וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת לנשיא: בל"ד לא תמליץ על גנץ

ח"כ טיבי שלח מכתב לריבלין, עם בקשתם של חברי בל"ד, שלא להיכלל בהמלצת המפלגה על יו"ר כחול לבן. לפי הבקשה, יירשמו רק 10 קולות מתוך 13 חברי הרשימה. בסביבת יו"ר המפלגה עודה מסרו כי "הנושא בבירור". אם קולות בל"ד ייגרעו - לנתניהו צפויים להיות יותר מממליצים

צילום: רוני כנפו, עריכה: אסף דרורי

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת ח"כ אחמד טיבי שלח הבוקר (שני) מכתב לנשיא המדינה ראובן ריבלין, שבו הועברה בקשתם של חברי מפלגת בל"ד שלא להיכלל בהמלצת המפלגה על יו"ר כחול לבן בני גנץ. לפי המכתב, רק 10 קולות מתוך 13 חברי הרשימה המשותפת יירשמו כממליצים על גנץ.

עם זאת, מטעם יו"ר המפלגה איימן עודה נמסר כי בלשכתו אינם מכירים את המכתב הזה וכי "הנושא בבירור". אם אכן ייגרעו שלושת חברי הכנסת של בל"ד מההמלצה כפי שביקשה המפלגה, לראש הממשלה בנימין נתניהו צפויים להיות יותר מממליצים מאשר לבני גנץ. דובר הרשימה משותפת מסר כי ברשימה מעדיפים שלא להגיב בשלב הזה.

אמש התייצבו חמשת נציגי הרשימה המשותפת אצל הנשיא ריבלין, ויו"ר הרשימה מסר לו את המלצת הרשימה להעניק לגנץ את המנדט להרכיב את הממשלה. "בחיי שזו הייתה ההחלטה הקשה ביותר שעשיתי", אמר היו"ר איימן עודה לנשיא. "אנחנו צריכים את הלגיטימציה וההשפעה. אף אחד לא ייתן לנו אז אנחנו ניקח אותה", הסביר.

איימן עודה, אחמד טיבי וחברה הרשימה המשותפת מגיעים לבית הנשיא, 22 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
נציגי הרשימה המשותפת, אמש בבית הנשיא/ראובן קסטרו

עודה אמר בפתח דבריו כי "אנחנו מחפשים את הדרך איך למנוע מנתניהו להיות ראש ממשלה. זה הדבר העיקרי והמהותי ביותר". הוא הוסיף כי "אנחנו בדרך כלל לא ממליצים, אבל יש פן היסטורי למה שאנחנו עושים עכשיו. רוצים לשים קץ לעידן בנימין נתניהו לכן נמליץ על בני גנץ להרכיב הממשלה הבאה".

"הרשימה המשותפת יצאה לדרך חדשה", הכריז יו"ר רע"ם מנסור עבאס. הוא ציין שני נושאים דחופים לציבור הערבי: מיגור הפשיעה הגואה ומה שכינה "הקואליציה הימנית המשיחית", במיוחד בכל הקשור להתנהלות בהר הבית. בלטה היעדרותה של הצלע הרביעית, יו"ר בל"ד, מטאנס שחאדה, שבחר לא להגיע לפגישת ההתייעצות בבית הנשיא.

עוד בוואלה!

ברקע מאמצי הרכבת הממשלה: בכירים בליכוד מסרו למשטרה מידע נגד ליברמן

לכתבה המלאה
סיעת הרשימה המשותפת בהתייעצויות בבית הנשיא, 22 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
חברי הרשימה המשותפת בהצהרה בבית הנשיא, אתמול/ראובן קסטרו

"בל"ד רוצה ללכת עם, להרגיש בלי", הביע אתמול בכיר בחד"ש ביקורת כלפי השותפה הבדלנית. "אבל גם 'לא עולה על בריקדות' ולא מוציאה על זה לרחוב את הציבור שלה כפי שהיא יודעת לעשות כשהעניין עקרוני לה. בכל מקרה טכנית היא לא יכולה לפרוש על רקע זה מהמשותפת, כיוון שאין לה שליש מחברי הסיעה אלא רק 3 מ-13". הגורם הבכיר בחד"ש הסביר כי "כך מבחינתה היא לא תירשם בספר דברי הימים הפלסטיני כמי שנתנה את קולה למפלגה שבראשה גנרלים, ומהצד השני תוכל להגיד שנתנה כתף להפלת נתניהו".

בתוך כך, נתניהו ביקש אתמול מראשי יהדות התורה להיערך לאפשרות שיבקש מהם ברגע האחרון לא להמליץ עליו בפגישתם בבית הנשיא הצפויה ב-10:00, כדי להימנע מכך שיהיה לו מספר ממליצים גבוה יותר מלגנץ. בליכוד מעדיפים לקבל את המנדט מהנשיא שניים, לאחר שבני גנץ ייכשל בהרכבת הממשלה. ביהדות התורה אמרו כי יכבדו בקשה כזו של נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully