וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצפנו את מה שכולם משתיקים": נעם הודיעה על פרישה מהמרוץ לכנסת

15.9.2019 / 13:16

המפלגה החרד"לית של הרב צבי טאו, שניהלה קמפיין בחירות עם דגש על מאבק נגד ארגוני הלהט"ב, הודיעה שתפרוש מהמרוץ. "הצלחנו להביא לקדמת סדר היום את הסיפור שכולם מנסים להשתיק ולהעלים", מסרה. ההערכה היא שרוב תומכיה יצביעו ליהדות התורה

הרב ישראל צבי טאו והרב יגאל לוינשטיין בהפגנה נגד מצעד הגאווה בירושלים, 2 באוגוסט 2018. יקי אדמקר, מערכת וואלה! NEWS
המפלגה ניהלה קמפיין עם דגש על מאבק בארגוני הלהט"ב. הרב טאו/מערכת וואלה! NEWS, יקי אדמקר

מפלגת נעם הודיעה היום (ראשון) על פרישה מהמרוץ לכנסת ה-22, אחרי שראשי המפלגה ורבניה קיבלו את ההחלטה בנושא בכינוס הבוקר. ההערכה היא כי לנעם ישנם כעשרת אלפים תומכים, אך בהודעה שפרסמה המפלגה היא הצהירה כי יש לה כ-70 אלף תומכים. "חשפנו את המזימה לגנוב את המדינה מהעם, אנחנו כאן כדי להישאר", נכתב בהודעה.

ההערכה היא שרוב המצביעים הפוטנציאליים של המפלגה יצביעו ליהדות התורה, על אף שהמפלגה או ראשיה לא הודיעו על כך באופן רשמי. נעם, מפלגתם של אנשי הרב צבי טאו, ממנהיגי הזרם החרדלי בציונות הדתית, ניהלה בשבועות האחרונים קמפיין בחירות עם דגש בעיקר על המאבק נגד ארגוני הלהט"ב.

על הפרישה יודיעו ראשיה בכינוס פעילים בשעה 16:00 במלון רמאדה בירושלים. "אין ספק כי זו הצלחה אדירה", אמר היום הרב דרור אריה, יו"ר המפלגה. לדבריו, "הצלחנו להביא לקדמת סדר היום את הסיפור שכולם מנסים להשתיק ולהעלים. הצלחנו באמצעות אלפי מתנדבים, לחשוף בפני עם ישראל את הניסיון של גורמים זרים להשתלט על המדינה ולפרק את ערכי היסוד שלנו כעם וכמדינה".

מתוך קמפיין מפלגת 'נעם'. מתוך קמפיין מפלגת 'נעם', צילום מסך
נגד הלהט"ב. מתוך קמפיין המפלגה/צילום מסך, מתוך קמפיין מפלגת 'נעם'

ההחלטה התקבלה על ידי רבני התנועה, שקיבלו סקירה מפורטת המבוססת על סקרים ומחקרי עומק וכן על רשימת החותמים, שהצהירו כי יתמכו במפלגה במידה ויתברר כי היא עוברת את אחוז החסימה. התמונה שהוצגה לרבנים היא של בלוק יציב של כ-70 אלף תומכים, ועוד כ-250 אלף מתלבטים. "הקילומטרז' שעשינו בחודשיים הוא לא פחות ממדהים, מפלגה חדשה שאיש לא הכיר הפכה לאחת המפלגות המדוברות ביותר במערכת הבחירות. ומה שיותר מדהים היא העובדה, שעל אף שהעזנו לומר את האמת שכולם פוחדים לומר, המסרים שלנו גרפו את תמיכתם של מאות אלפים", אמר היו"ר.

במפלגה התייחסו לפער שנותר כדי להגיע לאחוז החסימה. "יש לנו אמונה גדולה בדרך, אך הזמן הקצר שעמד לרשותנו, לא הותיר לנו אפשרות לשכנע את התומכים והמתלבטים ביכולת של המפלגה לעבור את אחוז החסימה והמשימה הזו עוברת לבחירות הבאות", אמר עו"ד אלדד רבינוביץ', מספר 2 ברשימה.

באופן מפתיע, המפלגה לא תפרק את המטה, ולא תפנה את המשרדים ששכרה בירושלים. "נעם כאן כדי להישאר", אמר אריה. "נמשיך את הקמפיין ואת העברת המסרים גם מחוץ לכנסת ונתחיל מהיום בערב להיערך לקראת הבחירות הבאות".

עוד בוואלה!

גנץ באולפן וואלה! NEWS: "לא בטוח שנתניהו יתייצב לשימוע שנקבע לו"

לכתבה המלאה
מפלגת נעם - אייטם יקי אדמקר. מפלגת נעם, יקי אדמקר
"מפלגה שכל מטרתה היא הסתה ושנאה". קמפיין המפגה בנתיבי איילון/יקי אדמקר, מפלגת נעם

מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב אוהד חזקי אמר כי "לא מפתיע שמפלגה שכל מטרתה היא הסתה ושנאה פרועה נגד אוכלוסיה שלמה בחברה הישראלית פרשה מהמירוץ לבחירות לכנסת. השנאה האלימה של 'נעם' לא מייצגת את כלל הציבור בישראל, לא את הציבור הדתי בפרט ועדיין היא מסוכנת והיא לא היחידה". הוא הוסיף כי "בתקופה שבה שרים בממשלה מאמינים שצריך להמיר אותנו, ברור לכולנו שההגעה לקלפי חשובה יותר מכל מצעד. בעוד יומיים הקהילה הגאה ותומכיה יצעדו לאלפי קלפיות ויצביעו למפלגות שמבטיחות להילחם בשביל כולנו. אסור לנו לתת לשנאה לנצח".

שר החינוך רפי פרץ (ימינה) בירך על הנהגת נעם "שגילו אחריות" בפרישתם. "לציונות הדתית יש רק בית אחד שילחם על הערכים שלנו בכנסת. שילחם על עולם התורה שלנו. שילחם על העמקת הזהות היהודית שלנו. שילחם על ארץ ישראל", אמר פרץ.

בעוצמה יהודית אמרו כי פרישתה של המפלגה כי "נקודת ההכרעה בבחירות", שלדבריהם מחזקת את המפלגה מול מה שהגדירו כ"קמפיין השתייה של הליכוד וימינה פרישת נעם מעבירה לעוצמה יהודית קרוב למנדט של בוחרים אידיאולוגיים שמטבע הדברים בוודאי לא יצביעו לבנט או לנתניהו".

(עדכון ראשון: 12:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully