וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעירים בימין, אבל בלי ליברמן: הקול הרוסי כבר לא בכיס של ישראל ביתנו

15.9.2019 / 22:24

כל דוברי הרוסית שבהם נתקלים באשקלון הם אנשי ימין, אך המעוז של ישראל ביתנו התערער במערכות הבחירות האחרונות. פער הדורות של יוצאי ברה"מ מתרחב בקלפי, וצעירים רבים לא יבחרו בדומה להוריהם. "אימא שלי בוחרת בו כמו שאר הוותיקים", אומר ולד, "הם רגילים שיש שליט אחד"

צילום: ניב אהרונוסון

הקול של דוברי הרוסית כבר לא מובטח לאביגדור ליברמן, הצעירים מתפזרים בקרב מפלגות הימין וכחול לבן, המבוגרים שומרים לו אמונים. בבחירות הקודמות מפלגת ישראל ביתנו קיבלה כ-13% בעיר אשקלון, המפלגה השלישית בגודלה בעיר. גם הפעם ליברמן יזכה לקולות יוצאי מדינות ברית המועצות המבוגרים, "ליברמן זה אנחנו, שנים הצבענו לו, הוא מייצג אותנו גם מבחינה מדינית וביטחונית וחברתית " אומרת אלנה.

מנגד מייקל מור הוא בין הוותיקים הבודדים שלא יצביע לליברמן. "אני מצביע כחול לבן, בפעם הקודמת הצבעתי לנפתלי בנט" הוא אומר, "הליכוד וישראל ביתנו היו בקואליציה, נפלו אלפי רקטות באשקלון משהו שאני לא מוכן לקבל". מייקל עלה לפני 11 שנים לישראל בן 70, נחשב לפעיל חברתי מוכר בעיר. לדבריו, הדור הוותיק מצביע מהרגל לליברמן "הם רגילים לבחור בו, ככזה זה עובד גם פה, הרבה צעירים לא בוחרים בו, מצביעים למפלגות אחרות".

מייקל מור- לאייטם של יניר, אשקלון, 15.09.19. ניב אהרונסון
"הם רגילים לבחור בו, ככזה זה עובד גם פה". מור/ניב אהרונסון

כל מי תושב שבו נתקלים מקרב יוצאי ברית המועצות מגדיר עצמו איש ימין, בכלל לא תראו פה דוברי רוסית שמצביעים בכמויות למפלגות שמאל. הליכוד, כחול לבן, ימינה, ישראל ביתנו, ותתפלאו אפילו עוצמה יהודית. רומן פלדמן תושב נתיבות עדיין מתלבט למי להצביע, הוא נגד התיוגים של " הקול הרוסי". מבחינתו אין דבר כזה. "עוד לא החלטתי וכנראה אצביע לכחול לבן, מנסים לתייג אותנו, לא ימין ולא שמאל, לא הצבעתי לליברמן אף פעם, לא האמנתי במה שקורה שם. ראיתי הרבה שהצביעו ליברמן, אני לא חושב שיש דבר כזה קול רוסי, אני רואה הרבה דוברי רוסית שמצביעים ליכוד ולכחול לבן".

הפער בין הדור הוותיק לבין הצעיר בקרב המגזר הרוסי בולט מאוד, הצעירים מתרחקים מהתיוג של הצבעה שבטית, הם מסבירים שלמעלה ממיליון עולים יש בארץ וליברמן מקבל רק בין ארבעה לבין חמישה מנדטים. הם טוענים שהם לא התרגלו להצביע לישראל ביתנו ולישראל בעליה כמו אבא ואימא שלהם, הם מגדרים עצמם ימניים. אלכס כספין בן 33 עלה מרוסיה בשנת 1992, יחד עם הוריו, בן יחיד, לפני כמה שנים הוריו חזרו לסנט פטרסבורג והוא נשאר באשקלון. "הצבעתי לליברמן בעבר, אני ימני וליכודניק עכשיו, ליברמן טוען שהוא ימני אני חושב שפחות. אני עכשיו ליכודניק, ליברמן הוא איש שמאל, הרבה מהוותיקים יצביעו ליברמן הם מצביעים משייכות, הדור הוותיק יצביע ליברמן, כל הזמן מדבר על פנסיות וזה חשוב להם. הוא בעיניי זגזגן. ברובם דוברי הרוסית ימין, אבל יש 10% שמצביעים שמאל, לא מבין למה".

עוד בוואלה!

גנץ: נתניהו עלול לא לקבל את התוצאות; רה"מ לא הגיע לכנס הליכוד

לכתבה המלאה
אלכס כספין, לאייטם של יניר, אשקלון, 15.09.19. ניב אהרונסון
"הצבעתי לליברמן בעבר, אני וליכודניק עכשיו". כספין/ניב אהרונסון

ולד רויטברג 34 פעיל חברתי ופוליטי מוכר בעיר מסמל את ההבדל בין הדורות, אמו מצביעה לליברמן הוא מתלבט בין מפלגות הימין אבל ליברמן בכלל לא נלקח בחשבון. "אצביע למפלגות הימין. אני עדיין מתלבט למי מהן, ליברמן לא בא בחשבון, הוא לא מקיים שום הבטחה שאמר בעבר, התפטר כמה פעמים ברגעים קריטיים למדינת ישראל, הוא לא איש ימין בעיניי, הוא איש מרכז. דוברי הרוסית המבוגרים לרוב הולך לליברמן, גנץ אולי יפגע בו בקהל המבוגר אבל המסה תצביע לישראל ביתנו, צעירים אחדים יבחרו בליברמן", אמר רויטברג.

לדבריו, "רוב הקולות יתחלקו בין הליכוד, ימינה, כחול לבן, עוצמה יהודית, מעט יצביעו למפלגות שמאל, אימא שלי בוחרת ליברמן כמו שאר וותיקי העולים בגלל ההרגל הקומוניסטי שהיה בברית המועצות שיש שליט אחד. הם רגילים לזה, הזהות שלו כדובר רוסית עוזרת לו עדיין אצל הוותיקים".
הרבה דוברי הרוסית כלל לא יגיעו להצביע בבחירות הקרובות, "נמאס לנו, אין לנו למי להצביע, ליברמן לא בשבילנו, נשאר בבית", אומרת אירנה.

ולאד רוטיברג, לאייטם של יניר, אשקלון, 15.09.19. ניב אהרונסון
גנץ אולי יפגע בו בקהל המבוגר אבל המסה תצביע לישראל ביתנו/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully