וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות כמעט סופיות: יתרון קל לכחול לבן, לנתניהו אין רוב

מספירת 95% מהקולות עולה כי מפלגתו של גנץ מקבלת 33 מנדטים לעומת מפלגתו של ראש הממשלה שזוכה ל-32. גוש הימין-חרדים וגוש המרכז-שמאל עומדים שניהם על 56 מנדטים. הרשימה המשותפת היא המפלגה השלישית בגודלה עם 12 וישראל ביתנו עם 8 מנדטים

נתניהו מכנס את שותפיו ואנשי הליכוד

הקולות נספרים - עדכונים אחרונים:

  • כחול לבן: 33 מנדטים; הליכוד: 32 מנדטים
  • 56 מנדטים לגוש הימין-חרדים ולגוש המרכז-שמאל
  • טראמפ: "הבחירות צמודות, נראה מה יקרה"
  • ראשי סיעות הימין סיכמו לפעול כבלוק אחד במו"מ הקואליציוני
  • גנץ ליריביו הפוליטיים: "בואו נפעל ביחד"

כחול לבן זוכה ב-33 מושבים בכנסת בעוד שהליכוד ב-32 - כך עולה היום (רביעי) מספירת 95% הקולות בקלפיות ברחבי הארץ. מדובר בשינוי בתמונת המנדטים עם ההתקדמות בספירת הקולות, שמוקדם יותר העניקה לכל אחת ממפלגות אלה מנדט אחד פחות. ספירת הקולות במעטפות הכפולות תחל הלילה בשעה 1:00.

בנוסף לעלייה בכמות המנדטים של כחול לבן והליכוד, מהעדכון ספירת הקולות עולה כי ישראל ביתנו מקבלת 8 מנדטים - ולא 9. ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין לא מצליח להגיע ל-61 מנדטים: גוש הימין-חרדים עומד ל-56 מנדטים, ומשתווה לגוש השמאל-מרכז שעומד אף הוא על 56 מנדטים.

עוד עולה מהנתונים כי הרשימה המשותפת צפויה להיות הרשימה השלישית בגודלה עם 12 מנדטים. אף שמוקדם יותר צפו נתוני ספירת הקולות שהיא תעלה ל-13 מנדטים, עדיין מדובר בעלייה של מנדט לעומת תוצאות המפלגות כשהתמודדו בנפרד בבחירות הקודמות - חד"ש-תע"ל עם 6 מנדטים ורע"ם-בל"ד עם 4 מנדטים.

על פי התוצאות המסתמנות, ש"ס בראשות אריה דרעי מגדילה את כוחה במנדט ועולה ל-9 מנדטים. ישראל ביתנו, שכאמור מקבלת 8, מגדילה את כוחה ב-3 מנדטים לעומת הבחירות הקודמות. יהדות התורה זוכה אף היא ל-8 מנדטים, כמו בבחירות הקודמות. ימינה בראשות איילת שקד מקבלת 7 מנדטים - 2 מנדטים יותר מאיחוד מפלגות הימין שהתמודדו בבחירות הקודמות בנפרד מהימין החדש של שקד ונפתלי בנט.

בנוסף לכך, העבודה-גשר שומרת על כוחה ומקבלת 6 מנדטים, והמחנה הדמוקרטי 5 - מנדט אחד יותר מהתוצאה של מרצ בבחירות הקודמות, לאחר שחברה לח"כ סתיו שפיר ולישראל דמוקרטית של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. בניגוד לסקרים האחרונים, ובדומה לתוצאות המדגמים מאמש, עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה.

חלוקת המנדטים:

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב היום לראשונה לתוצאות המסתמנות של הבחירות בישראל, וציין כי הוא עדיין לא שוחח עם נתניהו - ולא מוטרד מהתוצאות. "הבחירות צמודות, נראה מה יקרה", הוסיף הנשיא האמריקני, שממשלו מתכנן לפרסם בקרוב את תכנית המאה.

נתניהו נפגש מוקדם יותר בלשכתו עם ראשי סיעות הימין, שהתחייבו על "בלוק" אחד בהובלתו שיפעל לכינונה של הממשלה הבאה והחליטו להקים צוות משא ומתן משותף שינהל בשם כל 56 המנדטים של הגוש את המשא ומתן הקואליציוני. כמו כן, סוכם כי אף מפלגה לא תנהל משא ומתן באופן נפרד עם כחול לבן או עם גורמים אחרים. "החלטנו פה אחד שהולכים יחד למשא ומתן להקמת ממשלה בראשותי", אמר נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד במלון אוריינט ירושלים. "קיימות שתי אפשרויות - או ממשלה בראשותי או ממשלה מסוכנת שמדינת על המפלגות הערביות. ובעת הזו יותר מאי פעם, אסור שתקום ממשלה שנשענת על מפלגות ערביות אנטי-ציוניות. נעשה כל מאמץ למנוע ממשלה מסוכנת כזו".

מפת הגושים:

ראשי יהדות התורה, ליצמן וגפני, חזרו על כך שאינם מתנגדים לאפשרות של ממשלת אחדות - בתנאי שאחד מראשי כחול לבן יאיר לפיד לא יהיה חלק ממנה. השר יריב לוין, שיעמוד בראש צוות המשא ומתן, סביר בישיבה שבכוונה היא לפנות עם הבלוק הימני לכחול לבן וללחוץ עליהם לוותר על הפסילה האישית של נתניהו. "אנחנו לא מקבלים את זה, ואם בכלל רוצים לדון על אחדות הם צריכים לשים בצד את הוטו והפסילות שלהם", אמר. "הדלת פתוחה למשא ומתן עם גנץ. כדי לפתוח משא ומתן אנחנו אומרים שאנחנו מוכנים לדון עם גנץ אם הוא מסיר את הפסילה של נתניהו". לדברי לוין, התרחישים האפשריים הם צירוף של מפלגה מהמרכז-שמאל, או שכחול לבן יוותרו על פסילת נתניהו ופסילת החרדים - או שהולכים למערכת בחירות נוספת.

בעבודה-גשר שללו את האפשרות של הצטרפות לממשלת נתניהו. יו"ר המפלגה עמיר פרץ מסר בהצהרה לתקשורת בבית העיתונאים בתל אביב: "אמרנו, התחייבנו, נקיים. אדוני ראש הממשלה, תחסוך את הזמן בטלפונים ובניסיונות לפנות אלינו. כיהנתי כראש עיר אני לא מחפש תפקיד. אין לכם במה לפתות אותנו". יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ קרא אמש ליו"ר כחול לבן בני גנץ להקים "קואליציה של שינוי".

"הניחו את המחלוקות"

נתניהו קרא הלילה להקמת "ממשלת ציונית חזקה ולמנוע ממשלה אנטי-ציונית מסוכנת, ממשלה שלא מדירה אף אחד שמאמין בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי", והודיע כי בימים הקרובים יחל המשא ומתן על הקמתה. נתניהו, שנאם בפני פעילי המפלגה בגני התערוכה בתל אביב, אמר כי "דבר אחד ברור - מדינת ישראל נמצאת בנקודת זמן היסטורית. בעת הזאת מדינת ישראל זקוקה לממשלה ציונית. לא תהיה ולא יכולה להיות ממשלה שנשענת על מפלגות ערביות אנטי-ציוניות ששוללות את עצם קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. מפלגות שמאדירות ומהללות מחבלים צמאי דם שרוצחים את חיילינו ואזרחינו".

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר כי הוא "מתכוון לדבר עם כולם" ואמר כי הוא יפעל "להקמת ממשלת אחדות רחבה שתייצג את רוב העם. נפעל בחרדת קודש ומתוך רצון להחזיר את החברה למסלול ולעקוב אחר רצון העם. לפני הפוליטיקה, אנחנו עם אחד וחברה אחת". הוא קרא גם ליריביו הפוליטיים: "הניחו את המחלוקות בצד ובואו נפעל ביחד לחברה ישראל טובה לכל אזרחיה".

גנץ בירך על תוצאתו מדגמי הבחירות ואמר כי "כמו שזה נראה - עמדנו במשימה, ולא פחות חשוב, עמדנו בה בדרך שלנו". מוקדם יותר הוא שוחח עם יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ ויו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ, ובכוונתו להיפגש איתם בימים הקרובים. בנוסף לכך, הוא אמר כי הוא "מתכוון לדבר גם עם ליברמן ואנשים נוספים".

עוד בוואלה!

ספירת קולות, מו"מ קואליציוני והשבעת הכנסת: המדריך ליום שאחרי הבחירות

לכתבה המלאה
רה"מ, בנימין נתניהו במהלך נאומו בגני התערוכה, תל אביב 18 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
קורא להקים "ממשלת ציונית חזקה". נתניהו, הלילה/ראובן קסטרו
ראשי כחול לבן בני גנץ יאיר לפיד גבי אשכנזי משה יעלון אחרי פרסום מדגמי הבחירות ב-18 בספטמבר 2019. רויטרס
"בואו נפעל ביחד לחברה ישראל טובה לכל אזרחיה". גנץ עם ראשי כחול לבן, הלילה/רויטרס

עם קבלת תוצאות האמת, ליברמן אמר ליברמן כי שינויים בהיקף של מנדט לא משנים את התמונה הכוללת. "המסקנה היא ברורה: כל מה שאמרנו לאורך כל מערכת הבחירות מתממש - יש אופציה אחת ויחידה ממשלת אחדות לאומית, ממשלה ליברלית ורחבה", אמר. "לא נצטרף לשום אופציה אחרת. לא נשב באותה ממשלה עם מפלגה הערבית או הרשימה המשותפת, זה אבסורד. כולם צריכים להבין שחבל לבזבז את הזמן, לנסות לדון ולהפעיל לחצים"

באשר לאפשרות לפיזור הכנסת אמר ליברמן כי "מכיוון שאין 61 ממליצים להרכבת ממשלה צרה לא יהיו 61 ממליצים לפיזור הכנסת". לדבריו, "כל מי שחושב שיש שם באופק אופציה של בחירות חדשות - היא לא קיימת".

"מאוד התאכזבתי מנאומו של גנץ, לא שמעתי דברים ברורים", הוסיף ליברמן. "אנחנו לא נדון על שום אפשרות להקים ממשלה בלי התחייבות ברורה מראש. כמו למשל חוק הגיוס עם כל נקודה וכל פסיק בדיוק כמו שעבר בקריאה הראשונה. חוזרים ואומרים: תנאי סף לכניסה לממשלה זה לימודי ליבה במסגרת חינוך חרדים".

"ניסו לנגוס בנו"

תוצאות האמת מתקבלות לאחר שקולות האמת נספרים על ידי החברים בכל ועדת הקלפי, מועברים לוועדות הבחירות האזוריות ומשם לוועדת הבחירות המרכזית. כשבוע לאחר פרסום התוצאות, יטיל הנשיא את תפקיד הקמת הממשלה על אחד מחברי הכנסת, לאחר התייעצות עם ראשי הסיעות ובחינת הסיכויים להרכבת ממשלה של כל אחד מהמועמדים המובילים. חשוב לציין כי על אף שתמונת תוצאות האמת, כמות המנדטים ומפת הגושים ברורות זמן רב קודם לכן, התוצאות הרשמיות והסופיות בהחלט יתפרסמו, לפי חוק, עד שמונה ימים מיום הבחירות.

יו"ר ימינה איילת שקד אמרה אמש כי הרשימה תמליץ על נתניהו בפני נשיא המדינה, על אף שמסתמן כי לגוש הימין אין רוב להקמת קואליציה. היא אמרה כי היא מקווה שסיעת הימין החדש שלה ושל נפתלי בנט לא תתפצל בסופו של דבר מהבית היהודי שבהם חברים השרים רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'. "ניסו לנגוס בנו מכל הכיוונים וזו הייתה סיטואציה לא פשוטה. אני מאמינה בימינה. אני חושבת שצריך להמשיך ביחד. את ההבטחה לבוחר צריך לקיים, אבל צריך לראות מה נכון למדינה, לימין האידאולוגי ולציונות הדתית", אמרה שקד.

מטה הליכוד, גני התערוכה, ביתן 2, תל אביב 17 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
מטה הליכוד, הלילה/ראובן קסטרו
מטה כחול לבן, האנגר 11, נמל תל אביב 17 בספטמבר 2019. דני מרון
מטה כחול לבן, הלילה/דני מרון

במפלגות החרדיות, שראשיהן שוחחו אתמול עם נתניהו, הבהירו כי ימליצו עליו להרכבת הממשלה. ביהדות התורה אמרו כי הם לא נגד ממשלת אחדות, אך היו"ר יעקב ליצמן אמר כי "זה לא יוכל לכלול את לפיד. לצערנו הבחירות הללו היו רוויות הסתה ושיסוי נגד החרדים והדת, ואנו מקווים ומייחלים שהשיח הנורא הזה ייפסק לאלתר". יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר כי "מקווה שכל הפסילות וההחרמות ייעלמו" והביע תקווה שהממשלה הבאה תורכב במהירות. "אנחנו נכנסים למסע של הרכבת ממשלה די קשה. מקווה שנרכיב ממשלה מהר. נחכה לתוצאות האמת ונראה איך נרכיב את הממשלה", אמר דרעי.

ברשימה המשותפת חגגו הלילה את תוצאות הבחירות. היו"ר איימן עודה אמר אחרי תוצאות המדגמים כי "העלנו את אחוזי ההצבעה של האזרחים הערבים. אם זה (התוצאות) יהיה נכון, אז אנחנו בקולות שלנו מנענו מנתניהו להרכיב את הממשלה".

(עדכון ראשון: 5:41)

איילת שקד במהלך עצרת מפלגת ימינה 18 בספטמבר 2019. אהוד אמיתון/TPS, אתר רשמי
שקד, הלילה/אתר רשמי, אהוד אמיתון/TPS
מטה הליכוד, גני התערוכה, ביתן 2, תל אביב 17 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
מטה הליכוד, הלילה/ראובן קסטרו
מטה הליכוד, גני התערוכה, ביתן 2, תל אביב 17 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
מטה הליכוד/ראובן קסטרו
מטה כחול לבן, האנגר 11, נמל תל אביב 17 בספטמבר 2019. דני מרון
מטה כחול לבן/דני מרון
חברי הרשימה המשותפת חוגגים את תוצאות המדגמים במטה המפלגה בנצרת 17 בספטמבר 2019. יואב איתיאל
הרשימה המשותפת/יואב איתיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully