וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: מתכוון להישאר בפוליטיקה, אלחם על משרד האוצר

23.9.2019 / 10:43

ברקע הדיווחים על כוונתו לפרוש, כינס שר האוצר מסיבת עיתונאים במשרדו, במהלכה ציין כי הוא מתכוון להישאר בתפקיד. "ראש הממשלה יודע שאני רוצה את התפקיד", הוסיף. לדבריו, הוא מחויב למנוע הידרדרות במשק אחרי ש"המערכת הפוליטית הפסיקה לתפקד" במערכות הבחירות האחרונות

צילום: חדשות 13, עריכה: עמית שמחה

שר האוצר משה כחלון הודיע הבוקר (שני) כי הוא מתכוון להמשיך בפולטיקה, זאת ברקע הדיווחים על כוונתו לפרוש. במסיבת עיתונאים שכינס הבוקר במשרד האוצר, אמר כחלון כי "ראש הממשלה יודע שאני רוצה את תפקיד שר האוצר", והוסיף כי הוא מתכוון להילחם על התפקיד.

כחלון כינס את מסיבת העיתונאים כדי להסביר את התוכניות להמשך במשרד האוצר, בשל המצב הפוליטי הנוכחי. "המערכת הפוליטית הפסיקה לתפקד מאז דצמבר 2018, מה שמעלה קשיים רבים על התפקוד של המערכת הכלכלית. משרד האוצר מחויב לפעול כדי למנוע הדרדרות במשק בגלל המצב הפוליטי", אמר כחלון.

שר האוצר פירט על מצב הגרעון בתקציב המדינה, ואמר כי "אין ספק שלפחות עד סוף השנה, אנחנו הולכים לסיים את הגירעון במגמת ירידה, הוא עומד על 3.5%". הוא אמר כי הוא עדיין נגד העלאת מיסים, למרות הגירעון והסביר כי "זה הדבר האחרון שצריך לעשות, אני הורדתי מיסים והמשק צמח יפה". בתשובה לשאלה האם הוא וחבריו לליכוד יגידו לנתניהו "לזוז הצידה" אם לא יצליח להקים ממשלה, אמר כי הוא לא יעשה צעד כזה, והוסיף: "אני מציע לרדת מהעניין הזה, זה לא יקרה".

שר האוצר משה כחלון במסיבת עיתונאים במשרד האוצר, 23 בספטמבר 2019. דנה ירצקי, אתר רשמי
יילחם על המשרד. שר האוצר כחלון במסיבת העיתונאים הבוקר/אתר רשמי, דנה ירצקי

על השאלה מה יעלה בגורל תוכניות שאינן מתוקצבות כמו ביהס של החגים בחנוכה, פעיצה להעלאת קצבאות הנכים בינואר שחוקקו בכנסת ונטו הוזלות לביטול מכסים ומיסי קנייה ענה כחלון, "כל הדברים האלה הצוות הזה ישב ויטפל, כרגע יהיה תקציב המשכי, הם יטפלו בצורה הכי אחראית שיש. כל ההתחייבויות החוקיות שמדינת ישראל התחייבה יקויימו בטח בשלוש קריאות יוקיימו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully