וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקרי בחירות אחרונים: שוויון בין כחול לבן לליכוד, עוצמה יהודית עוברת

לפי סקרי הבחירות שפורסמו במהדורות החדשות ארבעה ימים לפני הבחירות, הליכוד וכחול לבן מקבלות 32 מנדטים כל אחת. עוצמה יהודית עוברת את אחוז החסימה, אך גוש הימין-חרדים מגיע רק ל-58-59 מנדטים בלי ליברמן, לעומת 53 לגוש המרכז-שמאל

נתניהו מאשים: כחול לבן הדליפו את הידיעה על ריגול אחרי הבית הלבן/עורך אביעד בללי

גוש הימין-חרדים מתקרב ל-61 המנדטים הדרושים לראש הממשלה בנימין נתניהו ועוצמה יהודית עוברת את אחוז החסימה - כך עולה מסקרי הבחירות האחרונים שפורסמו הערב (שישי) במהדורות החדשות, לקראת הבחירות ביום שלישי הקרוב.

על פי סקר חדשות 12, הליכוד וכחול לבן מקבלות 32 מנדטים כל אחת. הרשימה המשותפת מקבלת עשרה מנדטים ואחריה ימינה, יהדות התורה וישראל ביתנו שמקבלות שמונה מנדטים. ש"ס מקבלת שבעה מנדטים, המחנה הדמוקרטי שישה והעבודה-גשר - חמישה. עוד עולה מהסקר כי עוצמה יהודית מקבלת ארבעה מנדטים בכך מעלה את גוש הימין-חרדים ל-59 מנדטים ללא ליברמן לעומת 53 מנדטים בגוש המרכז-שמאל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס פעילי ליכוד בחדרה, 11 בספטמבר 2019. שלומי גבאי
נתניהו/שלומי גבאי
יו"ר כחול לבן בני גנץ בראיון לדני קושמרו בועדת המשפיעים של חדשות 12, ספטמבר 2019. קובי וולף,
גנץ/קובי וולף

גם בסקר חדשות 13 נרשם שוויון בין הליכוד לבין כחול לבן עם 32 מנדטים, והרשימה המשותפת נמצאת במקום השלישי עם 12 מנדטים. ישראל ביתנו וימינה מקבלות תשעה מנדטים כל אחת ואחריהן המפלגות החרדיות - יהדות התורה עם שבעה מנדטים וש"ס עם שישה. המחנה הדמוקרטי מקבלת חמישה מנדטים, ואילו העבודה-גשר ועוצמה יהודית עוברות בקושי את אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים כל אחת. בסך הכול מקבל גוש הימין-חרדים 58 מנדטים לפי סקר זה לעומת 53 לגוש המרכז-שמאל.

הסקרים בחנו גם את אחוזי ההתאמה של כל אחד מהמועמדים לראשות הממשלה. לפי חדשות 12, 41% רואים בנתניהו כמועמד המתאים ביותר, לעומת 31% התמיכה שלהם זוכה גנץ ו-19% שמאמינים שאף אחד מהם איננו מתאים לראשות הממשלה. כמו כן, עולה מהסקר כי 56% מהציבור מאמינים שנתניהו יהיה ראש הממשלה אחרי הבחירות, 21% חושבים שגנץ יחליף אותו ו-5% חושבים שמועמד אחר מהליכוד יתפוס את מקומו של ראש הממשלה.

עוד בוואלה!

במקום מתנות, לחיצת יד: הבליץ המדיני של נתניהו הסתיים ללא הישג ממשי

לכתבה המלאה
דיון בקשה למנוע את השתתפותם של עוצמה יהודית בבחירות לכנסת ה - 22, כנסת, ירושלים , 14 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
בן גביר/ראובן קסטרו

מוקדם יותר קרא נתניהו שלא להצביע לעוצמה יהודית, וטען כי מעשרות סקרים עולה כי מפלגתו של איתמר בן גביר עוברת את אחוז החסימה רק באחד מהם. הוא קרא "לא לזרוק את הקול על מפלגות קטנות שלא יעברו את אחוז החסימה". מנגד, בעוצמה יהודית מסרו בתגובה כי "החלטת נתניהו אומרת באופן ברור כי פני הליכוד לממשלת האחדות. לפי כל הסקרים, הפנימיים והחיצוניים - אין רוב 61 לגוש הימין ללא עוצמה יהודית, ומסתבר שבליכוד מעדיפים ממשלת אחדות על פני ממשלת ימין חרדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully