוססים על ראיות שנלקחו בביריונות ובאיומים". בתום הריאיון דיבר נתניהו גם היום שלאחר הבחירות, ועל היריבות בינו לבין אנשי ימינה. "כבודה של איילת שקד במקומו מונח", אמר. "אני אפנה לשקד ולסמוטריץ' ראשונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully